90-luvulla kun otti kännykän, operaattorivaihtoehdot oli Radiolinja ja mikä se toinen oli?
Radiolinjalla oli nämä 050-alkuiset, mutta entä 040-alkuiset?
Kommentit (33)
Itselläni on vieläkin sama Teleltä avattu liittymä käytössä :)
Nauran aina lapsille mun ikivanhaa sim-korttia jossa toden totta lukee Tele :) Kaikkein eka kännykkä mulla oli kyllä Ringo, mutta sen jälkeen hommasin sitten gsm-puhelimen ja tän liittymän mikä on vieläkin, varmaan 15 vuoden jälkeen.
Jep ! Telia se oli ainakin 1997 ja ostin Anttilasta valmiin paketin ei muuta ,kun heti soittamaan puh.n:o alku oli aina 0422-,tuolla se kaapissa odottaa uutta omistajaa,ens kesänä viimeistään rompetorilla myyntiin,saisko tuolla omansa pois,silloin se maksoi reilu 600 mk joka sisälsi puheaikaa 100 mk,näin ennen
TELE ja numero alkoi nmt 949...jne ja jos otti nmt ja gsm "iki" numeron oli numero 9400 / 949 alkuinen. NMT puhelimia oli 450 ja 900. Itselläni oli ensin 900 kummallakin alulla (toimi vaan 949 alkuinen numero) ja vaihdettuani gsm:ääm niin pystyi soittamaan myös 9400 numerolla. Sitten loppuin tuo 949 alkuinen ja sitten muuttui tuo eka ysi nollaksi.
Tästä ei kannatan kenenkään väittää!!
sitä kutsuttiin Telia-Soneraksi. Mutta Sonera se oli se toinen silloin.
pelkkä TELE? Kuulostaa ihan oudolta :D. Mulla oli Radiolinja hienossa palikassani
Ei se GSM-aikana enää mikään Tele ollut, vaan Sonera.
Olipas.
"Matkapuhelintoimintaa varten Tele perusti 1980-luvun alussa NMT 450-verkon ja myöhemmin NMT 900-verkon sekä 1990-luvun alussa GSM-verkon"
90-luvun lopussa TELE (nyk. Sonera). Vaihdoin hetkeksi Radiolinjaan ja sitten takaisin TELEEN.
Vuonna 1998 muuttui Tele Soneraksi. Muistan, kun festareilla alettiin jakaa silloin Sonera-reppuja Sonera-rekasta. :)
Täälläpäin oli joko Rätinälinja, joka rätisi ja pätki vähäkin syrjemmässä, ja sitten Sonera, joka ei pätkinyt koskaan.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 02:31"]Täälläpäin oli joko Rätinälinja, joka rätisi ja pätki vähäkin syrjemmässä, ja sitten Sonera, joka ei pätkinyt koskaan.
[/quote]
Mutta muistaakseni rätinälinja oli kaikilla koska sonera oli kalliimpi.
Täälläkin yksi ysäriltä saakka samalla mennyt, tosin Rätinän puolelta. Muistan, että silloin piti vastustaa HPY:tä, muistaakseni kun ei päästänyt nettiyhteyksiä (kilpailua) Helsinkiin. Tele-Soneraakin piti vastustaa, en vaan enää muista mistä... ;*)
Telia, tuli aika pian perään..