Miksi miehesi on ihana isä (pikkuasia)?
Onko jokin pikkuasia tai tilanne, mikä saa sinut ajattelemaan että puolisosi on ihana isä?
Minusta on aivan ihanaa katsoa kun mies ottaa lapset mukaan tekemään perinteisiä "miesten töitä". Siis esim. pyytää 4 v tyttöä ojentamaan ruuvimeisseliä tms. Joskus lasten avusta on oikeasti apua, joskus se tietenkin hidastaa hommaa.
Ehkä tuo ihana tunne tulee minulle siitä, että olin itse pienenä isin tyttö joka mielellään auttoi isää kaikenlaisessa. Minusta on hienoa kun mies kärsivällisesti selittää esim. autoon liittyviä asioita lapsille kun itselleni nuo asiat tuntuvat vaikeilta vaikka olen varmasti käyttänyt satoja tunteja isäni kanssa autoa korjaten (ja se oli kivaa).(Ja oikeasti siitä on ollut hyötyä että olen osannut tehdä esim. pieniä sähkötöitä itse kotoa pois muutettuani.)
Kommentit (7)
jos opettaa lapselle hiihtoa, laskettelua, uintia, pyöräilyä, luistelua jne. Mies jaksaa aina vaan kärsivällisesti neuvoa ja opettaa ja auttaa.
Mulla ei meinaa hermot kestää, jos lapsi ei tajua jotain juttua, vaikkei se lapsen vika olisikaan. Siksipä meillä isä opettaakin lapsille nuo taidot :)
Mäkin kyllä harrastan sitten, kun osaavat edes vähän.
se kun isi pomputtaa vauvaa joka ikinen ilta ja vauva nauraa onnellisena
eikä muista minkään laulun säveltä, saati sitten sanoja. Melkein tulee tippa linssiin, kun mies laulaa taaperolle epävireisiä päässä sepitettyjä lauluja. Tyttö tietenkin rakastaa juuri näitä isin lauluja.
Kun mies vaihtoi kotihousut jalkaan että voi kontata pitkin lattioita leikkien lasten ja koiramme kanssa. Siellä mies, lapset ja koira menivät innoissaan nelinkontin milloin kukakin toista takaa ajaen. Ihanaa että mies on noin leikkisä, itse olen tosikko josta ei moiseen olisi.
leikkii tyttäriemme kanssa prinsessapanta päässä :)
Tai kun mies laittaa jomman kumman tytön hiuksiin ponnarin tai pinnin enemmän tai vähemmän onnistuneesti.
Kun hän jaksaa viedä lapset Hoplopiin, jota itse inhoan paikkana. Lapset tykkäävät ja isäkin myös.
Kun hän herää joka aamu laittamaan lapsille aamumurot ja minä saan levätä vielä hetken sängyssä.
Kuinka hän yösyötti esikoistamme ja heräili myöhemminkin hänen vuokseen yöt läpeensä.
Kun mies laittaa ruokaa lasten kanssa yhdessä, joskus ovat leiponeetkin.
Paljon ihania pieniä juttuja siis. Nämä tuli ekana mieleen.
Mies jaksaa touhuta lasten kanssa ja uppotua leikkeihin aivan täysillä! itse en osaa heittäytyä leikkiin samalla tavalla, vaikka paljon lasten kanssa touhuankin.
Sydämessä läikähtää kun mies kömpelösti harjaa tyttäremme hiuksia.
On muutenkin ihana isi, mutta siinä erityinen pikkuasia.