Kuinka usein käytte ulkona ilman lapsia?
Kommentit (50)
niin olen käynyt viihteellä 4 kertaa. Tosin 1 kerta noista on muutaman tunnin ja parin kaljan mittainen tuulettumis hetki.
Mies on ollut noista kerroista vauvan ja esikoisen kanssa kotona 3 ja 1 kerran olimme miehen kanssa tupareissa niin että äitini katsoi vauvaa mutta menimme yöksi mummolaan aamuyöstä.
Seuraava reissu on tiedossa parin viikon päästä. jälleen tuparit mutta tällä kertaa äitini tulee meille katsomaan vauvaa ja me tulemme vasta seuraavana päivänä kotiin koska pirskeet on melkein 200km päässä.
Kesällä käytiin leffassa ja syömässä ja viime viikonloppuna katsomassa Smackdownia =). Poissa oltiin kummallakin kerralla kuutisen tuntia.
Lisäksi ukkokulta on kyllä käynyt baareissa lukuisia kertoja, itse en koska poikamme on täysimetetty eikä huoli tuttipulloa. Jahka poika oppii juomaan maitonsa tissin sijaan vaikka mukista niin lähden kyllä kälyn kanssa ravinteliin, ensimmäistä kertaa sitten loppukesän ´04...
Toistaiseksi ei kyllä ole ollut mitään kiirettä minnekään. Onneksi en ollut mikään bilehiiri ennen raskauttakaan, joten tää nyt ei tunnu missään =)
-sannael, selvin päin jo 1,5 vuotta...
Ihanaa se onkin käydä,ottaa rennosti,juoda oikeen kännit ja rentoutua!Me ollaanki nuoria ja jaksetaan ja ei tosiaankaan nysvätä kotona viikonloppuna,siis toista päivää kun viikot ollaan lasten kans ja muuta ohjelmaa ei sitte olekaan..
jos se olisi mahdollista. Mutta tämä " takiainen" ei jää kenenkään vieraan hoitoon. Mummut ei voi pitää edes sylissä koska siitä syntyy aivan hirveä huuto! Olen kerran pojan syntymän jälkeen ollut illan poissa kotoa. Viihteelle en viitsi yksin lähteä ja kaveritkin on vähän sellasia " oman miehen kanssa" kulkijoita...
Poika on 4kk.
mujerita:
kotona lastensa ja miehensä kanssa vaan haluavat savuisiin baareihin pomppimaan ja rälläämään. Ollaan niin erilaisii nääs....
laskiaispulla:Musta on tosi hassua lukee että enemmistö vastaajista nyhjää kotona, koska baarit on lapsellista puuhaa.. Täysikäsiä vartenhan ne kuitenkin on.. =))
Ja joo, täysikäisiä varten ne baarit on, mutta todellisuudessa siellä on vaan " nuorisoo" . Valitettavasti.
Meinaan vaan jos kerta joka ikinen vkonloppu on hinku päästä baanalle ja juoda oikein lärvit.
Kohta joku sanoo että kukin tavallaan ja jokainen äiti on se paras äiti lapsellensa tai muuta latteaa loppuunkulunutta mutta on se nyt aika oireellista jos joka vkonloppu on lapsi (tai 2 lastakos sulla olikin) saatava hoitoon jotta pääsee pämppäämään.
Surullista varsinkin lasten kannalta.
Poika 5kk ja käyny pari kertaa kaupassa ihan itekseni. Jipii! Menisin kyllä useamminkin, mutta imetän noin 2 tunnin välein enkä raaski vielä jättää muitten kun isän hoitoon, joka taas tekee todella pitkää päivää...
MUTTA, MUTTA, MUTTA, tosta oon hyvinkin eri mieltä, että lapset kärsii jos vanhemmat baarissa joka viikonloppu. Me, siis veljeni ja minä, oltiin joka viikonloppu Mammalla ja Papalla hoidossa pieninä ja se oli ihan huippuhienoo.
Isovanhempiin synty todella lämpimät välit, meitä hemmoteltiin ja hyysättiin enemmän kun kotona ja näki samanikäsiä serkkuja.
Eli jos lapsella on hyvä ja turvallinen hoitopaikka, miksei vanhemmat saisi heittäytyä viihteelle vaikka sitten joka viikonloppu? Ja jos isovanhemmat on aktiivisesti mukana lapsen elämässä, sehän on suunnaton rikkaus (voi toki olla myös ilman vanhempien baarireissuja) ja tavallaan lapsellekkin lomaa arjen keskeltä ja kotoa.
