Erilaiset raskausoireet kun kumppani vaihtunut??
Hei, kysyisin, että onko teillä kokemusta siitä, että raskausoireet olisivat erilaisia kun kumppani on eri?
Minulla on siis aiemmasta avioliitosta kolme lasta ja hämärästi muistan vielä niihin liittyvät raskausoireet, jotka olivat kaikissa kolmessa raskaudessa identtiset.
Nyt olemme yrittäneet lasta uuden mieheni kanssa ja saatan olla raskaana. Mutta olo on hyvin erilainen. Ihan mielenkiinnosta vaan mietin, että kuinka paljon kumppanin geenit vaikuttavat naisen kokemiin raskausoireisiin? Vai onko tietyn naisen raskausoireet aina samanlaiset riippumatta kumppanista/kumppanin geeneistä?
T. eräs kp29/28
Kommentit (6)
ei todellakaan miehen vaihtuminen,voi herttileijaa sentään
Miten IHMEESSÄ selität, että kohdussasi olevan alkion geenit voisivat vaikuttaa sinun hormonitoimintaasi? Hormoneihin, jotka erittyvät aika kaukana kohdusta, jossa se alkio on sinuun yhteydessä istukan kautta.
Ei. Jokainen raskaus voi olla erilainen samankin kumppanin kanssa. Moni asia voi muuttua, ei vähiten ikä.
"Miten IHMEESSÄ selität, että kohdussasi olevan alkion geenit voisivat vaikuttaa sinun hormonitoimintaasi?"
Siksi kysynkin, että miten/mistä se naisen olo muodostuu, vain omista hormoneista vai onko miehen "sisään päästämien" aineiden ominaisuuksilla osuutta asiaan. Äkkiseltään minä voisin ajatella, että ne vivat vaikuttaa naisen sisällä ja olla osana aiheuttamassa oireilua.
Toki tiedän jo tässä iässä (35v), että raskaudet voivat olla ihan erilaisia, mutta olen hämmentynyt siitä, että omani ovat aina olleet ihan samanlaisia oireiltaan vaikka kaksi oli poikia, yksi tyttö. Ehkä se on sitten vaan se ikä... =)
Siksi vaan kysyin, ihan vilpittömästi.
Ap
fyysistä muutoksista, kuten kohdun kasvusta, alkion kiinnittymisestä ja rintojen kasvusta. Ei miehen siittiöstä.
ei vaikuta.
2 aikasemmasta liitosta ja 2 uudesta ja melko samanlaiset ovat odotukset olleet.
mutta mulla oli raskausoireet tosi erilaiset kahdessa raskaudessa vaikka lasten isä on sama mies. Esikoinen on poika ja kuopus tyttö, en tiedä selittääkö se yhtään eroja.