Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle "omaa lomaa" koulusta, kun syyslomaa on vain 3 päivää?

Vierailija
01.07.2012 |

Periaatteessa ajattelen, että lomat on lomailua varten ja kun koulua käydään, siellä käydään. Olen ammatiltani opettaja, ja allekirjoitan kyllä kiltisti oppilaiden loma-anomuksia, mutta hiljaa mielessäni toivon, että lomia järjestelevät vanhemmat tajuaisivat, että oppilas jää koulussa monesta jälkeen lomillaan, ja jälkeenpäin on aikamoinen kurominen, että saa kaiken tehtyä (puhun yläkoulusta ja lukiosta).

Nyt itsellämme on sitten se tilanne, että lapsellani on vain 3 päivän syysloma, kun taas itselläni koko viikko. Reissuun tekisi mieli. Kuinka härskiä olisi anoa nuo kaksi päivää lomaa? Lapsi menee vasta ekalle luokalle, joten ongelma on lähinnä moraalinen. =) Tuskin on luokallaan ainoa, mutta pelleilyltähän tällainen tuntuu. Jos monet toimivat näin, koulussa ei noina kahtena päivänä voi tehdä mitään järkevää. Opettajana ymmärrän, miten turhauttavaa tuo olisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin ottavat, niin mitäs sitä sitten niuhottamaan. Ottavathan jotkut aikuisetkin loman lisäksi palkatonta vapaata töistä. Näin teen itse syksyllä yhden päivän osalta ja koululaiset ovat lomalla tuon samaisen päivän.

T. Ope

Vierailija
2/8 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemaopetusta, eli ei edes jää jälkeen normaaliopetuksesta jos on poissa.

olisiko just siksi, että niin monet pitää koko viikon vapaata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ainakin meidän koulussa hyväksyä kahden päivän loman ilman mitään eri anomuksia.

Vierailija
4/8 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itsellämme on sitten se tilanne, että lapsellani on vain 3 päivän syysloma, kun taas itselläni koko viikko. Reissuun tekisi mieli. Kuinka härskiä olisi anoa nuo kaksi päivää lomaa?

Tervetuloa sieltä katederilta meidän tavallisten ihmisten maailmaan! ;) Työnantaja antaa loman silloin kun antaa, ei niitä itse järjestellä. Kainoon toiveeseen saada lomat lasten kanssa samaan aikaan tulee lapsettomilta, etteivät hekään halua pitää kesälomiaan touko- tai syyskuussa.

Mutta varsinaiseen kysymykseesi. Ei sinun tarvitse ajatella tässä ketään muuta kuin lastasi ja itseäsi. Eli siis, kuinka pahasti hän jää parissa päivässä jälkeen ja oletko valmis itse opettamaan sen, mitä koulussa noina päivinä opetetaan. Sillä mitä lapsesi opettaja sinusta mahdollisesti ajattelee, todennäköisesti: "luulisi nyt opettajaperheellä olevan sen verran yhteistä lomaa, ettei enää lisälomia tarvita".

Vierailija
5/8 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mitä lapsesi opettaja sinusta mahdollisesti ajattelee, todennäköisesti: "luulisi nyt opettajaperheellä olevan sen verran yhteistä lomaa, ettei enää lisälomia tarvita".

Kun mä olen joissain asioissa niin varovainen ja huolehdin siitä, mitä muut ajattelevat. Ehkä mun nyt täytyy kovettua. Toiset kuitenkin ottavat härskisti kokonaisia viikkoja vapaata. Ja juuri siksi, että kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta järjestellä lomiaan koulujen lomien mukaan, en pidä kovin pahana sitäkään, että toiset oppilaat ottavat omaa lomaa. Tosin monethan ottavat lomaa omiin aikoihinsa siksi, että lomasesongin ulkopuolella on halvempaa matkustaa.

ap

Vierailija
6/8 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin eräs tuttu opettajapariskunta, jotka molemmat töissä eri kouluissa kuin oma lapsi. Koulu alkaa eri päivinä ja lomapäivät saattavat vaihdella, lomailevat vanhempien vapaiden mukaan. En usko, että ekaluokkalainen jää parissa päivässä pahasti jälkeen. t. eskariope

Vierailija
7/8 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin monethan ottavat lomaa omiin aikoihinsa siksi, että lomasesongin ulkopuolella on halvempaa matkustaa.

Niin sitä varmaankin opettajanhuoneissa puhutaan, mutta kuinkahan moni noin oikeasti tekee? Tai siis moni lapseton tekee juurikin noin, mutta ainakin omassa tuttavapiirissäni enemmän tuskaillaan sitä, miten lasten hoito järjestyy, kun koululaiset ovat lomalla, mutta vanhemmat työssä. Ei sitä ehdoin tahdoin elämää vaikeuteta sillä, että otettaisiin loma silloin kun lapset ovat koullussa.

Vierailija
8/8 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin monethan ottavat lomaa omiin aikoihinsa siksi, että lomasesongin ulkopuolella on halvempaa matkustaa.

Niin sitä varmaankin opettajanhuoneissa puhutaan, mutta kuinkahan moni noin oikeasti tekee? Tai siis moni lapseton tekee juurikin noin, mutta ainakin omassa tuttavapiirissäni enemmän tuskaillaan sitä, miten lasten hoito järjestyy, kun koululaiset ovat lomalla, mutta vanhemmat työssä. Ei sitä ehdoin tahdoin elämää vaikeuteta sillä, että otettaisiin loma silloin kun lapset ovat koullussa.

Mun kokemukseni ovat tosiaan yläkoulusta ja lukiosta, jossa lastenhoito ei ole enää sellainen ongelma.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan