Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä on SUPERNAINEN? OV.

Vierailija
01.07.2012 |

Jos vastasit kyllä 95% olet supernainen!

1. Herää aamuisin 6-7 aikaan tai aiemmin?

2. Lukee joka aamu Hesarin ja/tai ulkomaiset sivistyneet julkaisut ja on perillä yhteiskuntamme uutisista?

3. Silittää joka päivä vaatteensa, laittaa sukkahousut ja tyylikkäät työvaatteet?

4. Pesee päivittäin tai joka toinen päivä hiuksensa ja föönaa ne, meikkaa nätisti?

5. Ei laiskottele töissä.

6. Menee heti töiden jälkeen tai illalla treenaamaan kuusi kertaa viikossa?

7. Ei roiku facebookissa tai av:lla?

8. Soittelee isolle ystäväpiirilleen aktiivisesti?

9. Kaikki väliajat siivoilee ja laittaa kotia kuntoon, sisustaa ja lukee kirjallisuutta?

10. Käy vähintään kerran viikossa kielitunnilla ja lukee muutamaa kieltä aktiivisesti?

Hattua nostan teille, joilta tämä 95-100% onnistuu!

Itse yritän, mutta täytyy sanoa, että kyllä jää yritykseksi!!! Aina tuntuu niin väsyneeltä, että sängystä ei pääse ylös kuin väkisin. Tukkaan kuivashampoota ja jotkut siistit kledjut päälle. Tiedän, pakko skarpata....

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on supernaisen kriteeristö, niin viimeinen mitä elämässä haluan tavoitella, on supernaisen titteli. En todellakaan halua suorittaa elämääni.

Vierailija
2/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair, mummo vai yhteiskunta?

Ei kiitos, en ole supernainen, ei kiinnostusta maanpäällistä vaellusta noihin uhrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit muuten kokonaan sen että superäiti laittaa 3krt/pv ravintolatasoista luomukotiruokaa koko perheelle, syö itse ruokalusikallisen/ateria, painoindeksi 18 eikä koskaan ole nälkä.

Ja täydellisen kumppanin unohdit myös

Vierailija
4/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa supernaisen elämäntapa. En ikinä yritä, enkä halua. Koko ajanko pitää jotain suorittaa? Mitä elämää se sellainen on? Ei se paljon supernaista eläkeiässä lämmitä, että on pitänyt ulkoiset kulissit viimeisen päälle pystyssä, kun elämä on kulunut pelkkään suorittamiseen.

Vierailija
5/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair, mummo vai yhteiskunta?

Ei kiitos, en ole supernainen, ei kiinnostusta maanpäällistä vaellusta noihin uhrata.

Herään melkein joka aamu kuuden jälkeen, pesen hiukseni joka toinen päivä ja joskus meikkaan. Teen töitä ahkerasti, mutta pitäisin vähän useamminkin "laiskottelutaukoja", jos voisin, nyt valitettavasti menee usein kahvitauot ja ruokatauotkin töitä tehden, mutta pidemmän päälle se heikentää työtehoa, joten en pidä sitä asiana, johon pitäisi pyrkiä. Luen satunnaisesti Hesarin ja tilaan muutamaan kai aika laadukasta ulkomaista aikakaus-/tiedelehteä ja niitä luen mielelläni samoin kuin ammattiani sivuavia lehtiä satunnaisti kotona kahvipöydässä tai nukkumaan mennessä. Opiskelen töiden ohessa.

Muuten pidän tärkeimpänä ehtiä olemaan lapseni kanssa ja ottaa aikaa normaalille arjelle ja perheelle. Haluan olla läsnä perheelleni ja vähän aikaa itselleni ja omille ajatuksilleni. Kavereille ja liikunnalle on liian vähän aikaa, saati kodinhoidolle, mutta kaikkea ei voi saada enkä edes yritä.

Vierailija
6/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan Aamulehteä luen :D

En muutenkaan ole supernainen enkä haluakaan olla!

Miksi pitäisi olla tuollainen joka paikan höylä ja pätemisen tarpeinen?

Vierailija
7/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, nolosti, olevani supernainen vaikka täytän vain kohdat 2 ja 4 ja ehkä osin 3 ja 6.

Ostin yrityksen, pistin sen kuntoon ja myin sen hyvällä voitolla ja nyt vain nautin, kehitän itseäni, sijoittelen, opiskelen, luen jne.