Musta ei olis enää lähtemään baariin joka viikonloppu, mutta jos ikää olis 10 vuotta vähemmän uskoisin piipahtavani niissä useammin.
vaikka en enään -teen olekkaan..=)
Mutta meillä on hoitaja ollut varmaan kaks kertaa (poika pian 1v.), meillä isi kyl kattoo, jos haluan mennä. Mummolat meillä on kaukana, ja muita sopivia hoitajia ei lähel ole.
Mä olen kova tanssimaan ja sopivassa seurassa aika vierähtää ihan tappiin asti..=) Silti jaksan kyllä aamulla tarvittaessa hoitaa lasta, itse kun saan jaksamisia arkeen illan/yön tanssahtelusta.. Vaikkakin yleensä saan nukkua pitkään, koska saan muutenki joka viikonlopusta toisen aamuna tehdä niin jos haluan..
Minusta ryyppäävä äiti ON huono äiti! Vaikka te " tuulettajat" kuinka vänkäisitte vastaan. Mielestäni ap:n pitäisi päästä jollekin puhumaan tavoistaan. Taustojasi en tiedä, mutta olet kovin nuorena joutunut aikuisten hommiin mukaan. Minkä ikäisenä miehesi otti sut hoiviinsa?
On hyvä, että kirjoittelet aktiivisesti tänne, saat hurjaa palautetta välillä, mutta uskon, että kirjoitukset antavat uusia ajatuksia ja pohdittavaa.
Tsemiä!
Pusituuteri2n:
Meinaan vaan jos kerta joka ikinen vkonloppu on hinku päästä baanalle ja juoda oikein lärvit.
Kohta joku sanoo että kukin tavallaan ja jokainen äiti on se paras äiti lapsellensa tai muuta latteaa loppuunkulunutta mutta on se nyt aika oireellista jos joka vkonloppu on lapsi (tai 2 lastakos sulla olikin) saatava hoitoon jotta pääsee pämppäämään.
Surullista varsinkin lasten kannalta.
Minä itse biletin paljon ennen kuin löysin mieheni (olin silloin 24v). Alkoholia en käytä, mutta ei se estänyt minua viettämästä lukuisia tunteja ravintoloiden tanssilattioilla ihan vain bailaamassa.
Tyttäremme syntyi syyskuussa ja sen jälkeen olenkin ollut ihan jumissa tissieni kanssa kotona. Kerran pari viikossa käyn kaupassa ja jumpan ajattelin aloittaa sitten, kun tissini sen kestävät. (Nyt varmasti maito suihkuaisi...) Eikä tämä kotona oleminen vaivaa minua tippaakaan. Silloin kun lasta aloimme suunnitella, tiesin, mitä tuleman pitää. Siis paljon kotona oloa, mutta sen lisäksi myös paljon ihania hymyjä, jokeltelua, uuden oppimisen riemua, suukkoja, hellyyttä...
Lapsi haistaa alkoholin. Oppii pian ymmärtämään ja tuntee olonsa turvattomaksi. Kiva krapulassa sitten hoidella lasta... Tiedän liian monia surullisia lapsikohtaloita... Ja se todellakin on ihan täyttä paskaa, että jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen!!! Appivanhemmillani on viisi huostaanotettua lasta, vain välinpitämättömyys ja liika alkoholi taustalla!
On ihan ok, jos käy joskus tuulettumassa ja baareilemassa. Aion tehdä niin itsekin jonain päivänä, mutta perskännit on jo hiukan liikaa...
Laurukka
Vaikka meinasin jättää jo väliin, kun alkoi ap:n käytös jo mennä vähän ala-arvoiseksi haukkumisineen.
Meillä lapset 2½v ja 10½kk ja baarissa olen käynyt tasan kaksi kertaa. Ekan kerran kun esikoinen oli vajaan vuoden, toisen kerran noin kuukausi sitten. Sen useammin ei tee edes mieli. Noilla molemmilla kerroilla lapsi/lapset olivat kotona isän kanssa ja lähdin vasta, kun olivat nukkumassa.
Menemisiäni rajoittaa imetys, sillä tuttipulloja meillä ei käytetä. Tämä on oma valintani, mieluummin laitan lapset baarijuoksemisten edelle. Ja mieluummin käyn vaikka ravintolassa syömässä hyvää ruokaa kahdestaan mieheni kanssa tai käyn lenkillä yksin koirien kanssa tai käyn yksin kaupassa tms. Ne toimivat minulle paljon parempana tuulettumisena kuin ryyppääminen, jota omalta osaltani rajoittaa jo sekin, että äitinä en tunne moisen olevan hyvää käytöstä. Tarkoitan tällä oikein ryyppäämistä ja pämppäämistä.
