Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa tarkkoja kriteerejä nykyisin työpaikkailmoituksissa!!

Vierailija
04.07.2012 |

Olen palailemassa äitiyslomalta töihin ja katsellut avoimia työpaikkoja. Tosi monessa ilmoituksessa odotetaan työnhakijan osaavan jo työn, esim. vakuutusyhtiön korvauskäsittelijän "Edellytämme, että sinulla on jo vankka kokemus henkilövahinkojen hoitamisesta." tai odotetaan että osataan jo valmiiksi käyttää jotain ohjelmaa.

Ymmärrän toki että toimistoalalla on työpaikat kortilla ja tuolla tyylillä karsitaan kätevästi hakemuksia ja niiden läpikäymiseen kuluvaa aikaa. Kurjaa vaan niiden työntekijöijen kannalta jotka haluaisivat uudenlaisiin työtehtäviin...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äitiyslomalla oleva toimenpidekardiologi ja nyt kun pitäisi palata vuoden jälkeen takaisin töihin tuntuu, että jokainen katetri pitää opetella uudelleen. Onneksi sentään on usean vuoden työkokemus ja virka. AV on todellakin pehmentänyt mun aivot! Tämä palsta on niiin kaukana tosielämästä!!!

Vierailija
42/45 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kynsiisi. Jos kerta mammaloma riittää rapauttamaan osaamisesi. kannattaisko pykätä pari-kolme ipanaa sarjaan ja jäädä ihan kokonaan kotiäityliksi? Just a thought.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti voi yleistää, mutta olen 53 ja opin ohjelmia nopeasti, en nyt tarkoita mitään toimisto-ohjelmia. Ei se oppiminen ole iästä kiinni. Jokainen aloitta jostain, jokainen oppii eri tavalla ja kehittyy työssään erilaisena persoonana.

Ottakaa huomioon, että työnantajat eivät usein tiedä työstä, johon kirjoittavat työpaikkailmoituksensa. Useissa työpaikoissa on oman alansa asiantuntijoita pelkästään, jos palkkaavat johonkin muuhun kuin oman työnsä kaltaiseen tehtävään, voi ilmoitus olla ihan puppua. Samoin voivat palkata ihan vääränlaisen ihmisen. Eivät nämä suomalaiset johtajat kaikki ole mitään ansiosta-johtajia, ainaoastaan ajautuneet tehtäväänsä. Siis meikäläisen kokemuksella (yli 30v.) suuri osa.

Vierailija
44/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ihan yleistä niinkin. sanoilla voi leikitellä ja kaunistella omaa osaamistaan. kesätyö kirjanpitäjän apulaisen apulaisena voi hyvin olla kokemusta kirjanpidosta. luin jostain että varsinkin nuoremmat osaavat kehumisen taidon (eivät enää niin perisuomalaisia) ja rustaavat hienoja hakemuksia. tiedä sitten. itse olen kyllä aika varovainen, mutta työskentelenkin freelancerina. :)

Vierailija
45/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vastikään eräästä toisesta maasta, jossa työskentelin kymmenisen vuotta, takaisin Suomeen. Sellaisia töitä, joita suorittaakseen suomalaisten työpaikkailmoitusten ja sen mitä olen nykyisessä työssäni ja asiakasyrityksiä seuraamalla oppinut perusteella tarvitaan 2 ylempää korkeakoulututkintoa ja kymmenen vuoden kokemus, hoitavat entisessä asuinmaassani lukion käyneet ihmiset. Ehkä jotkut ovat suorittaneet jonkun iltakurssin. Mitään eroa en työsuoritusten laadussa huomannut. En ymmärrä, miksi Suomessa koulutus on kärsinyt näin kamalan inflaation. Jossain Englannissa kandin papereilla voi tehdä vaikka mitä. Täällä niillä ei pääse kuin sihteeriksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi