Onko minun pakko puuttua naapurien lasten tekemisiin?
Rivitaloyhtiössämme on jokaisen oman pihan lisäksi yhteistä piha-aluetta. Ja paljon lapsia. Yhden perheen lapset kiipeilevät milloin mihinin, heittelevät kiviä ja hiekkaa toisten päälle jne. joka päivä. Aina ei jaksaisi puuttua asiaan. Olen sanonut asiasta lasten vanhemmille, ja he kommentoivat, että heidän puolestaan lasten tekemisiin saa ja pitääkin puuttua, jos me muut huomaamme jotain. Lasten vanhemmat eivät ole koskaan itse pihalla. Mutta joskus haluaisi vain olla omalla pihalla rauhassa, varsinkin, jos omat lapset eivät ole edes ulkona. Mikä neuvoksi?
Kommentit (6)
jos lapset tekevät koko ajan kiusaa
puolta ajastaan teidän pihallanne.
Silloin on lapsenvahtivuoro saletisti sulla.
Meillä viettää naapureiden lapsia sisällä ja pihalla enemmän ja vähemmän.
Koko ajan saa olla "kasvattamassa" heitä,
muuten tuhoavat puoli pihaa ja sisustuksen.
Jos lapset kerta toisensa jälkeen syyllistyvät väkivaltaan (kivien heittely ja hiekkan heitto ovat sitä), ilkivaltaan ym, eikä asioihin tule muutosta, niin silloinhan lapsien kasvuympäristö on todennäköisesti vaarantunut.
Kenestä niitä ilmoituksia pitäisi tehdä, jos ei väkivaltaisista lapsista?
toivottavasti kolmonen ei ole tosissaan
Jos lapset kerta toisensa jälkeen syyllistyvät väkivaltaan (kivien heittely ja hiekkan heitto ovat sitä), ilkivaltaan ym, eikä asioihin tule muutosta, niin silloinhan lapsien kasvuympäristö on todennäköisesti vaarantunut.
Vedä kuule kuiva vagina pääsi yli ja hanki elämä.
Mene vaikka Afrikkaan avustustyöntekijäksi niin saat vähän perspektiiviä näkökulmiisi.
Ennen lähtöä voit poistaa vaginan silmiltäsi.
Ei sitä vaan halua olla koko ajan poliisina ja lapsenvahtina muidenkin lapsille. Pidän huolen että omia lapsiani eivät kiusaa ja minun omaisuuttani eivät tuhoa ja siinä se. On tosi paljon vanhempia, jotka vaan ulkoistavat ne lapsensa pihalle, eikä heitä kiinnosta mitä siellä touhutaan.