Haavauma nenässä joka uusi usein. Mikä avuksi?
Mulla nenässä haavauma joka uusii todella usein. Ei auta bepantheni, bacibact. Mitä muuta voisi kokeilla? Ärsyttävää kun kirvelee ja kerääntyy kuiva kökkö kudosnestettä. Ei tarvii kun nenää liikutella niin aukee yudestaan.
Kommentit (40)
Käy näyttään lääkärille. Yhellä tutulla oli haava joka ei parantunu kunnolla. Lopulta, kun meni (ihotauti)lääkäriin, niin taustalta löyty joku "ei niin vakava, mutta ikävä" (en muista onko viirus vai mikä) lääkkeillä houdettavissa oleva "vaiva". Nyt alkaa olemaan paranemaan päin.
Pitkällisesti jatkuneet vaivat/oireet kannattaa käydä näyttään lääkärillä. Niistä ei koskaan tiedä onko merkki jostain vakavammasta ja toisaalta voi olla helposti parannettavissa.
Itselläni alkaa sama ongelma kun laitetaan lämmitys päälle. Meillä on sähkölämmitys. Sierain on tosi kipeä mutta helpottaa kun iltaisin laittaa Niveaa ihan reilusti .
Paraniko haava tuolla ? Tuliko rikki mennessä ihan vettäkin ?
LAITOIN sibicorttia! Auttaakohan?
Lopettakaa se liimanha istelu siellä vihreiden puoluetoimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Sibicort voi olla hyvä, jos mukana hiivanbakteereita. Itselläni se auttaa supielien halkeamiseen, johon ei mitkään muut rasvat tai vitamiinit auta.
Mulla on yhtäkkiä toinen nenäreikä alkanut kerätä paksua haisevaa räkää. Seassa kuivaa ja veristä räkää. Nenäreiän seinämä haavautunut ja siihen muodostuu aina sellainen verinen kuiva rookka.
Epäilen, että nyt tämä talventulo on saanut ihon kuivaksi, mutta mistä tuo haiseva paksu, vihreä räkä johtuu?
Laitoin sibicortia just nyt. Katsotaan auttaako.
Mun mielestä haiseva räkä ja haiseva limaräkä kurkussa on hyvä haju. Haisee ihan bakteereille. Nuuh nuuh! Tykkään myös tulehduksen hajusta ja mädästä!
Vierailija kirjoitti:
Tuota minäkin käytin onnistuneesti! Sibicort.
Voi oikeasti olla ihosyövän oire. Lääkäriin siis.
T. Lääkisopiskelija
Vierailija kirjoitti:
Voi oikeasti olla ihosyövän oire. Lääkäriin siis.
T. Lääkisopiskelija
Basaliooma eli tyvisolusyöpä tulee mieleen minullekin.
Mulla on herpes nenässä, samoin äidilläni.
Ihan herpesvoide auttaa, kun heti oireiden ilmettyä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin siitä ja sassiin. Saattaa olla ihosyöpä. Eräällä läheiselläni samanlainen juttu ja hyvälaatuiseksi ihosyöväksi paljastui. Hoidetaan leikkauksella tai jäädyttämällä.
Ihan sellainen pikku fakta tähän kuin että ei ole olemassa hyvälaatuisia ihosyöpiä. Syöpä ei ole ikinä hyvälaatuinen. Olisiko kuitenkin hyvälaatuinen ihomuutos kyseessä...
Hei! Minulla joka aamu nenä tukossa ja joudun niistämään. Nenäliinasta löytyy sitten kuivunutta verta klöntti kellertävällä töhnällä ja joskus tulee kirkasta verta, ihan vähän vain. Onko kellään muulla ollut tällaista? Tätä on jatkunut jo kuukausien ajan ja olen kyllä käynyt lääkärissä, Bactroban ei auttanut ..
Vierailija kirjoitti:
Hei! Minulla joka aamu nenä tukossa ja joudun niistämään. Nenäliinasta löytyy sitten kuivunutta verta klöntti kellertävällä töhnällä ja joskus tulee kirkasta verta, ihan vähän vain. Onko kellään muulla ollut tällaista? Tätä on jatkunut jo kuukausien ajan ja olen kyllä käynyt lääkärissä, Bactroban ei auttanut ..
Ruokaöljyä sieraimiin pienellä ruiskulla. Tuntuu hetken ikävältä, mutta ei ole vaarallista. Ruiskuja saa ostaa apteekista.
Sisällä vai nenän ulkopinnalla?
Itselläni on polyyppejä ja välillä joku soiro tulee nenään sisältäpäin ja sitä repii pois kuin ihosuiroa