Kohtaa 1, 8, 9 (paitsi kirjallisuus) en arvostaisi suuresti "superuudessa". Ne voivat reippauden ja aikaansaavuuden lisäksi viitata kontrollifriikkiin, kotiorientoituneeseen (mitä arvostan toki, mutta vain tiettyyn pisteeseen), puhelimessa roikkuminenkin voi olla merkki tyhjänpuhumisesta.

On merkitystä mitä saa tekemisillään aikaiseksi.

Omia tekemisiään voisi katsoa kriittisesti, tekeekö niitä omasta halusta ja onko niillä viisas tavoite. Vai tekeekö asioita vain sen vuoksi, että odottaa sosiaalista hyväksyntää muilta ti kuvittelee että "niin pitää tehdä".

Tällä kirjoittelullanikin on tavoite, sillä haluan oppia paremmaksi kirjoittajaksi.

Vierailija
8/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antisupernainen täällä, lomalla tosin, muuten sentään ykköskohta menisi läpi.

Vierailija
9/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkokohtaista elämää? MMInusta koko ajatuksesti hyvästä elämästä on kadonnut ja olet omaksunut ulkokultaisia tapoja suorittaa elämää niin että se näyttää, ehkä just joltain superihmiseltä, muiden silmille. OIkeesti, kannattaisi pysähtyä miettimään miten elää, ei tuollaisessa suoritusroolileikissä ole mitään mieltä. Mutta ehkä tämä olikin provo...? Supersankareiden roolit on satuja, oikeasti on ihan tarpeeksi haastetta siinä että pysyy juuri tässä suorituskeskeisessä, ulkokultaisessa maailmassa IHMISENÄ. Osaa kuunnella omia tunteitaan ja tarpeitaan ja välittää muitsa. SIinä onkin haaste josta moni ei tänä päivänä selviä ollenkaan, luullen elämäksi jatkuvaa peliä...:(

Vierailija
10/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastasit kyllä 95% olet supernainen!

1. Herää aamuisin 6-7 aikaan tai aiemmin?

Äitiyslomalla en, töissä ollessa kyllä (miinus viikonloput).

2. Lukee joka aamu Hesarin ja/tai ulkomaiset sivistyneet julkaisut ja on perillä yhteiskuntamme uutisista?

Luen.

3. Silittää joka päivä vaatteensa, laittaa sukkahousut ja tyylikkäät työvaatteet?

En silitä, jos ei ole silitystä vaativia vaatteita, tyylikkäästi pukeudun kyllä.

4. Pesee päivittäin tai joka toinen päivä hiuksensa ja föönaa ne, meikkaa nätisti?

Kyllä.

5. Ei laiskottele töissä.

En laiskottele, kun ei ole siihen mahdollisuutta.

6. Menee heti töiden jälkeen tai illalla treenaamaan kuusi kertaa viikossa?

Vain kolmesti viikossa.

7. Ei roiku facebookissa tai av:lla?

Roikun kyllä.

8. Soittelee isolle ystäväpiirilleen aktiivisesti?

Ystäväpiiri on iso, yleensä kuitenkin hoidan suhteita fb:n chatissa tai kasvotusten. En tykkää puhua puhelimessa.

9. Kaikki väliajat siivoilee ja laittaa kotia kuntoon, sisustaa ja lukee kirjallisuutta?

Mahdollisuuksien mukaan, aina ei jaksa.

10. Käy vähintään kerran viikossa kielitunnilla ja lukee muutamaa kieltä aktiivisesti?

En.

Vierailija
11/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vastaan nyt kumminkin.

1. herään 07-07.30

2. en lue printtilehtiä, päivän uutiset katson netistä ja telkkarista, SK kertoo kerran viikossa olennaiset ilmiöt

3. en silitä, meillä käy siivooja ja se silittää

4. käyn suihkussa päivittäin ja pesen hiukset samalla

5. laiskottelen joskus, joskus painan duunia ihan sikana

6. en treenaa heti töiden jälkeen, vaan pelaan lentistä kaks kertaa viikossa ja käyn punttiksella tai lenkillä kerran viikossa jos ehdin ja jaksan ja siltä tuntuu

7. käyn molemmissa, mutta en roiku

8. en soittele, mutta pidän yhteyttä facessa aktiivisesti

9. en siivoa, kuten sanottu meillä käy siivooja, mutta kova lukija kyllä olen

10. en käy enää, kun ei tarvitse, puhun sujuvasti kolmea kieltä: suomi, ruotsi ja englanti. Saksaa piti opetella viitisen vuotta sitten kun meillä on työpaikassa vahvat kytkökset Saksaan.

