Olen lähdössä hotelliin kahdeksi yöksi lasten ja siskoni kanssa. Mies ei tykkää
meillä on siskoni kanssa pitkä välimatka ja he ehdottivat miehensä kanssa,että varaisivat meille hotellin Helsinkiin kahdeksi yöksi. Itsekin innostuin.
Näin voitais olla porukalla siellä ja täti voisi käyttää lapsia museoissa, korkeasaaressa yms.mukavaa.
Mieheni on töissä joten ei pääse. Koko eilisillan kiukutteli. Hänen mielestään huono vaimo jättää miehensä kotiin jne.jne.
Kumpi tässä nyt on oikeassa? Toiminko minä mielestänne väärin?
Käyn pari kertaa vuodessa kotikaupungissa sukulaisten luona ja viivyn 3-5vrk:tta, välimatkaa on 600km.
Kommentit (41)
Oletko sanonut, ettet tykkää tuollaisesta suhtautumisesta ja koet, että mies pilaa tahallaan sinun ilosi.
oletko kysynyt, mitä mies pelkää tai miksi mies vastustaa lähtemistäsi? Mitä hän itse haluaisi tehdä?
Ap:lle vastaan, että mene vain, ja nauti olostasi. Anna miehen murjottaa.
en saanut lasten kanssa käydä oikein koskaan vanhempieni luona. Lapset oli 3 ja 1 vuotiaat ja matkaa oli jotain 60 km. Mies hirveän riidan kehitti, että käyt siellä vain huoraamassa. Itse oli ulkomaillla töissä koko kesän, minun olisi pitänyt olla kerrostalosa noitten pienten kanssa koko kesä. Ei ollut ajokorttia, auto olisi kyllä ollut! Lähde ilman muuta, minä olin tyhmä, kun alistuin, harmittaa vieläkin.
Sinua ihmettelen - jos sinut oli lukittu asuntoon, mikset soittanut hätäkeskukseen tai kiinnittänyt naapureiden huomiota metelillä?
heti kun ehdit ja annat miehen mököttää rauhassa. Älä anna toisen pilata iloasi. Ajattele, että et ole vastuussa toisen tunteista, et voi niitä hallita etkä niihin vaikuttaa. Kun menet kotiin, älä ole huomaavinasi miehen mökötystä. Unohda koko mies pariksi päiväksi ja NAUTI!
ja kontrollifriikki, eikä kohtele sinua aikuisena. Saisin hepulin jos joku edes kehtaisi nillittää tuollaisesta
Eikö miehesi halua suoda heillekkään mukavia hetkiä sukulaisten kanssa, elämyksiä, museoita, vaihtelua+
Sun matkafiilis on siis pilalla ja mies on onnellinen, sillä siihen hän juuri pyrkikin :(
On se helvetti, että vaimo osaa ja kehtaa pitää hauskaa siskon ja lasten kanssa ilman MIESTÄ!
Nyt lakkaat olemasta ahdistunut ja pahalla mielellä ja unohdat koko lapsellisen ilkeän ukon matkan ajaksi.
Nautit oikeasti hetken vapaudesta ja iloisesta seurasta etkä vaan esitä iloista...annat ukon valituksen ja mökötyksen haihtua mielestäsi kuin vesi hanhen selästä ;) Ja muista, että lopulta jokainen on oman onnensa seppä siis jos annat miehesi masentaa ja manipuloida itseäsi niin olet heikoilla. Älä anna periksi! WOIMIA ja oikeasti hyvää matkaa :)
on vaan vihainen ku ei itse pääse mukaan ja ei halua että sinänkään nautit.
kun menet sinne, valita miten 'hirrrveeetä' siellä on koko ajan, sit se ilostuu.
toisin sanoen, se ei halua että pidät hauskaa ilman sitä.
täytyy keskustella kun tullaan takaisin kotiin. Mies eei itse käy missään yksin siis yönreissuja.
Kiitos kaikille viesteistä
teinkin juuri tuon mitä muutkin kehoittaa monta kertaa että vain lähdin ja pidin hauskaa sukulaisten ja lapsemme kanssa. aluksi kotiin palattua oli tuota murjotusta, marttyyri käytöstä. tekstiviestejä myös missä mtkan aikana sääliä kerjättiin ja mulle tuli syyllinen olo ja matka pilalla. vuosien varrella ei kotiin palattua ollut enää vai murjotusta vaan kauheita riitoja kehitti muka jostain muusta syystä mutta tiesin että oli kosto kun en totellut. Fyysistä väkivaltaa alkoi olla myös. mies aina sanoi että hän saa hävetäkun vaimi lähtee ilman miestä, mitä kaikki ajattelee. kaikki asiat olis pitänyt tehdä yhdessä, perheenä. itse kyllä oli jatkuvasti työmatkoilla, viikonkin kerralla ja me istutiin kotona ilman autoa... Hullu ukko
teiltä pääse pois muuten? Bussilla, junalla, taksilla, tuttujen kyydillä...?