Ikää on lähempänä kolmeakymmentä ja omat juoksuni ja ryyppyreissuni olen jo tehnyt. Minulle perheen perustaminen oli uusi vaihe, johon eivät teiniajan hullutukset enää kuulu.
Jokainen tietää itse mikä tuulettuminen hänelle sopii, mutta jos lapsia on mennyt hankkimaan, pitää tietää myös vastuunsa vanhempana, ihan mikä tahansa toiminta ei vanhemmuuteen täysin sovi.
kun tuntuu että kaikki täällä hermoilee, annampa sitten lisää aihetta.
meidän tyttö oli tasan 1kk kun oli ensimmäisen kerran minun vanhempien luona yötä, niiden pyynnöstä, lypsin tytölle maidon valmiiksi vein 21.00 ja hain aamulla 07.30, ja oli haikeeta. Miellä kävi silloin pariskunta istumassa iltaa ja käytiin baarissa parilla kaljalla.En voi sanoa käyneeni ryyppäämässä kun join 4 kaljaa.
toisen kerran lapsemme oli anoppilassa 3,5kk ikäisenä pidemmässä yökylässä, kun oltiin tupareissa, eikä käyty baarissa, istuttiin kavereiden kanssa iltaa ja otettiin kuppia.
yhdesti olen käynyt " ryyppäämässä" ja lapsi on ollut isän kanssa kotona.
Mielestäni on tärkeää että äiti saa käydä " viihteellä" ja tuulettaa aivojaan ja nähdä ihmisiä. siinä ei ole mitään pahaa. Kunhan lapsi on rakastavassa paikassa ja hänestä pidetään huoli, paijataan,annetaan ruokaa ja kuivitetaan..tuuditellaan uneen kun sen aika on. ja mikäs sen parempi paikka kuin mummula. toki se täytyy sanoa että parempi on jos siellä on käyty tiheään ennen yövierailua että paikka ja isovanhemmat ovat lapselle tuttuja.
mutta ihan totta kyllä se vaan onnistuu eikä lapsi siitä ole ollenkaan pahoillaan, on rikkautta kun lapsen elämässä on muitakin ihmisä läsnä kuin pelkkä äiti ja isä. Eikä silti lapsen vanhempien tarvi välttämättä olla baarissa tuhannen tuiskeessa. Kukin tyylillään ja tarpeidensa mukaan.
ystävyydellä, Hilppo
Itse olin 17 vuotias esikoisen saatuani. En olisi millään raaskinut jättää sitä ikinä mihinkään hoitoon. Koulun kävin iltakouluna loppuun, joten iltaisin lapsi oli isänsä kanssa muutaman tunnin. Siinä oli mulle tuulettumista ihan tarpeeksi. Lisäksi imetin 1.6 vuotiaaksi, tyttö oli oikea tissitakiainen, en olisi sitä mihinkään voinut yöksi ainakaan edes jättää. Kakkonen syntyi kahden ja puolen vuoden päästä. Kahden kuukauden imetyksen jälkeen siirryimme pulloruokintaan, se mahdollisti omat hetkeni. Muistan, kun vauva oli puolivuotias, alkoi menokenkä vipattaa. Kävin viitenä peräkkäisenä viikonloppuna ulkona. Sen jälkeen jäi hummailut moneksi vuodeksi. Kävin ulkona ehkä kerran vuodessa, harvoin kaupassakaan ilman lapsia. Reilu vuosi sitten syksyllä kävin muutamia kertoja ravintolassa ystäväni kanssa, kunnes tein joulun alla raskaustestin. Nyt hoitelen reilu kolmikuista vauvaani ja reilu kolmevuotiasta tyttöni ja tiedän, että muutaman vuoden päästä pääsen omiin juttuihin minäkin. Itselläni on ollut suuria vaikeuksia luottaa KENEENKÄÄN, paitsi itseeni lasten hoidossa, siksi en ole missään käynytkään. Omissa lapsissani olen huomannut, että kolme vuotias on sen ikäinen, jonka voi jo aika hyvillä mielin jättää vaikka yöksikin hoitoon. Jos sitä ajattelen, olen sitten 33 vuotias, kun kaikki neljä lastani ovat sen ikäisiä, että voin jättää hetiä hoitoon joskus ja vaikka käydä rauhassa shoppailemassa.