Sulla on kyllä ap aika harhainen käsitys asioista.

Vierailija
12/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Herää aamuisin 6-7 aikaan tai aiemmin? >Kyllä, työaamuina.

2. Lukee joka aamu Hesarin ja/tai ulkomaiset sivistyneet julkaisut ja on perillä yhteiskuntamme uutisista?> Kyllä, tietysti. Säästän myös loma-ajan lehdet ja luen ne palattuani kotiin.

3. Silittää joka päivä vaatteensa, laittaa sukkahousut ja tyylikkäät työvaatteet? >En. Käytän hyvin harvoin silitettäviä vaatteita. En ymmärrä miten sukkahousut liittyvät tähän. Käytän kivoja vaatteita.

4. Pesee päivittäin tai joka toinen päivä hiuksensa ja föönaa ne, meikkaa nätisti? >Pesen kyllä. Fööniä ei pitkähiuksinen tarvitse, ei mulla niin kiire ole. Naamakin on sen verran nätti, että harvemmin mulla on muuta meikkiä kuin sävytetty kosteusvoide ja sekin ennen kaikkea suojakertoimen takia.

5. Ei laiskottele töissä. >Teen kaikki hommani. Mutta olen hyvin tehokas, joten luppoaikaa jää. Mutta mulla on yhteensä 3 työpaikkaa, joten en mä varmaan ihan laiskottelijan määritelmää täytä.

6. Menee heti töiden jälkeen tai illalla treenaamaan kuusi kertaa viikossa? >Treenaan mihin aikaan päivästä tahansa. Noin 4-5 kertaa viikossa ja olen tosi hyvässä kunnossa, joten 6 krt ei sinänsä ole mikään tavoite. Levossa kehittyy.

7. Ei roiku facebookissa tai av:lla? >Kyllä roikun. FB:ssä on jo niin iso osa töistäkin.

8. Soittelee isolle ystäväpiirilleen aktiivisesti? >En soittele. Ei kukaan enää nykyään SOITTELE. Pidän yhteyttä somessa ja järjestän illallisia, tapaamisia, juhlia jne. Näemme tosi paljon myös treeneissä.

9. Kaikki väliajat siivoilee ja laittaa kotia kuntoon, sisustaa ja lukee kirjallisuutta? >Koti on kaunis mutta minä en sitä siivoa. Sisustus on tehty jo, joten enää ei siihen paljoa mene aikaa. Totta kai luen!

10. Käy vähintään kerran viikossa kielitunnilla ja lukee muutamaa kieltä aktiivisesti? >En käy kielitunneilla. Käytän töissäni suomen lisäksi ruotsia ja englantia, samoilla kielillä luen myös kirjoja ja lehtiä. Ranskaa tulee vähemmän käytettyä.

Nämä eivät minusta olleet kovin hyvät kriteerit. Itse arvostan naista joka vaativan työn (tai syystä tai toisesta raskaan työn) lisäksi treenaavat kovaa ja saavat pidettyä perheensä suunnilleen onnellisena. Mitkään föönaamiset tai meikkaamiset ei asiaan liity yhtään.

Ja mulle esim. lukeminen ja treenaaminen on ihan elämäntapa, joten en koe, että niissä on mitään ihmeellistä. Eikä nyt vaikka eri kielien käyttäminen ihan jokapäiväisessä elämässä. Monien tuttavapiiri on kuitenkin aika kansainvälistä, samoin työelämä.

Vierailija
13/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ehdi juuri lukemaan paitsi loma-aikoina.

Vierailija
14/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Herään seitsemältä yön jälkeen, jona olen syöttänyt vauvaa neljä kertaa.

2. Hoidan päivittäib kolmen alle nelivuotiaan kaikki tarpeet.

3. Laitan ruoan tarjolle viidesti päivässä ja siivoan jäljet.

4. Pidän kodin siistinä.

5. Hoidan kauppa-asiat.

6. Tässä ohessa kannan sitä vauvaa kantoliinassa suurimman osan päivästä, kun se huutaa refluksia ja maitoallergiaa.

7. Aina on puhtaat vaatteet ha puhdas nainen.

Mutta en ole supernainen näköjään.

Vierailija
15/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tehdessä en laiskottele, ystäviin pidän yhteyttä, siivoan riittävän usein, luen kirjallisuutta, perheestäni pidän huolta. Mutta olen vaan kotiäiti, jonka hiukset ei kaipaa pesua joka toinen päivä eikä naama meikkiä eikä ole pakko nousta kuudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme