Miksi sinulla on tarve valehdella tuloistasi/omaisuudestasi nettipalstalla?
Kysyttiin sitten tuloista, autoista, kelloista tai käsilaukuista niin kyllä tänne on pesiytynyt keskimäärin todella varakasta porukkaa ;))
Kommentit (12)
noihin kyselyihin vastaa varakas vähemmistö. köyhät ei viiti vastailla kun ei oo mitään kehuttavaa.
enemmän täällä tulee vastauksia säästövinkki ynnä muihin köyhäilyketjuihin vielä
Enkä valehtele. Normaalielämässä pyrin peittämään varallisuuttamme, koska ympäristömme on sellaista keskiluokkaista asuntovelkaista, joten olisi noloa olla eri asemassa. Mutta täällä nimettömänä voin rehellisesti kertoa kalliistakin ostoksista, joista en kenellekään kehtaisi muuten kertoa.
Eli se on niinpäin, että täällä olen rehellisempi kuin 'siviilissä'. Oikeasti hyvätuloisia on, ja niitä, joilla on omaisuutta. Meillä on hyvät palkat, ja lisäksi suvussa on onnistuneiden yrityskauppojen takia muuta omaisuutta, jota on siirretty eteenpäin. Minä luulen, että monilla on enemmän rahaa todellisuudessa, kuin mitä ulospäin näyttää.
Suurin piirtein on katsottu äkkiä jonkun kellon malli ja ovh netistä ja sitten palstalle vastaus..En tiedä sitten, mikä laittaa ihmisen anonyyminä (?!) puhumaan palturia.
tarkoitat varmaan minua, kun kerroin Rolexini mallin ja ovh:n.
Miksi ihmeessä valehtelisin?
katsopa vaikka huuto.netiä -siellä on samanhintaisia ja kalliimpiakin kelloja vaikka millä mitalla.
Jos keskustelu koskee kelloja niin useimmiten siihen vastaa joku kelloista kiinnostunut.
en oikeassa elämässä kertoisi tuloistamme tms. en edes omille vanhemmillemme.en voi sietää kateutta.
enkä myöskään valehtele. Mieheni varmasti ei ostaisi minulle Rolexia ja pistän rahat mieluummin lapsen vaihto-oppilasvuoteen.
perhekerhoissa ja vastaavissa surkuttelen kaiken kalleutta muiden mukana ja valittelen kotihoidontuen pienuutta. (Todellisuudessa minulla on rahaa säästössä ja mies maksaa kaikki juoksevat kulut)
Mun miehellä on oikeasti älyttömän hyvä palkka ja meillä molemmilla omaisuutta (mm. velaton omakotitalo). Vain av:lla voin olla rehellinen, muuten en ole.
tuntee ehkä itsensä kauniiksi ja rikkaaksi edes muutaman minuutin päivässä :-D
Minulla ei ole ollut tarvetta valehdella tähän neljänkympin ikään mennessä.
Tuloni ovat huimat kolmesataa euroa lapsen kotihoidon tukea. Autoni on 8 vuotta vanha farmari ooppeli, aikaa katson kännykästä ja käsilaukkuni on citymarketista!
Onneni on ihana puoliso ja lapset, tasapainoinen elämä.
Kelloketjuun laitoin rehellisesti, ettei kelloa ole. Käytän kännykkää kellona.
Laukkuketjuihin en vastaile, kun ei laukut kiinnosta. Tuloketjuihin en yleensä vastaile. Vaateketjuihin vastaan joskus.
Kyllä mä tuollaisiin ketjuihin vastaan rehellisesti. Jos laitan jotain muunneltua, niin se on sitten epäoleellinen asia sen ketjun aiheen kannalta eli teen muuntelua vain, ettei ole mitään liian tunnistettavaa tietoa :)
Perheemme nettotulot ovat oikeasti 7000e/kk (paitsi nyt, kun olen äitiyslomalla), ja minulla on kaksi sveitsiläistä laatukelloa.
Miksi valehdella?
Kai tuohon laatukellokyselyyn vastaavat ne, joilla on laatukelloja (tosin mahtui sinne muutama DKNY:n tai vastaavan kiinalaispaskan omistajakin).
:)
mutta pikemminkin täällä anonyyminä on helpompi sanoa, että kuinka VÄHÄN kulutan elämässäni rahaa ja kuinka halvalla elän.
Eihän sitä täällä uskota, ainakaan mitä menee ruokaan tai autoon rahaa.
Suurin piirtein on katsottu äkkiä jonkun kellon malli ja ovh netistä ja sitten palstalle vastaus..En tiedä sitten, mikä laittaa ihmisen anonyyminä (?!) puhumaan palturia.