Kuinka usein käytte ulkona ilman lapsia?
Kommentit (50)
Mistä minä sinulle olisin kateellinen? Siitäkö kenties että olet joka vkonloppu illan ja yönseudun poissa lastesi luota ja vedät pään täyteen ja käytät rahojasi kuningas alkoholiin? Vai siitä mahdollisesta darrasta mikä siitä seuraa ja sitä myöten on väsyneempi äitinäkin?
Sorry nyt mutta en suurin surminkaan keksi mitään mikä sinun tavassasi toimia aiheuttaisi kateellisuutta minussa.
Niinkuin olen aina sanonut niin kukin tavallaan, tottakai, mutta voi niitä tapojaan aina hieman miettiä ja muokatakin varsinkin sen jälkeen kun ei enää voi ensijaisesti vain omaa napaansa tuijottaa ja huomioida.
Ei KUKAAN täysjärkinen voi puhua tollasia. Ihme touhua jos kerta oikeesti ootkin äiti, siellä nikkis takana..
Ihan hävettää tällästen nuorten äitien puolesta - niin kun nyt ryyppäämisellä pitäis kehuskella. No joo onhan sekin jotain, jos ei oo muuta millä kehuskella - HaH :)
luultavasti siks kun on saanu koko pienen ikänsä katella ku isä on juonu. Esikoisen sain ku oli 20 enkä ennen sitä ollu käyny kertaakaan baarissa. Huvittelin muuten, en nähny mitään ideaa lähteä tupakan savuun tuhlaa rahoja ja tappelee känniääliöiden kanssa. Sitten kun erosin esikoisen isästä niin kaverit houkutteli baariin. silloin kävin pari kertaa, esikoinen oli 8kk, muttei se oikein napannu kun olin aika murtunu. Sitten kun esikoinen tuli vanhemmaks ja alkoi käymään joka toinen vkonloppu isällään niin minä aloin välillä käymään baarissa kavereiden kanssa. Silloin se virkisti yh-äidin elämää. Mutta sitten tapasin tämän kakkosen isän. Pari kertaa käytiin yhessä baarissa koti-illan päätteeks silloin kun esikko oli isällään mutta todettiin ettei siinä oikein ollu hohtoa. Nyt kakkosen synnyttyä /synty kesäkuussa) ei olla käyty baarissa, tai tänään ukko on eka kertaa kun on pikkujoulut. Minä kävin kesällä pari kertaa koiran kanssa kokeissa, olin iltapäivästä iltaan poissa ja olin pakahtua ikävästä.. treeneissä käyn pari kertaa viikossa ja se on riittäny tuuletukseks.. joulukuun alussa lähetään miehen kanssa kahestaan yöksi kylpylään nauttimaan toisistamme, mummi tulee hoitamaan lapsia. Saa nähdä mitenkä me siellä sitten riudutaan ikävästä ja mitenkä kipeät tissit mulla sitten on kun tyhjentäjä ei ole paikalla :)
lopettakaa aikuiset ihmiset!!
Jokainen tekee tyylillään..toiset käy kerran kuukaudessa ja toiset kerran vuodessa iästä riippumatta!!
Kyllä musta on luksusta välillä saada lähteä baariin kavereiden kaa tai miehen kanssa kun muuten olen kotona vauvan kanssa 24h.!!
Tytön isovanhemmat ihan kilvan vaativat tyttöä hoitoon mutta en raaski kovin usein antaa häntä hoitoon!!
Eikä toisiaankaan tarkoita että jos on nuori niin on huono äiti niin kuin useimpien kirjoituksista sai semmoisen kuvan!!
Tietysti kaikella on rajansa ja joka viikonloppuna kännääminen ei ole enää järkevää käytöstä lapsen/lapsien syntymän jälkeen!!
miettäkää ennen kuin lapsista rupeatte haaveilemaan että pystyttekö luopumaan useimmista asioista esim. liioista juhlimisista lapsen syntymän jälkeen..!
Minun mielestäni ainakin vauva- aika menee todella nopeasti ohi ja siitä ajasta pitäisi nauttia yhdessä vauvan kanssa!!
Ehkä tämäkin kirjoitus saa negatiivisia mielipiteitä tulemaan julki mutta jokaisellahan on oma mielipide ja sen saa tuoda toki julki!!
Kaikella kunnioituksella kaiken ikäisiä äitejä kohtaan:
pikkanen ja tyttö 9kk2vk
esikoinen 2. esikoisen jålkeen oisko käyty baarissa 5 kertaa...ihan kahdestaan ei kertaakaan...
tokan jälkeen oon käyny pari tuntia illalla naapurin luona jalenkillä pari kertaa, siinäpä se. ei kiirettä
eka kerran kävin baarissa, kun hän oli 8kk ja nyt perjantaina toisen kerran. Muutenkaan en ole juuri yksin käynyt missään ilman vauvaa. On kyllä luksusta käydä välillä yksin esim. kaupassa tai just lähteä välillä baariin tuulettumaan. :)
on tyypillistä varsinkin nuorille ihmisille se että siinä omassa tavassa olla ja toimia ei nähdä mitään väärää eikä edes parantamisen varaa.
Se on sitä henkistä kypsymättömyyttä ja elämän kokemuksen puutetta ja sitä ettei osata ajatella omaa itseään pidemmälle eikä asettua toisen ei edes pienen lapsensa asemaan.
Sinuna ap lukisin saamasi kritiikit ajatuksella vielä kerran lävitse,katsoisin sen jälkeen peiliin ja ottaisin onkeeni niinkuin aikuinen ja äiti tekee.
hyvä äiti ei toimi noin että joka viikonloppu jättää lapsensa ja juo viinaa,niin toimii keskenkasvuinen nuoruutensa elämisen kesken jättänyt teini.
oli se sitten baarissa, kavereiden kans syömässä, elokuvissa, teatterissa tms. Liian vähän mun mielestä, pitäisi olla viikottain jotain mitä tekisin ihan yksin :)
en ollut silloin äiti.
Olen sitä mieltä, että joka viikonloppu toistuva juhliminen kannattaa ajoittaa aikaan ennen lasten syntymää. Toki lasten synnyttäkin voi ulkona käydä, mutta ehkä kuitenkin hieman harvemmin. Nyt kun tuollainen jatkuva baareissa kiertely on onnellisesti takanapäin, on suorastaan ihanaa jäädä viikonloppuna kotiin ja nauttia rauhallisesta perhe-elämästä.
NuoriÄiti19v: