Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työhaastattelussa kysytään palkkatoivetta niin mitä vastaatte?

Vierailija
03.02.2026 |

Jos vaikka sanoo että haluaa 16 euroa tunti ja haastattelija sanoo että ne maksaa vain 11 euroa tunti että otatko työn vastaan sillä 11 eurolla niin mitä vastaatte?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon varmaan että voinhan minä vähän aikaa sillä 11 eurolla tehdä töitä mutta ei sillä elä kovin pitkään joten  kannattaa maksaa kunnolla heti koska olen hyvä työntekijä.

Vierailija
2/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tilanteesta. Jos haluaa vain vaihtaa työpaikkaa niin ei varmaankaan tyydy edes samaan palkkaan kuin mitä nyt saa (jos siis samankaltainen työnkuva ja muut edut samat). Jos on ilman töitä niin voi aloittaa pienemmälläkin palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon sen millä rahalla olen kyseisen työn valmis tekemään. Minua ei pysty polkemaan palkalla, jos maksaa paskaa niin sitten en myöskään anna täyttä työpanosta, jos siis jostain ihmeen syystä päätyisin tällaiseen toimeksiantoon. Kaikilla yrityksillä ei ole varaa palveluihini ja se on minulle ihan ok.

Vierailija
4/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän nyt varmasti vaikuttaa todella paljon se että hakeeko Prisman kassalle vai esim. asiantuntijaksi johonkin it yritykseen

Vierailija
5/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae sellaisiin työpaikkoihin, joiden palkkaa ei ole kerrottu jo ilmoitustekstissä. Ei kiinnosta leikkiä mitään arvuutteluleikkejä.

Vierailija
6/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin toki toiveeni etukäteen mutta kysyn tehtävän palkkahaitaria ja vastaan sen mukaan (haitarin yläpäähän tai sen lähelle) tai sanon että keskustelen asiasta mielelläni kunhan kaikki tarvittavat asiat on selvillä. On typerää myydä itsensä liian halvalla tai neuvotella itsensä ulos heti kättelyssä. Työhaastattelussa on periaatteessa kaksi myyjä- ja kaksi ostajaosapuolta.

Vierailija
7/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 4000€/kk, oli työ mikä tahansa.

Työtön mies

Vierailija
8/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaisin kohteliaasti että mietin asiaa. Olimpa sitten mitä mieltä vaan asiasta.

Asiaan voi palata muöhemmin jos olen yritystä kiinnostava työntekijä.

Ihan turha haastattelutilanteessa käydä asemasotaan. Siitä ei seuraa mitään hyvää

Vierailija
9/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae sellaisiin työpaikkoihin, joiden palkkaa ei ole kerrottu jo ilmoitustekstissä. Ei kiinnosta leikkiä mitään arvuutteluleikkejä.

Anna kun arvaan, olet pitkäaikaistyötön. Olen ollut työelämässä yli 25 vuotta eri työnantajilla enkä ole koskaan hakenut tai ollut tehtävässä jonka palkka olisi ilmoitettu jossain etukäteen.

Vierailija
10/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä selvittäisin ennakkoon, minkälainen palkkahaitari kyseisessä hommassa on, ja sitten heittäisin jotain vähän sieltä haitarin yläpäästä. Sanoisin kyllä perään, että palkasta kyllä varmasti saadaan neuvoteltua molempia tyydyttävä ratkaisu.

Vierailija
11/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron palkan, jonka haluan. Tietenkin olen etukäteen selvittänyt, mitä ko. tehtävässä maksetaan. Jos vastaus on, että tarjolla on vain summa X, niin sanon, että silloin on varmaan syytä keskustella uudestaan työnkuvasta ja vastuista eli olen avoin ehdotuksille siitä, mitä tehtäviä jätetään pois tai kompensoidaanko alhainen palkka esim. pitkällä palkallisella lomalla. Yleensä olen saanut vähintään 6 vko palkallisen loman ilman "lomakertymää".

Vierailija
12/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle käy jos olisin vailla 16€/h ja firma tarjoaa 11€/h, firma on maksavinaan ja minä olen tekevinään

Vierailija
13/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 000 eur/kk ja 20 % bonus

Vierailija
14/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet pitkäaikaistyötön. Olen ollut työelämässä yli 25 vuotta eri työnantajilla enkä ole koskaan hakenut tai ollut tehtävässä jonka palkka olisi ilmoitettu jossain etukäteen.

Se on sun oma valintasi. Itse pidän epäilyttävänä sellaisia yrityksiä, jotka eivät osaa/kehtaa/uskalla kertoa ihan perustason työtehtävien palkkahaitaria. Sinä olet ilmeisesti se, joka myy itsensä halvalla?

Vierailija
15/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos hakisin sellaista työtä, jota en ole tehnyt aiemmin (ja joka on kivaakivalta, kuten eläintehoito tai kahvilatyö), niin voisin lähteä nykyistä pienemmällä palkalla. Teen nyt porrassiivousta hintaan vähän yli 13,50 e/h ja siivoustyöhön en alle 13 euron tuntipalkalla lähde.

Vierailija
16/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin: "Työehtosopimuksen mukainen" ja minut palkattiin.

Vierailija
17/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko 16€ työntekijän vai 11€ työntekijän laatua.

Vierailija
18/18 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään TES:in mukainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi