Voinko muuttaa anoppilan naapuriin??
Meidän olisi tarkoitus ostaa talo mieheni vanhempien naapurista. Olen kertonut aikeestamme joillekin tutuille, ja he ovat kaikki olleet vähän ihmeissään (naiset), miksi haluan muuttaa anopin naapuriin.
Anoppini on oikein mukava ja auttaa meitä aina mielellään, ei ainakaan tähän mennessä ole ollut liian tunkeileva. Hän on kuitenkin voimakastahtoinen ja hallitseva persoona, kun taas minä olen kiltti ja vähän ujokin. Jos vain pidän puoleni ja omat mielipiteeni, en usko että ongelmia tulisi - ja jos tulee, niin haluan uskoa että puhumalla niistä selviää.
Nyt minua on alkanut mietityttämään koko juttu. Talo olisi kuin unelma meille ja pihakin iso ja viihtyisä. Mutta olenko liian sinisilmäinen, kun ajattelen että voisimme asua heidän naapureinaan ilman sen suurempia ongelmia? Toivoisin asiallisia neuvoja teiltä, ja jos asut itse anopin naapurissa, kerro kuinka on sujunut!
Kommentit (4)
Tarkoitan että jos se osoittautuu huonoksi vaihtoehdoksi, niin voitte aina myydä talon ja ostaa toisen muualta. Ei siihentar itse ikuisuudeksi ripustautua.
Mut on niitä ihan asiallisiakin anoppeja, ja jos teillä on sellainen, niin miksi tuo ei voisi onnistua.
Jos olet kiltti, oppisitko tosiaan pitämään puolesi naapurissa asuvan anopin kanssa? Anoppini on myös voimakastahtoista sorttia ja kiinni pojassaan. On monta kertaa meinannut muuttaa naapuriimme, mutta mieheni on onneksi sanonut napakasti. Suhde anoppiin on parempi, jos ei asuta ihan vieri vieressä.
kiitos vastauksista. Meidän ei ole tarkoitus elää ns. yhteistä arkea heidän kanssaan, vaan ihan olisi omat elämät. Toisten suhtautuminen asiaan vaan mietityttää, moni tuntuu ajattelevan ettei kannata asua lähelläkään omia tai puolison vanhempia, kun väistämättä tulisi riitoja yms. eikä saisi olla rauhassa.
Kai teillä sentään on omat elämät?
Meillä ei anoppi poikkea ilman pyytämistä, kuin tosi harvoin, jos tuo lapsille jotain esim. lomatuliaisia.