Olen vähän pahassa tilanteessa....
Tyttöni (15.v) on jo jonkun aikaa seurustellut tosi mukavan, fiksun ja hyväkäytöksisen pojan kanssa, joka on vuotta vanhempi kun tyttöni.
Ainoa ongelma on, että pojalla on mopoauto. En itse hyväksy niitä kopperoita ollenkaan. Vähän aikaa sitten kun sattui se mopoautokolari, toinen uhreista oli tuttavanme poika. Tytölleni voi käydä samalla lailla koska vain! Varmasti poika on hyvä kuski, mutta vielä en ole tyttöä päästänyt pojan kyytiin. On varmasti joskus salaa ollut kyydissä, muttei siis luvan kans.
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Päästää tyttö auton kyytiin ja toivoa parasta & pelätä pahinta? On se vähän ikävää kun tyttö joutuu ajamaan pyörällä kun poikaystävä huristelee mautolla. Mutta jos päästäisin tytön, minulla olisi jatkuva huoli että jotain tapahtuu...
Kommentit (3)
Kos et päästä niin tyttö menee salaa. Kyllä se onnettomuus voi sattua vaikka pyörän selässäkin...
Tyttöni halusi 15 vuotiaana skootterin, olin vastaan pitkään, lopulta myönnyin. Siitä on jo pari vuotta, mutta olen aina hermona, kun hän on sillä liikenteessä. Tuntuu, ettei autolla ajokaan ole sitten niin pelottavaa. Mutta noi skootterit, mopoautot... Ymmärrän huolesi täysin. Joskus vaan on pakko ottaa riskejä ja luottaa (ja olla hermoraunio), kaikelta ei voi kuitenkaan suojella...
Kannattaa vähän seurata, miten sillä mopoautolla ajetaan. Vaarallisinta on kuitenkin kaksipyöräisten mopojen kyydissä koska mitään turvarakenteita ei ole ympärillä. Mopoautoilla on selvitty hyvin kolareista joissa ajetaan mopoauton nopeuksilla. Jos ajetaan päälle 130 km/h nopeudella, siitä ei selviä edes henkilöauton kyydissä. Päästäisin nuoren sitten henkilöauton kyytiin, kun kuskina on mopoautokokemuksen omaava henkiöauton kuljettaja.