Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko katkeruudesta ja vihasta päästä eroon kostamalla?

Vierailija
30.06.2012 |

Olen vihainen ja katkera miehelleni, joka on kohdellut mua monta kertaa sietämättömän huonosti. Ei pettämistä, vaan väkivaltaa ja pelkoa. Isoja asioita, jotka ovat jättäneet minuun isot jäljet, ja nyt epäilen sairastuneeni jonkinlaiseen ahdistushäiriöön. Nyt mies on "muuttunut" (tilanne ollut hyvä joitakin kuukausia), mutta ei suostu puhumaan asioista, joita on mulle tehnyt. En tunne pääseväni asioista yli, jos en saa niitä purkaa ulos. Mielestäni on epäreilua, että mies ei suostu asioista puhumaan, hän on aiheuttanut tämän tilanteen.

Olen vihainen ja katkera, joka päivä. Olen miettinyt, helpottuisiko oloni, jos kostaisin kunnolla. Pettäisin miestäni? Hänelle en kertoisi, haluaisin vain jotenkin puhdistautua tästä vihasta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan terapeuttia jolle voit käydä puhumassa ongelmistasi. Hän osaa antaa sinulle työkalut joilla voit käsitellä vihaasi ja oppia antamaan anteeksi.

Haluatko oikeasti edes antaa anteeksi?

Vierailija
2/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistista toimintaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kostaa voi. Tärkeää on miten ja millä asenteella kostaa. Kostokin voi olla tasapainoinen ja tasapainoittava akti, eikä sen tarvitse olla yliammuttu homma. Mikä on sinun mielestä sopiva rangaistus tekijälle, vuosien pahoinpitelyn jälkeen?

Vierailija
4/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma järkenikin ja myös sydämeni sanovat, että kosto ei ole ratkaisu?

Niin, haluanko antaa anteeksi? Sitä en todellakaan tiedä. Miten anteeksiannon eteen tehdään töitä (kuten puhutaan)?

ap

Vierailija
5/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itselläni on joskus auttanut sellainen ihan kohtuutonkin itsesäälissä ja helvetillisessä vihassa rypeminen, eli ettei edes yritä siinä muuta kuin kihistä vihassaan, ja sanoa vaikka itsekseen ääneen rumat ja suorat sanat paskiaiselle joka on kohdellut huonosti. En tiedä kuinka hullu neuvo tuo on, mutta mulla on lopulta toiminut. Ihminen, jota kohtaan koin todella suurta vihaa, on mulle nykyään aivan yhdentekevä, se ja sama. Kostamaan en ole koskaan lähtenyt, ainakaan mitenkään suuremmin.

Vierailija
6/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hyvä ystäväsi eläisi ihmisen kanssa, joka on satuttanut häntä *eikä lainkaan kadu*, ajattelisitko, että hän on tehnyt hyvän ratkaisun?

kosto ei nyt ole se avain.

Vierailija
7/7 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katuuko mies?? Siinä yksi oleellinen asia. Onko ollut pahoillaan? Jos ei, niin tiedät itsekin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi