Syöttekö kaksi lämmintä ateriaa kesälomalla?
Meillä on menty nyt ihan kesälomarytmiin, enkä jaksa tehdä kuin yhden aterian päivässä.
Aamupala syödään 10-11 välillä, ruoka on sitten noin klo14, sitten syödään jotain mitä sattuu viiden maissa riippuen siitä ollaanko kotona vai menossa. Iltapala syödään 20-21. Saahan äitikin joskus vähän pitää lomaa ruoanlaitosta=)
Ja jätskiä syödään joka päivä!
Kommentit (35)
Varsinkin helteellä on tosi tärkeää, että on noi lämpimät ruuat, koska muuten meidän lapsista tulee jotenkin huonovointisia. En tiedä miksi, mut ovat selvästi paremmalla tuulella, kun saavat kunnon aterian ja juovat samalla runsaasti maitoa. Ja koska kesällä olen näiden kanssa ulkona koko päivän, on näillä jo ruoka-aikaan kova nälkä.
Helteellä kukaan meidän perheestä ei saa "kunnollista" ruokaa (ainakaan lämmintä sellaista) mitenkään alas. Maito on viimeinen asia jota tekee mieli juoda (esim. vesi kelpaa paremmin). Jos ollaan koko päivä ulkona ei kenelläkään ole nälkä. Ei minulla eikä lapsilla.
Minusta aina sanotaan ettei lämpimällä ilmalla ihmisellä juurikaan ole ruokahalua. Tekee mieli syödä vain jotain kevyttä, kuten vihanneksia.
t.19
ettei miehelläni voi jatkossa kesäisin olla nälkä jos hellettä. Mitä siitä jos tekee ruumiillista työtä mutta helle estää nälän. Eipä tartte enää ruokaa laittaa.
Syödään kaksi lämmintä ateriaa joka päivä, vaikka lapset lentäneet jo pesästä. Sen lisäksi kahvit aamuin ja illoin.
teen luonaaksi niin paljon ruokaa että sitä syödään sitten päivälliseksikin. Varsinkin helteellä on tosi tärkeää, että on noi lämpimät ruuat, koska muuten meidän lapsista tulee jotenkin huonovointisia. En tiedä miksi, mut ovat selvästi paremmalla tuulella, kun saavat kunnon aterian ja juovat samalla runsaasti maitoa. Ja koska kesällä olen näiden kanssa ulkona koko päivän, on näillä jo ruoka-aikaan kova nälkä.
Ehkä maistuisi paremmin, jos vaikka söisi kahtena päivänä lounaaksi samaa? Kunhan kommentoin, itse en jaksaisi/haluaisi syödä kahta kertaa päivän aikana samaa ruokaa.
Meillä ei usein syödä talvellakaan viikonloppuisin kahta lämmintä ateriaa päivässä. Lounas usein esim. leipälounas, päivällinen sitten lämmin ateria.
Jos mun lapset saisivat päättää, he söisivät AINA, joka aterialla jauhelihaa ja makaronia eri muodoissa. Poikkeuksena grillimakkara ja kalapuikot, joita voi sit syödä melkein yhtä usein. Minun lapseni eivät tosiaan välitä pätkän vertaa siitä, onko meillä joka aterialla eri ruokaa. Tällainen vaihtelunhalu on useimmiten aikusiten juttu, ei lasten.
kahta lämmintä ateriaa. Ja mikä ihmeen pakko se on syödä yhtään lämmintä ateriaa? Kunhan jotain ruokasaa syö.
Ei ihme, että suomalaiset lihoo, kun mätetään ruokaa pitkin päivää.
(mutta minusta ruuan lämpötilalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko lihottavaa vai ei tai terveellistä tai ei)
ja bmi:ni on 20,5.. Mieheni syö myös pari kolme lämmintä ruokaa päivässä ja on hoikka.
Jos mun lapset saisivat päättää, he söisivät AINA, joka aterialla jauhelihaa ja makaronia eri muodoissa. Poikkeuksena grillimakkara ja kalapuikot, joita voi sit syödä melkein yhtä usein. Minun lapseni eivät tosiaan välitä pätkän vertaa siitä, onko meillä joka aterialla eri ruokaa. Tällainen vaihtelunhalu on useimmiten aikusiten juttu, ei lasten.
Meillä ei kyllä menisi, vaikka kuinka olisi heidän lemppariaan.
t. 27
lhottaa verrattuna vaikka voileipiin ja jogurttiin? Useinhan on ihan päin vastoin. Ei se ruuan lämpötila mitään merkkaa.
No tuo nyt kertoo vain, kuinka paska ja laiska kokki olet. Laita kalapuikkoeinesten sijaan kunnon kirjolohta. Jauheliha ketsuppipaskan sijaan kunnon fileet, ja oikeita kasviksia. Moisella roskaruualla lapsesi ovat varmasti hyvin rumia, lihavia, ja ei kovinkaan fiksuja.
ei meidän yläkoulu-ja lukioikäiset pärjää millään muroilla ja jogurteilla vuorokautta seuraavaan ruokailuun saakka.
välillä muksut tekee pienen lounaan tuossa yhden kahden aikaan (salaattia tai nuudelia, paistettua kanamunaa jne.). Illallinen 19-21 välillä ja iltapala jos joku jotain jaksaa niin lähempänä nukkumaanmenoa, eli puolta yötä.
Mukulat 9 ja 11 v. aikuiset huolehtii, että kaapeissa on syötävää ja lähes itsenäisiä muuten ovat. Mä tai mies tehdään illallinen.
Parina päivänä annoin raha, että käyvät Hesessä lounaalla.
Ihmeen paljon löytyy leivän puputtajia. Mihis se karppauksen ylivertaisuus on nyt kadonnut?
Ihmeen paljon löytyy leivän puputtajia. Mihis se karppauksen ylivertaisuus on nyt kadonnut?
Ei minusta ainakaan kovin moni ole sanonut syövänsä paljon leipää.
Itse olen hoikka ja syön usein ruokaa, leipää en syö. Ehkä siinä onkin se syy, että ruoka maistuu niin usein.
teen luonaaksi niin paljon ruokaa että sitä syödään sitten päivälliseksikin. Varsinkin helteellä on tosi tärkeää, että on noi lämpimät ruuat, koska muuten meidän lapsista tulee jotenkin huonovointisia. En tiedä miksi, mut ovat selvästi paremmalla tuulella, kun saavat kunnon aterian ja juovat samalla runsaasti maitoa. Ja koska kesällä olen näiden kanssa ulkona koko päivän, on näillä jo ruoka-aikaan kova nälkä.