Influenssan sairastaneet!!
Mitä oireita teillä oli influenssan saadessanne?
Mulla on vahva epäily, et oon saanu influenssan. Korkeaa kuumetta, pahoinvointia ja huimausta. Ei muita oireita. Haluan vaan tietää onko muilla samoja oireita ollu?
Kommentit (36)
Ensin tuli todella outo olo - sellainen mitä en ollut koskaan ennen kokenut. Sitten alkoi raju horkka ja kohta kuumetta oli 40 astetta. Mulla ei ikinä ole ollut niin ky-ky-ky-ky-l-l-mä kuin influenssassa! Oksetti, pyörrytti ja pää oli kuin olisi metrin halolla pamautettu. Se olo oli jotain käsittämättömän sairas. Kropasta hävisi kaikki voimat reilussa viikossa ja sen jälkeen tajuttomana oli siirretty sairaalaan. Sen jälkeen meinasti käydä pahin.
Ei todellakaan mikään normaali kuumetauti tuo influenssa
Päivän tai kaksi oli kuumetta 39 astetta ja lihassärkyä. Ei juuri muuta. Kuume itsessään tietysti väsytti, mutta lääkkeellä laski ja sitten tietysti hikoilutti. Kun se meni ohi, pystyi olemaan ihan normaalisti, imuroimaan, hoitamaan lapset jne. Testattu influenssa oli. Ei ollut paha tauti. Harvoin olen muutenkaan kipeä.
Illalla iski ihan tolkuton väsymys ja nukahdin jo yhdeksän aikaan (yleensä pari tuntia myöhemmin), aamulla kun heräsin ja nousin sängystä, meinasi taju lähteä ja oksensin, kuumetta oli 40 astetta ja siinä pysyi koko viikon. Välillä olin ihan taju kankaalla, välillä tärisin ihan järkyttävässä horkassa. Muita flunssaoireita ei ollut. Tämä muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Illalla iski ihan tolkuton väsymys ja nukahdin jo yhdeksän aikaan (yleensä pari tuntia myöhemmin), aamulla kun heräsin ja nousin sängystä, meinasi taju lähteä ja oksensin, kuumetta oli 40 astetta ja siinä pysyi koko viikon. Välillä olin ihan taju kankaalla, välillä tärisin ihan järkyttävässä horkassa. Muita flunssaoireita ei ollut. Tämä muutama vuosi sitten.
komppaan tätä paitsi mulla järkyttävä kuume vielä pidempi ja ehkä sen takia menin sellaiseen tilaan että minut oli viety sairaalaan. no jälkitaudinkin sain mikä pidensi sairastumista vielä neljä viikkoa mutta se oli kuitenkin paljon helpompi kuin influenssan kuumevaihe. laihduin 10 kg vaikka söin lääkkeitä kuin ruokaa. oli kyllä jotenkin ikävä olo melkein vuoden verran influenssan jälkeen ja sydänhäiriöitä. ei ihan kunnossa. influenssa todettiin testillä jo ennen sairaalaa.
Vierailija kirjoitti:
Käythän koronatestissä. Luultavasti koronaa nimittäin sairastat.
Alkup viesti oli vuodelta 2014. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ensin tuli todella outo olo - sellainen mitä en ollut koskaan ennen kokenut. Sitten alkoi raju horkka ja kohta kuumetta oli 40 astetta. Mulla ei ikinä ole ollut niin ky-ky-ky-ky-l-l-mä kuin influenssassa! Oksetti, pyörrytti ja pää oli kuin olisi metrin halolla pamautettu. Se olo oli jotain käsittämättömän sairas. Kropasta hävisi kaikki voimat reilussa viikossa ja sen jälkeen tajuttomana oli siirretty sairaalaan. Sen jälkeen meinasti käydä pahin.
Ei todellakaan mikään normaali kuumetauti tuo influenssa
Minulla oli keväällä 2019 ensimmäistä kertaa paha influenssa, ja minulla oli vähän samanlaisia oireita. Yhtenä päivänä minulle tuli yhtäkkiä tosi kylmä ja aloin tärisemään, sitten kuume nousi ja olin vähän muissa maailmoissa ja kieriskelin lattialla. Mutta kun otin pari särkylääketablettia, niin nukahdin ja herätessä ei ollut enää sitä houreista tilaa. Oli heikko olo monta päivää, mutta en tarvinnut muuta kuin lepoa, nestettä ja särkylääkettä enkä käynyt edes lääkärissä. Pari kertaa aiemmin oli ollut influenssa, joten luotin koko ajan siihen, että se menee ohi ilman suurempaa hätää.
