Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä oppisi pihiksi/säästeliääksi uudestaan?

Vierailija
07.07.2012 |

Opiskelija sai penniä venyttää ja kulutustaan miettiä pakosti. Nyt sitten tulojen kasvamisen myötä on menokin kasvaneet aina vaan suuremmiksi. Ja aina tekisi mieli ostaa jotain uutta/ kierrellä aleissa/ panostaa harrastuksiin, kotiin tai vaatteisiin. Mutta kun pitäisi varmaan säästää enemmän kuin nyt säästän ( noin 150€/kk) Kun se lyhytnäköinen voimakkaampi tunneminä vaan haluaa nauttia tästä päivästä vaikka järkiminä yrittää pakottaa elämään tarkemmin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästämisestä :)

Ennen säästit, koska oli pakko. Nyt voit tehdä sen, koska se palvelee sinun haaveitasi pidemmällä tähtäimellä. Ota tavoite, jolla on jokin merkitys.

Itse säästin käsirahan sijoitusasuntoon, koska haluan että perheemme voi pitää "sapattivuoden" n. kymmenen vuoden päästä.

Nyt säästän uutta sijoitusasuntoa varten, ilman yhtä konkreettista tavoitetta. Nyt pelkästä säästämisestä saa sinällään taas kiksejä :)

Köyhänä säästämisessä kaikki säästö näkyi heti jonain puutteena arjessa. Nyt ei. Säästöön menevä raha on sellaista, joka tosiaan kuluisi johonkin aika olemattomaan ellei sitä säästäisi heti.

Säästäminen kannattaa myös automastisoida. Itse seurasin kulutusta pari kuukautta; tutkin mikä menee tarpeelliseen, mikä turhuuteen. Sitten siirrän joka tilistä heti säästööön sen osa, joka on vaarassa valua hömppään. :)

Vierailija
2/3 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy tuhlata niin pahasti kerralla että siitä tulee paha olo jälkeenpäin. Sen katumuksen tunteen kun muistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään, kun on taas pakko alkaa muistamaan, mitä kaikkea ei ollut pakko ostaa. Minulla on mennyt kevään aikana tilit selälleen, kun ensin on ollut kiva ostaa jotain ja sen jälkeen onkin ollut pakko ostaa jotain. Säästötilit ei tykkää, kun pitää raapia joka kuukausi useampi sata euroa ihan vaan saadakseen lapsille ruokaa.

Nyt on kaksi kuukautta saanut hieman säästettyä ja taloutta tasapainoon, mutta vieläkin tuntuu ylimääräisiä menoja olevan ihan vaan siksi, kun niihi on varaa. Mitään ei sitten jääkää.

Olet kaksi kuukautta ostamatta yhtään mitään, mitä ei ole oikeasti pakko. Ei kivaa paitaa, ei kuntosalikortin uusimista, ymsymsyms. Käytät ruokia pakkasesta ja huomaat, ettei kaupasta tarvikaan joka viikko kantaa tavaraa satasella.

Näillä kosteilla olen näiden parin kuukauden aikana itse saanut sen verran säästettyä, että juuri sain kuntosalikortin uusittua hyvällä omallatunnolla ilman että olisi kotona taas tarvinnut miettiä, olikohan siihen nyt taas varaa.