Mitä muiden bilettämiseen tulee, se on kyllä ihan jokaisen oma asia, mutten voi silti olla sanomatta, että välillä mietityttää muutamat tuttavaäidit, jotka vievät lapsensa joka viikonloppu molempina päivinä hoitoon, kiertävät yökerhoissa ja viikollakaan eivät ehdi olla lastensa kanssa, kun hoitavat ravintoloitaan yömyöhään. Yksikin näistä lapsista (4v)kysyi vähän aikaa sitten äidiltään:" rakastatko sä mua?, Jos et rakasta, voinko mä muuttaa X:n (eräs toinen äiti) luo asumaamaan."
Laittaa hieman miettimään....
Ja minä olen käynyt baarissa tasann yhden kerran sen jälkeen. Olen kyllä aina viihtynyt baareissa, mutta jotenkin ei enää innosta. Mullakin ongelmana on se, että ei raaski poikaa jättää hoitoon. Kaupoissa on toki tullut kierreltyä muutaman kerran yksikseen. Punttisalilla yms tulee käytyä n. viisi kertaa viikossa. Poika ei ole vielä ollut kertaakaan hoidossa kenenkään luona, mutta ensi viikonloppuna olisi tarkoitus jättää mummin luo. Meillä isi jää yleensä mielellään kotiin lapsen kanssa, jos minulla on tarvetta käydä jossain.
Jotka minua haukuitte,ette pysty loukkaamaan,olen hyvä äiti,lapsillemme paras.Nuori mutta hyvä ja se ei tee minusta huonoa äitiä jos käyn ulkona! Josko tuossa nyt kuitenkin olisi ollut kateellisuutta kun piti alkaa noin panettelemaan:) Mutta tästä asiasta en enää edes kirjoita koska ei ole syytäkään.Kysyin kysymyksen ja te vastasitte,kiitos:)
Aina kun antaa kritiikkiä jostain, on heti automaattisesti kateellinen. Ei vissiin tule mieleen, että muitakin vaihtoehtoja kritiikin antamiseen olisi...
Itse sain esikoiseni 19-vuotiaana ja silloin tuli käytyä ulkona enemmän.Johtuen ehkä siitäkin että esikoisemme oli niin helppo vauva. Ja myös omasta iästäni, koska 18-vuotiaana en ehtiny paljo bailaamaan ku olin sit jo raskaana. Nyt esikoiseni on jo 5-vuotias ja elokuun alussa saimme toisen lapsen ja nyt on tullut käytyä ulkona vähemmän.(omasta mielestäni tää on aika vähän:) Noin kerran kuussa lähden kavereiden kanssa baariin tai syömään. Mieheni kanssa pääsemme nyt joulukuun alussa ekaa kertaa yhdessä ulos kun mummi tulee hoitamaan lapsia. Menemme mieheni työpaikan pikkujouluihin.Mulla ei ole mitään harrastuksia joten baariin lähen lähinnä bailaamaan. Se juomapuoli ei minulle ole tärkeää. Täytys ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa vaikka kerran viikossa käymään aerobic-tunneilla tai jollai tanssitunneilla..kyl se varmasti piristäs kummasti. Normaali viikko menee ihan vaan kotona lasten kanssa ollessa..mies jopa hoitaa meillä suurimman osan kauppareissuista. Itse hoidan vain oikeastaan vaateostokset. Mut mun mielestä jokaisen äidin kannattas aina irrottautua siitä arjesta jollain lailla. Ei sen tartte välttämättä tarkottaa baaria, vaan jotain omaa harrastusta. Ja minä en lähde tuomitsemaan ketään vaikka kävis ulkona vähän useammin. Mun mielestä se on jokaisen henkilökohtainen asia, jotkut tarvii omaa aikaa enemmän ja jotku vähemmän.
Olen sun kans ihan samoilla linjoilla:) Nimittäin meillä esikoinen nauttii hirveesti kun pääsee mummilaan hoitoon. Vaikka nykyään sinne harvemmin pääsee mutta kuites. Itsekkin lapsena viihdyin mummilassa.
ensimmäiset puoli vuotta ½-2 tunnin välein tissiä, joten lähteminen olisi ollut mahdotonta. Oma valintani. Ei tehnyt mieli mihinkään rilluttelemaan, enkä ollut mitenkään erityisesti " tuulettumisen" tarpeessa.
Mielipiteitähän täällä on tarkoitus kirjoittaa, ja minä ajattelen samalla tavalla kuin mujerita. Jokainen tyylillään!