ihmetyttää naapurin yh ja sen rahankäyttö:
Ollaan tutustuttu puistossa ja kyläilty ja käyty lastentapahtumissa ym. Ollaan siis ainakin hyviä kavereita, jos ei ystäviäkin. Yksi asia ihmetyttää: rahankäyttö. yh saa tietenkin elarit (kuulemma jonkin minimin), yh:n lapsilisäkorotuksen ja omien sanojensa mukaan ei sitten muuta. Kuulemma joutuu omien sanojensa mukaan maksamaan lastenelatuksesta enemmän kuin etäisä, vaikka isällä on isommat tulot.
Pyysin viime viikolla heitä kanssamme pienelle lomamatkalle Ruotsiin. Olisi yövytty Tukholmassa 2 yötä ja käyty lapsien pitämissä nähtävyyksissä. Kuulemma heillä ei ollut juuri nyt varaa tehdä tuollaista.
Nyt kuitenkin näin hänet pihalla Stockannin, Sokoksen ja ym muovikassien kanssa. Kuulemma oli käynyt alemyynneissä. Kun mielenkiintoisena kyselin, että mitä oli ostellut, niin sanoi, että vaatteita _itselleen_ päälle 1000 eurolla! Naisella ei ole edes mitään pukukoodia töihin, joten miksi ostelee noin kalliita vaatteita!
Onko kaikki yh:t samanlaisia? Lapset eivät pääse lomamatkalle, kun äiti shoppailee itselleen kuteita?
Kommentit (50)
Lapset eivät saa mitään eivätkä pääse mihinkään, mutta äiti ostaa itselleen koko ajan uusia vaatteita!
Mitä enemmän lapsia, sitä vähemmän äideillä on enää viitseliäisyyttä keksiä heille virikkeitä. Sen sijaan kotia sisustetaan kalliisti ja itselle hankitaan laadukkaita vaatteita.
Ette voi jotkut olla tosissanne? Jonkun YH-alkkarin tallinnanreissu jolla ruokaillaan jugurttipurkeista puuroa, sama lapsille kuin kahden viikon safarimatka upeaan kaukaiseen maahan, jossa saavat halata koalia, katsella auringonlaskua ja kenguruita jeepista? :D itsepetos on upea asia, voitte vaikka omaa paskaanne tuijottaa ja kuvitella olevanne Louvressa! ... Jos nyt edes tajuatte mika Louvre on...
ottaen huomioon että pienelle lapselle Korkeasaaren mykistävin elämys voi olla lokin näkeminen, niin joo, uskallan asettaa kyseenalaiseksi sen arvostaako lapsi korkeammalle koalan halaamisen kuin Tallinnan-matkan. Sinähän sen tajuat että se koalan halaaminen on ihmeellistä ja tavatonta, mutta lapsi ei ehkä tajua ellet sinä sitä hänelle erikseen rautalangasta väännä.
Kaksi viikkoa ylipäätään missään on muuten lapsen näkökulmasta aika pitkä aika.
Ja edelleen: se Tallinnan-reissu pussipuuroineen on raittiin, rakastavan yh-mutsin kanssa varmasti huomattavasti mukavampi kuin kahden viikon kärvistely jossain kaukomailla alkkisvanhempien kanssa.
Mutta siinähän ei ole kyse siitä missä reissataan, vaan siitä ovatko vanhemmat alkoholisteja.
Ette voi jotkut olla tosissanne? Jonkun YH-alkkarin tallinnanreissu jolla ruokaillaan jugurttipurkeista puuroa, sama lapsille kuin kahden viikon safarimatka upeaan kaukaiseen maahan, jossa saavat halata koalia, katsella auringonlaskua ja kenguruita jeepista? :D itsepetos on upea asia, voitte vaikka omaa paskaanne tuijottaa ja kuvitella olevanne Louvressa! ... Jos nyt edes tajuatte mika Louvre on...
On meidänkin perheessä reissattu Tongaa myöten, mutta lapselle se Tallinnan reissu voi olla lähestulkoon yhtä jännä kokemus kuin vierailu jossain eksoottisemmassa paikassa, sillä pienelle lapselle kaikki on aina uutta.
Yleensä kun lapsilta kysyy, mikä on lomassa kivointa, he sanovat, että kivointa oli, kun perhe teki yhdessä jotain. Vaikka olisivat sitten olleet lähilammella mato-ongella.
ei tee kesällä mitään itse vaan puuhaa kaikkea lasten lomamatkojen ja lasten harrastusten kanssa uuvuksiin asti ja sit tulee loman jälkeen takas töihin kalpeina ja väsyneinä. Mun työpaikalla on maailman ärsyttävin marttyyritotaaliselibaattiabsolutistiyhäri.
