henk.auton omistajan vaihdos kummastelua...?
saanko trafista tai jostain muualta tiedon JOS ja KUN auton uusi omistaja (kenelle auto myydään) rekisteröi auton itselleen laissa määrätyn 7 vuorokauden sisällä?
Kommentit (7)
myyjän ei tarvitse tehdä mitään ELLEI ostaja laiminlyö auton rekisteröintiä itselleen... viimeistään joku jostain vähintää postissa kirjeen lähettää että "auto vaihto omistajaa" jne jne... mut en ole ku kerran myyny ja en nyt sit vaa muista et miten homma eteni...
Jos ap nyt haluaa tietää sen omistajan joka on rekisteriin merkitty niin toimii kuten nro 2 jo sanoi. Jos taas on niin, että uusi omistaja ei rekisteröi autoa omiin nimiinsä, pitää itse mennä katsastuskonttorille kauppakirjan ym. papereiden kanssa niin merkitsevät sinne, että olet ilmoittanut myyneesi ajoneuvon.
tarkoituksena myydä oma auto pois... ilmoittaako joku jostain minulle että auto on nyt sit rekisteröity toiselle ihmiselle jne jne jne. ettei tarvitse itse soitella/tekstailla mihinkää 02 tms.
-ap
Vakuutusmaksut ja vero lankeavat edelleen sun maksettaviksi ellei tuo ostaja laita autoa omiin nimiinsä (tai jonkun muun nimiin).
Eli, tee AINA luovutustodistus autosta, sen avulla katsastuskonttorilla tai vakuutusyhtiössä todistat, että auto ei ole enää sulla. Pelkkä kauppakirja ei kelpaa. Luovutustodistuksen saat tulostettua trafin sivuilta.
MUISTA TEHDÄ TAI OLET LIEMESSÄ!!
Tee luovutustodistus, niin sinun ei tarvitse miettiä koska uusi omistaja sen siirtää nimiinsä.
Vasta jos jotain tapahtuu, niin sinulla on esittää luovutustodistus siitä, että auto ei ole enää sinulla.
Yleensä ostajat ovat ihan normaaleja ja muuttavat auton omiin nimiinsä.
16100 numeroon lähettämällä rekisterinumeron saat tiedot edullisemmin.
Soitat 020202 tai laitat tekstarilla auton rekkarin numeroon 16400 niin sieltä saat omistajan tiedot. Päivittyvät aina öisin.