Lainassa olevat lastenvaatteet - miten nimikoisit tarhaan?
Tuntuu kurjalta sutata vaatteiden omistajan nimeä ja kirjottaa oman lapsen nimeä tilalle, kun vaatteet vielä palautetaan, mutta onko vaihtoehtoja?
Kommentit (8)
Mustikkasoppa ym. ruokalajit voi tahrata vaatteet, vaatteet saattavat kadota ym. Pukisin ihan vain omiin vaatteisiin, ei lainavaatteisiin.
Mutta minäkin suosittelisin välttämään lainavaatteiden käyttöä tarhassa varsinkin.
itseäni ei haittaa, vaikka meiltä lainassa olleet vaatteet palautuivat kaverin lapsen nimikirjaimilla takaisin. itse myös uskaltaisin nimikoida meillä lainassa olevat, on ääneen sovittu, että käyttöön tulevat, mikä pilalle menee, menee roskiin, mitä käytettäväksi jää, palautetaan heidän seuraavalleen meille uutena ostettujen kanssa.
en vain jaksa ymmärtää, miksi kukaan lainaisi lasten vaatteita, jos niitä ei saisi sitten käyttää "kun voivat sotkeentua"?
niitä nimikointinauhoja. Helppo kiinnittää muutamalla pistolla nauhan päistä ja kun vaatteen palautat, voit irroittaa nauhat ja käyttää ne uudelleen.
http://www.merkitse.fi/nimikointinauhat-ommeltavat-c-129.html
omistajan "siunaus" käyttää vaatteita myös pv-kodissa - toki mietään parhaita ei sinne laiteta niin omista kuin lainavaatteistakaan, mutta jotain perustrikoita kyllä.
Millä tuotenimellä tuota laastariteippiä myydään? Onko se kangasta, kuitukangasta vai mitä? Onko pysynyt hyvin pesuissa?
Ap
mitä hän asiasta ajattelee.
Mä sovin vastaavassa tilanteessa, että kaikkiin lainavaatteisiin kirjoitettiin omistajan lapsen nimen ensimmäinen kirjain (senkin takia, että sai kaikki vaatteet varmasti takaisin) ja mun lapsen nimi kokonaan.
Toisaalta meidän lapsilla on ollut tarhassa myös vaatteita, joissa on lukenut esim. serkun nimi. Kun niitä vaatteita on ollut monta - siskon kanssa aina kierrätetään vaatteet lapselta toiselle - tarhan tädit oppivat tietämään, että "VILLE" tarkoittaakin itse asiassa "MATTI". Eivät tosin koskaan lakanneet huomauttelemasta ja vitsailemasta asiasta, mutta silti vaatteet pysyivät oikealla omistajallaan. :)
Millä tuotenimellä tuota laastariteippiä myydään? Onko se kangasta, kuitukangasta vai mitä? Onko pysynyt hyvin pesuissa?Ap
jotain kangasteippiä se on, en tiedä tarkemmin. Pysyy pesuissakin, ei tietenkään loputtomasti. Mutta ei irtoa heti ensimmäisessä tai toisessakaan pesussa. Tuolla on muutenkin kätevä merkata vaikka villasukat ja lapaset, joihin muuten on hankala laittaa nimeä. Tai vaikkapa kengät.
kirjoita siihen, ja liimaan lappu nimen päälle. Repäiset sitten aikanaan vaan lapun pois.