Viikko sellaista oloa, että toivoisi mieluummin olevansa kuollut.. Vuorottaista hikoilua ja palelua ja tuntuu että tukehtuu omaan limaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärettömän sairas olo, järkyttävä kuin puun takaa iskenyt erittäin korkea kuume. Liikuntakyky (pystyin konttaamaan) katosi mikä oli kauheaa. Kolmantena päivänä ambulanssilla sairaalaan ja siellä testi paljasti mikä minut yritti tappaa.
Sairaalassa meni pari viikkoa ja toiset saman verran kotona toipuessa. Välillä ihan sumussa.
Ikää oli 31 v silloin.
No mikä se oli? Sairaalalääkäri?
Taudin nimeäkö ehdotat?
Sain keuhkokuumeen. Lämpöä oli yli 39 särkylääkkeiden kanssa ja palautuminen kesti 3 viikkoa. Senkin jälkeen heikko olo plus sain astman kun keuhkot vaurioituivat.
Ihan puun takaa iskenyt väsymys, sitten saman tien hirveä horkka ja kuume ampaisi yli 40 asteen. Pari vrk meni näin mutta sitten yhtenä yönä meinasi lähteä tajua ja tulla oksennus kun yritin sängystä ylös. En tiedä mitä oli tapahtunut. Sydän hakkasi ja lihaksia ja luita särki niin että oisin huutanut tuskasta mutta en kyennyt. Näin elimistön ylikierrokset jatkui kaksi viikkoa ja lopussa lämpö alkoi sahaamaan ja hikoilu oli valtavaa. Se oli raskasta kun välillä paleli hiestä märkänä ja sitten meinasi läkähtyä kuumuuteen eikä saanut happea.
Reilun kahden viikon jälkeen ylös sängystä ja tulos että seisominen ja istuminen meinaa viedä tajun pois. Mutta siihen tottui muutamassa vuorokaudessa. Olin laiha ja kalpea kuin haamu. Sitten kuume palasi ja lääkäri totesi keuhkokuumeen. Tässä vaiheessa romahdin fyysisesti ja henkisesti ja mut lähetettiin sairaalaan jossa parantelin yli viikon vielä. Väsymys ja höntti olo vaivasti koko kesän. Erikoista että nuhaa ei ollut missään vaiheessa ja tautina täysin erilainen kuin kaikki muut flunssakuumeet mitä olen sairastanut. Tämä siis 2018.
Aamulla ihan ok. Amupäivällä töissä tuli outo olo ja armoton palelu. Lääkärin kautta kotiin. Lääkörissä 40,7 kuumetta. Voimat tässä vaiheessa heikot. Sairaalaan hakeuduin 9 päivän taistelun jälkeen ja ambulanssilla oli viety. Siellä suonensisäistä lääkettä ja lisähappea.
Korona meni parin päivän lievällä lämmöllä ilman rokotusta sekin, vaikka influenssa vaurioitti keuhkoni.
nyt ei kannata sairastua koska hoitoon ei pääse.
Tuskin samat taudit kiertää enää kun 2014
korkea sairaalahoitoa vaativa kuume mikä nousi hetkessä ja niin huono olo että meinasi siihen kuolla.
influenssan saadessani olin terve eikä minulla ollut oireita. viruksen itäessä oireet alkoivat niin rajuina, että pelkäsin kuolevani. se oli jotain ihan uutta ja pelottavaa ja kesti todella pitkään ei mikään viikon kuume siis. yskin verta ja olo oli siis ihan kaamea ja oksensin. mies kantoi mut kylpyhuoneeseen oksentamana kaivoon. siellä makasin oksennuksen ja veren keskellä kun ambulanssi tuli hakemaan.
Armottoman sairas olo. Ihan kuin kuolis. Alkaa todella nopeasti ja ihan oma tautinsa. Olin tiputuksessa toisella viikolla. Toipuminen oli hidasta, kesti kuukausia. Elämäni pahin sairastuminen.