Influenssan sairastaneet!!
Mitä oireita teillä oli influenssan saadessanne?
Mulla on vahva epäily, et oon saanu influenssan. Korkeaa kuumetta, pahoinvointia ja huimausta. Ei muita oireita. Haluan vaan tietää onko muilla samoja oireita ollu?
Kommentit (36)
Ensin kuume ja lihassäryt, sitten vasta flunssaoireet. Erityisesti keuhko-oireet olivat voimakkaat ja nostivatkin kuumeen korkealle, samoin CRP oli korkea. Tavallinen flunssa alkaa yleensä nuhalla tai kurkkukivulla. Kyllä sen erottaa...
korkea kuume lähes viikon, ei laskenut lääkkeillä. kokonaisvaltaisesti huono olo, tuntuu että ois parempi kuolla kuin kärsiä tautia. ja lisäksi toki perusflunssan oireet (nuha, yskä ym)
Mulla on nyt toinen päivä (vasta) menossa kuumeilun kanssa. Panadoli ei tunnu juurikaa auttavan ja itku tulee joka kerta kun kuume nousee.
Lekurii en oo vielä ainakaa menossa, ehkä myöhemmin jos ei ala talttumaan.
Onko kuinka kauan kestäny oireet?
No eipä ole vielä influenssa iskenyt Suomeen, THL:n mukaan muutama tapaus todettu. Ehkä olet yksi ensimmäisistä?
Saatanallinen päänsärky joka ei talttunut millään särkylääkkeellä, ei myöskään kuumeeseen (yli 39) lääkkeillä ollut vaikutusta. Kesti viikon. Todella hirveä, hirveä tauti. En halua enää kokea uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:43"]No eipä ole vielä influenssa iskenyt Suomeen, THL:n mukaan muutama tapaus todettu. Ehkä olet yksi ensimmäisistä?
[/quote]
Sinustako siis Suomessa ei voi virukset liikkua ilman, että THL asiasta ilmottelee?
Influenssaa tää tod näk on, sanopa THL mitä hyvänsä. Ne virukset kun on täällä liikkeellä ihan ilman lupia ja ilmotuksiakin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:48"]Mitähän vuotta tarkoitat?
[/quote]
Mitähän sillä vuodella on merkitystä?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:08"]Mitä oireita teillä oli influenssan saadessanne?
Mulla on vahva epäily, et oon saanu influenssan. Korkeaa kuumetta, pahoinvointia ja huimausta. Ei muita oireita. Haluan vaan tietää onko muilla samoja oireita ollu?
[/quote]
Mulla alkoi enterorokko noilla oireilla, paljon nyt liikkeell
Normaali mahatauti, kuume, säryt ja nuha mutta kaksi kertaa kovempana :)
Erittäin nopeasti korkealle nouseva kuume(yleensä mulle ei tuu kuumetta sairaana kuin hieman), helkkarinmoinen päänsärky ja infernaaliset lihassäryt. Kuume pysyi viikon neljänkympin kieppeillä eikä laskenut lääkkeillä kuin vähän hetkeksi. Pumppu hakkasi hulluna. Voin hyvin ajatella että influenssa voi olla kuolemaksi kun se minullakin otti koville vaikka olen perusterve ja suht nuori.
Sairastin influenssan vuosi sitten. Mutta kuume nousi 39, kurkkukipu ja nuha ja väsymys oli aivan uskomatonta. Joku sanoi ylempänä hyvin sen että kaksi kertaa kovempi flunssa.:)
Äärettömän sairas olo, järkyttävä kuin puun takaa iskenyt erittäin korkea kuume. Liikuntakyky (pystyin konttaamaan) katosi mikä oli kauheaa. Kolmantena päivänä ambulanssilla sairaalaan ja siellä testi paljasti mikä minut yritti tappaa.
Sairaalassa meni pari viikkoa ja toiset saman verran kotona toipuessa. Välillä ihan sumussa.
Ikää oli 31 v silloin.
Vierailija kirjoitti:
Äärettömän sairas olo, järkyttävä kuin puun takaa iskenyt erittäin korkea kuume. Liikuntakyky (pystyin konttaamaan) katosi mikä oli kauheaa. Kolmantena päivänä ambulanssilla sairaalaan ja siellä testi paljasti mikä minut yritti tappaa.
Sairaalassa meni pari viikkoa ja toiset saman verran kotona toipuessa. Välillä ihan sumussa.
Ikää oli 31 v silloin.
No mikä se oli? Sairaalalääkäri?
Mulla oli noilla oireilla vakava keuhkokuume.
Influenssakin toki testattiin, koska olisi voinut olla sitä - tai ne molemmat yhtä aikaa.
Tuskin on influenssaa, jos roikkuu netissä.
Meillä oli ollut "influenssoja" useammankin kerran ( testit kuitenkin aina negatiivisia).
Mutta v. 2016 sitten iski jotain 100 kertaa pahempaa ja silloin testi näytti positiivista ja sairastui joka iikka. :( Mut otettiin lopulta osastolle, kun menin niin huonoksi. Aivan armoton kuume ja lihakset meinas repeytyä riekaleiksi. Ja oksettava olo ja sydån hakkas ja oli mahdotonta nousta sängystä. Paraneminen kesti pitkäån, viellä kesällä oli sellainen olo että pitää parannella. Antibioottia meni isosti.
Et kyllä se oikea influenssa tulee tosi harvoin, mutta on sitten pahempi kuin pelkäätte. Yrittäkää välttää se!
Käythän koronatestissä. Luultavasti koronaa nimittäin sairastat.
Viisi päivää makasin tiedottomana yli 39 asteen kuumeessa ja makuaisti meni. Palautui kyllä nopeasti.
Nopsaan korkealle nouseva kuume, lihas- ja nivelkipuja, päänsärky, armoton väsymys.