me istutiin kotona ilman autoa... Hullu ukko
pieni kaupunki jonka joukko liikenne olematonta, ei siis junia/busseja. joku bussi meni harvakseltaan. omakotitalossa, keskustaan n. 4 km. lähde sitten talvipakkasella se matka tarpomaan vaunujen kanssa ja sama takaisin. ja ei todella alkuun ollut kavereitakaan.
Ootko sinä joku sen kyökkipiika vai mihin se sua niin välttämättä koko ajan tarvii? Minä käyn yksinäni lasten kanssa useinkin reissussa ja mieheni nauttii hiljaisuudesta ja rauhasta yksin kotona. Itsekin mieluusti laittaisin lapset joskus miehen mukana jonnekin, jotta saisin olla yksin kotona.
Ehkä miehesi vain haluaisi lomalle. Tympiihän se töissä käydä, kun muut lomailee.
Meillä mies ois ihan mielissään, kun sais pari päivää olla ihan rauhassa ja hiljaisuudessa töiden jälkeen =D
Ja niin me tehdäänkin, molemmat silloin tällöin että toinen pakkaa lapset autoon ja lähtee vkl (tai jos vain toinen lomalla niin sillon myös) johonkin lasten kans. Toinen saa näin omaa aikaa. Kivaa vaihtelua, kun toimii molemmin päin eikä tapahdu tietenkään kovin usein =)
tuntuu vaan niin raskaalta tuo syyllistäminen. Aina sama juttu kun olen lähdössä äitini luo. Hän kyllä ymmärtää, että menen eikä 600km päähän tehdä päivänreissuja, mutta aina täytyy syyllistää muutama päivä ennen reissua "taas jätät mut tänne yksin, täällä on yksinäistä.."
Olen myös kehottanut nauttimaan rauhasta, mutta kun ei niin ei
Mikä ihme tuota miestä vaivaa, onko normaali??
Oli ajatus lähteä nyt päivällä jo junalla, mutta mies viekin autolla töiden jälkeen. Ihan ok, helpompihan autolla mennäkin, mutta kuitenkin ottaa päästä. En voi nauttia reissusta, vai sekö miehen tarkoitus onkin
meillä samanlaista. Muutettiin 600 km päähän miehen kotipaikakunnalle. Ennen sitä tykkäsi sukulaisistani. No naimisiin, muutto, lapsi syntyi = kaikki muuttui. Esim tuollainen reissu olisi onnistunut mutta sitä seuraisi ennen ja jälkeen marttyyri käytös. Sukulaisteni vierailut olivat myös rajoitettuja tai jos tulivat liian usein (yli 2x/vuosi tai yli 2 vrk kerralla) sain tuntea nahoissani.
Sanomattakin selvää että ollaan nyt erottu ja aah mikä vapaus :)
onko muuten mustasukkainen, rajoittaako tekemisiäsi? Kauanko olette olleet yhdessä?
muuten on ok suhde, hyvä isä, hyvä puoliso, hellä, huomaavainen, kaikki asiat ok. Tämä ainut iso miinus.
Olis ollut ajatus lähteä jo päivällä junalla ja tavata siskoni ja miehensä heti iltapäivästä, mutta nyt kökin kotona neljään asti. Toki helpommin pääsenkin autolla kun käy viemässä ja varmasti mieskin haluaa nähdä siskoni ja hänen miehensä, mutta kyllä tässä nyt joku muukin on. Ehkä nyt vielä iltapäivästä saa sitten syyllistää. Kuristava tunne
ja nämä säännöt ajoista oli miehen asettamia, oli muka jutellut ystävien kanssa ja heillä sama juttu. sairasta. Ja kaikki paheni koko ajan. Eroon johti myös muut ongelmat jotka oli miehen puolelta kontrollointia eri asioista.
en saanut lasten kanssa käydä oikein koskaan vanhempieni luona. Lapset oli 3 ja 1 vuotiaat ja matkaa oli jotain 60 km. Mies hirveän riidan kehitti, että käyt siellä vain huoraamassa. Itse oli ulkomaillla töissä koko kesän, minun olisi pitänyt olla kerrostalosa noitten pienten kanssa koko kesä. Ei ollut ajokorttia, auto olisi kyllä ollut! Lähde ilman muuta, minä olin tyhmä, kun alistuin, harmittaa vieläkin.