Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää pärjää lasteni kanssa

Vierailija
04.07.2012 |

En enää tiedä mitä tehdä. meidän molemmat lapset ovat ylivilkkaita.

3 vuotias poika ja 5 vuotias tyttö.

Poika tottelee kyllä mitä hänelle sanotaan, mutta vahtimassa pitää olla ihan koko ajan. Hetkeksi kun kääntää selän niin on pahanteossa.

Tytöstä on nyt viime vuoden aikana tullut ihan mahdoton.

Ihan sama mitä hänelle sanoo niin vastaukseksi saa vain lällättelyä.

Tyttö ei yhtään mieti mitä sanoo. Haukkuu kaikki ihmiset. On alkanut kiroilemaan.

Päiväkodista on ilmeisesti oppinut, sillä meillä kotona ei kukaan kiroile. Eikä lähisukulaisetkaan lasten kuullen.

Tyttö sotkee tahallaan oman huoneensa, ottaa sängystä patjat lattialle ja vaatteet pois kaapista.

Jos pyydän laittamaan ne takaisin niin lällättelee.

Sitten pakotan hänet siivoamaan. Vahdin vieressä kun tyttö itkien siivoaa.

Nukkumisesta ei tule enää yhtään mitään.

Ei anna pikkuveljen nukkua päikkäreitä.

Tahallaan herättää heti kun olen saanut nukahtamaan. Olen yrittänyt päiväuniaikaan leikkiä tytön kanssa jotain rauhallisia leikkejä sisällä, mutta aina alkaa huutamaan.

Nyt kesäaikaan ollaan oltu pihalla leikkimässä ja minä olen yrittänyt välillä tehdä jotain pihahommia.

Kitkenyt kasvimaata ja kukkapenkkejä, mutta jos hetkeksikin käännän katseeni tytöstä niin hän on sisällä ja herättää pojan.

Syyksi kertoo, että isot pojat ei nuku päikkäreitä. Olen selittänyt, että poika on vielä sen verran pieni, että tarvitsee päiväunet. Ei jaksa muuten leikkiä.

Illalla tytön nukuttamiseen menee vähintään 3 tuntia. En enää keksi keinoja miten hänet saisi nukahtamaan. Ei kestä paikallaan sängyssä hetkeäkään. Ei auta sadut eikä iltalaulut. Ei nukahda jos istuu vieressä. Eikä nukahda yksinäänkään.

En kohta enää jaksa.

Joka ilta sama juttu.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa kaikki tytön lelut jätesäkkiin ja huoneeseen vain ja ainoastaan sänky. Viikko tätä. Opeta lapsesi kunnioittamaan vanhempiaan. Ankeuta, kunnes uskoo, että sinä määräät ja hän tottelee.

(jos tyhjässä pimeässä huoneessa jaksaa kohkata puolille yöin, on melko peto...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi