Sonera myi tuotteen, jota en ostanut!!!
Tein eilen muuttoilmoituksen Soneralle. Sanoin lopettavani koti-tv:n. Myyjä kauppasi mulle laajakaistan hintaan 5e/kk 10mbit/s. Ostin sitten sen 2v sopimuksella.
Nyt kävin lukee sähköpostini. Sieltä löytyi sopimus kotiteeveelle 5e/kk sekä laajakaistasoppari hintaan 24e/kk.
VOI HELVETTI!!!
Mites tämä juttu nyt oikaistaan. Tietenkään soneralle ei voi lähettää asiasta spostia eikä soittopyyntöä. Huomenna kai soitto soneralle ja sitten kuluttaja-asiamiehelle... Nauhoittaako ne Soneralla puhelut, niin että voin todistaa myyjän myyneen mulle tuotteen, jota en ostanut?
Kommentit (10)
vai oikeastiko kuvittelit saavasi laajakaistan hintaan 5€/kk kun halvin mokkulakin taitaa maksaa tällä hetkellä 9,90€/kk :-)
Katso sieltä sopimuksesta kenen kanssa olet asioinut ja selvitä homma, ei ole ainoa eikä ensimmäinen tapaus siellä. Olen itse purkanut 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen perusteella etten todellakaan tiennyt mitä minulle myytiin. Purkaminen kävi puhelimitse, joten ovat ilmeisesti tottuneet tähän Soneralla. Selitys oli että on joskus yli-innokkaita myyjiä eikä kaikkia voi vahtia.
Myyjä myi mulle tuotteen tuohon hintaan ja ostin sen. Lisäksi sain ohjeet kuinka koti-tv-roina palautetaan takaisin, koska lopetin määräaikaisen sopimuksen.
Puhelimitse tilatuissa tuotteissa ja solmituissa sopimuksissa on aina lakisääteinen 14vrk peruutusaika, eli sen kun vain ilmoitat peruvasi sen ja annat samalla palautetta.
joten jos aikaa on kulunut niin puhelin riittää silti. Mutta perustelut kehiin, ja kyllä, on kaivettu nauhoitettuja puheluitakin asiassa. Ärsyttää että on näitä haja-asutuspaikkakuntia kuten omani jotka ovat Soneran tarjonnan armoilla. Pistä toimeksi.
Tietenkään soneralle ei voi lähettää asiasta spostia eikä soittopyyntöä.
Www.Sonera.fi/ajanvaraus
Miten niin tietenkään, tuolta voit valita mitä asia koskee ja milloin haluat että sinulle SOITETAAN. Miksi turhaan itse soittaa ja kirota jonoja kun on paljon helpompikin tapa.
Tietenkään soneralle ei voi lähettää asiasta spostia eikä soittopyyntöä.
Www.Sonera.fi/ajanvaraus
Miten niin tietenkään, tuolta voit valita mitä asia koskee ja milloin haluat että sinulle SOITETAAN. Miksi turhaan itse soittaa ja kirota jonoja kun on paljon helpompikin tapa.
Mutta onnistuuko sieltä ajanvaraus tuollaiselle asialle ennen sen 14 vrk:n peruutusajan umpeutumista?
Aivan.
Etenemme kuluttaja-asiamiehen kautta, jolloin myyjän on annettava se tuote minkä on meille myynytkin. Eli 10mbit/s 5/kk
Meillä nousi yhtäkkiä netin kk maksu yli n.15€. Soitin siitä heti laskun saatua (eli oli jo mennyt vajaa 30pvä). Sanoivat vaan että se lisä koski jotain ihmeen nettiarkistoa joka meille tuli lisäksi kun tietty aika normaalinettisopparia oli mennyt. Koskaan en ole tälläistä hankkinut eikä missään vaiheessa ole ollut siitä puhetta. Pyysin lopettamaan heti sellaisen arkiston... No vastaus oli että voidaan lopettaa kyseisen kuun loppuun eli vielä se maksettiin moisesta. En jaksanut viedä asiaa mihinkään...
Kerran Soneran myyjä lupasi minulle jotain, mitä en saanut, soitin asiasta, sanottiin ettei tämmösiä meiltä myönnetä, tarkisti asian nauhotteelta, oli pakko antaa se mulle, koska myyjä oli luvannut.