Voisitko luovuttaa munasolusi?
Minä en ikinä. Kuin antaisi oman syntymättömän lapsensa pois. En voisi, pelkäisin sen lapsen puolesta että minkälaisen elämän saa
Kommentit (14)
Ennemmin antaisin munasolun jollekulle, jolle siitä olisi oikeasti hyötyä, kuin valuttaisin verenä kuukautissuojaan.
Enkä koe että munasolut olisivat 'syntymättömiä lapsia'. Ne ovat vain soluja, joiden täytyy ensin hedelmöittyä ja sitten vielä kehittyä vauvaksi.
Tosin mä olen niin konservatiivinen, hullu ja itserakas ;) että pitäisin varmaan esim. raiskauden johdosta alkunsa saaneen vauvankin.
En halua jaella geenejä ympäri kyliä.
Olen tosin jo liian vanha (36v) eikä ajatus hormoneiden ottamisesta kiehdo, mutta jos se hoituisi ilman extra-hormoneja (ja olisin nuorempi) niin ilman muuta!
Voisin ihan hyvin. Se munasolu ei todennäköisesti saisi minkäänlaista elämää mun kanssa vaan menisi menkkavuotona vessaan.
Oon itseasiassa harkinnutkin sitä, mutta ilmeisesti munasolun luovutus on aika rankka prosessi (hormonihoidot yms), joten en ole ryhtynyt. Mutta en ole kyllä tutustunutkaan hirveän tarkasti.
Tietääkö kukaan jotain hyvää sivustoa missä olisi faktaa munasolun luovuttamisesta käytännössä?
En voisi, mulla on periytyviä sairauksia.
En mitenkään haluaisi omilla perintötekijöilläni olevaa lasta ties minkalaiseen perheeseen...
vaan olen liian vanha... olisin tehnyt sen, jos olisin tajunnut ajoissa.
olen nuorikin ja ehkä luovutankin kuhan ensin nämä oma lapset saan tehtyä :) 20- v.
En jaksaisi motivoitua kaikkeen siihen vaivaan, kun en edes tunne niitä joille munasolu menisi.
Olen läpikäynyt noita ivf-hoitoja lapsia saadakseni, enkä kyllä ryhtyisi moiseen vaivaan (saatikka ottaisi hoitoihin liittyviä riskejä) vain auttaakseni tuntemattomia. Hienoa, että jotkut kuitenkin ryhtyvät.
Mutta toistaiseksi kaikki on käytetty omaa raskautumista yrittäessä.
En kyllä aloittaisi hormonihoitoja luovutus mielessä, sen verran paljon olen itseeni pistänyt hormoneja että ei kiitos.
Arvostan suunnattomasti sukusolujen luovuttajia.
t. 7 tuhatta
koska mun lapsihan se olisi ainakin puoliksi. En antaisi
ap