Olen käynyt ennen lapsi monta krt Pariisissa, mutta nyt minulla ei ole mahdollisuutta tarjota lapsille matkoja.
Alkossa köyn max kerran vuodessa. Mulla on loistavat välit ex.n kanssa. Hän saa aina joka joulu lahjaksi asiakkailta kymmeniä viinipulloja ja mä saan niistä aina osan. Mä kuulun tyttöporukkaan, nähdään kerran kuussa ja jokainen tuo oman pullon mikana.
Toissal talvena kävin Saksassa ja ostin silloin kirkasta, vrandyä, jotain muutakin, mutta siiä,on kaikki ostokset, alkoholipitoiset, jotka olen käyttänyt ylim2 vuoteen.
Jos juon viinipullom kerran kuussa lauantai illan aikana, en pidä itseäni alkkiksena.
Käyn alkossa mac kerran vuodessa viemässä tyhjät viinipullot pois, kun mun vuoro pitää tyttöbileet on ohi.
Uskon etten ole 5 vuoteen ostanut mitään alkosta, tai kaupasta olutta tai vst.
Joten musta ei saa alkkista tekemälläkään.
Olen käynyt ennen lapsi monta krt Pariisissa, mutta nyt minulla ei ole mahdollisuutta tarjota lapsille matkoja.
Alkossa köyn max kerran vuodessa. Mulla on loistavat välit ex.n kanssa. Hän saa aina joka joulu lahjaksi asiakkailta kymmeniä viinipulloja ja mä saan niistä aina osan. Mä kuulun tyttöporukkaan, nähdään kerran kuussa ja jokainen tuo oman pullon mikana.
Toissal talvena kävin Saksassa ja ostin silloin kirkasta, vrandyä, jotain muutakin, mutta siiä,on kaikki ostokset, alkoholipitoiset, jotka olen käyttänyt ylim2 vuoteen.Jos juon viinipullom kerran kuussa lauantai illan aikana, en pidä itseäni alkkiksena.
Yyhoita on tasan kahdenlaisia: alkkari-horoja tai marttyyriselibaattiabsolutisteja. Kaikilta yksinhuoltajilta katoaa oma persoonallisuus ihan niinku naps tosta vaan, heti kun ero tulee voimaan. Ja oli eron takana mitä tahansa ja kuinka pitkä suhde tahansa niin ero on AINA AINOASTAAN yhärin syytä ja olet hankkinut lapsesi "ensimmäisen vastaantulleen mamun kanssa" (siis tämä siitä huolimatta että miehesi oli tavallinen suomalaisukko ja teillä takana 12 vuoden seurustelu ennen avioliittoa). Tervetuloa AV-todellisuuteen!
niin mustavalkoista ajattelua. Jospa hän oli säästänyt rahaa, että saa ostettua ne vaatteet ja käytti ne mieluumin sitten siihen kuin että olisi puhaltanut rahat savuna ilmaan johonkin parin päivän reissuun ja kulkenut lapsineen retkuissa loppuvuoden.
Oon itse ollut yh pian 10v eikä meillä ole ollut varaa pahemmin matkustella, yhden käden sormilla voi laskea kaikki matkat. Ja silloin kun on töissä sitä tosiaan yrittää säästää pahan päivän varalle tai ostaa mitä tarvitsee kuin lähtee ja törsää nekin rahat parissa päivässä.
Luulen kuitenkin että hänellä varmasti on varaa, ei vaan halunnut lähteä kanssasi yhtään mihinkään eikä keksinyt mitään muuta tekosyytä.
Kun olin itse yh mun vanhemmat ostivat mulle paljon vaatteita, ehdottivat että varaan kampaajan heidän laskuunsa yms.
Halusivat hemmotella mua kun kannoin jatkubvasti kaiken vastuun ja huolen yksin lapsesta. Enkä oikeen voinut taloudellisista syistä käydä missään ulkona.
Kaikki ylimääräinen raha mitä itselleni jäi niin laitoin lastenvaatteisiin ja leluihin. Enkä raaskinut käyttää itseeni mitään niin tästä syystä vanhemmat halusivat erityisesti huomioida mua. Suoranaista rahaa en saanut vaan mentiin yhdessä kauppaan vaatteita katsomaan tai äidin kanssa yhdessä sinne kampaajalle.
vastuuttomasti? Onko sekin sen yh:n vika?
Äh, miksi edes kyselen... AV-logiikan mukaan tietenkin kaikki vika on aina naiseN, oli sitten tapahtunut mitä tahansa.