Irtoaakohan asuntolaina? Huomenna mennään pankkiin.
Nettotulot 4730€, neljä lasta ja kaks aikuista. Ei luottotietohäiriöitä. Säästöjä 10600€
Oltais hakemassa 170 000€ asuntolainaa.
Miehellä vakituinen työpaikka, itselläni nyt 2v työsopimus (loppuu 31.10.2013), mutta ala on sellainen, ettei työttömänä tarvi kyllä olla (hoitoala)
Kommentit (25)
lainan määrästä. Emme me palstalaiset voida tietää minkä kokoista lainaa ap on hakemassa ja mikä on muu omaisuus.
ymmärrä näitä kyselijöitä. Kyllä minä olen aina saanut lainaa vaikka tulot on pienet ja haen lainaa yksin, ja työpaikkakin oli vain pätkätöitä silloin ekaa lainaa hakiessa.
Tällä hetkellä mulla 155 000e lainaa ja tulot on n. 2400e kuussa (bruttona)
Ilman muuta te saatte tuon summan.
lainan määrästä. Emme me palstalaiset voida tietää minkä kokoista lainaa ap on hakemassa ja mikä on muu omaisuus.
Säästöjn määrä kun kuvastaa myös sitä, kuinka paljon pystytte irrottamaan tuloistanne tulevaan velanhoitoon.
Me saatiin 160 000€ ilman yhtään säästöjä eikä takaajia. Bruttotulot 4500€/kk
Mitkä vakuudet on? Eli mikä sen ostettavan asunnon arvo on?
Jos asunto maksaa vaikka 180000, josta te maksatte kymppitonnin, saatte todennäköisesti sen 170000 euroa lainaa, jos haette valtiontakauksen ja vanhemmillasi on vakuuksia taata loput.
Jos taas asunnon arvo on 120000 euroa ja ajattelitte tehdä siihen 50000 euron remontin ja vaihtaa auton, niin tuskin saatte noin paljoa.
Uskoisin, että saatte helposti lainan noilla tiedoilla kun takaatkin on kerran olemassa. Kannattaa kyllä kysyä tarjouksia useammasta pankista.
Ja muista, että pankkien tarjoamat lainaturvat yms. ylimääräiset hömpötykset tulevat todella kalliiksi teille.
josta meillä on 10 000 ns. käsirahaa ja loput otamme lainaa.
Vanhemmillani on paljon omaisuutta ja isot tulot, se ei ole ongelma. Mutta olen kuullut, ettei nykyisin pankit oikein hyväksy henkilötakauksia.
ap
kysy sieltä pankista ja toisestakin pankista ja kolmannesta!!! Av-mammat ei tajua mitään kuitenkaan.
Meillä osa talolainasta on henk. kohtasesti 2 ihmistä taanneet.
Loppu meni valtion takauksella.
Ensin maksetaann pois henk.kohtanen takaus.
ottaneet huomioon 1,6% varainsiirtoveron, joka tulee kauppahinnan päälle. Tässä tapauksessa siis 2880 euroa. Myös muuttaminen maksaa, eli en itse ikinä käyttäisi kaikkia säästöjäni asunnon maksuun. Aina nimittäin tulee jotain ylimääräistä muutossa. Muuten kyllä uskon, että saatte tuon lainan. Maksattehan nyt myös vuokraa ja sehän jää teiltä oman asunnon myötä pois.
Meillä kolme lasta, nettutulot 3950 euroa. Uusi asunto maksoi 350.000 ja vanhasta saatiin 185.000. Osuuspankista ja Hyposta eivät antaneet edes tarjousta. Vaikka tuo 185.000 asuntomme oli täysin velaton. Varsinkin Osuuspankissa esiteltiin laskelmia, miten paljon meidän perheen elämiseen rahaa. Turhaan täytin perheen budjettilaskelmat heitä varten, heillä oli jo ihan omat laskelma MEIDÄN PERHEEN menoista (?!).
Ette saisi saada lainaa, mutta voi olla, että saattekin. Ohjeiden mukaan pankit eivät saisi antaa nyt lainaa jollei ole 10% omaa rahaa / vakuuksia asunnon hinnasta. Jää siis uupumaan periaateessa se noin 8000 euroa teiltä. Voisikohan vanhempasi lainata teille tuon 8000 euroa?
Ap on moneen kertaan sanonut,e ttä hänen vanhempansa takaavat lainan. Lainalle on siis vakuudet (ei niiden ole pakko olla tilillä säätöinä, ne voivat olla muutakin omaisuutta ja jopa onkun muun omaisuutta, kunhan tämä joku muu itse takaajaksi suotuu).
Ap saa lainaa iahn kaikkien taiteen ja pankkilaitoksen säädösten mukaan ilman minkkäänlaisia ongelmia - edellyttäen tietysti, että hänen vanhemmillaan, jotka lainan takaavat, on vähintään 17 000 euron edestä maksukykyä.
että lainanhakijalla pitäisi olla 10% lainan määrästä omana pääomana. Lisäksi lainanottajan tulotilanteen pitää kestää korkojen nousu ja se testataan muistaakseni 6%-yksikön nousulla ja katotaan kestääkö tulot. Virallisia FiVan suosituksia...
Sesanotaan myös siinä fifan suosituksessa, ja on tietysit myös itsestään selvä asia kaikille, jotka vähänkään ssiaa ymmärtää. Takaajan pitää toki olla tietoinen taluun merkityksestä ja itse maksukykyinen.
Nettotulot 4730€, neljä lasta ja kaks aikuista. Ei luottotietohäiriöitä. Säästöjä 10600€
Oltais hakemassa 170 000€ asuntolainaa.
Miehellä vakituinen työpaikka, itselläni nyt 2v työsopimus (loppuu 31.10.2013), mutta ala on sellainen, ettei työttömänä tarvi kyllä olla (hoitoala)
Me saimme vuonna 2007 370 000e asuntolainaa, vain n. 30 000e tarvitsi vakuuden. Säästöjä oli 10 000e. Nettotulot meillä on n. 5500e/kk + vähän bonuksia vuosittain.
Lainaa on nyt jäljellä 280 000e, eli ihan rivakasti sitä makselemme kyllä myös.
vaikka sen mielestä Lepuski onkin niin viihtyisä asuinalue! Right.
Mutta tarviitte vakuutta ja toi teidän säästö ei riitä. Jos ovat anteliaita hyväksyy tollakin, kandee kysellä eri pankeista...