Töihin paluu pitkän saikun jälkeen. Milloin "sairauspäivät nollautuvat?"
Tämän vuoden sairastamiset työnantajan piikkiin pidetty ja Kelan rahoilla mennään.
Nyt yritän palailla takaisin töihin ja mietinkin jo valmiiksi, miten jatkossa, jos kunto ei kestäkkään.
Onko olemassa jokin työssäoloehto? Nollautuuko päivät kalenterivuoden vaihtuessa?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (9)
kalenterivuodella ei ole mitään merkitystä vaan pitää olla 30pv yhtäjaksoisesti töissä ennen kuin voi sairastaa saman syyn takia palkallisesti.
sairauslomasi syy pitää olla sama kuin aiemmin mut se joutuuko työnantaja maksamaan mitään riippuu alan tessistä yms.
Meiltä saisit kenkää aika nopeasti jos alkaisit kikkailemaan eestaas saadaksesi sairauslomapalkkaa joka on suurempi kuin KELAn raha.
ja työkaverit kiittää. Suksi luuseri koloosi ja pysy siellä. Älkää ju...auta saikkulaiset pilatko koko työpaikkaa. Olette varmaan tod.ylpeitä itsestänne, voi saa..na.
Sairastuin syöpään, mies jätti, talous romahti... Onhan tässä kaaosta ollut. Omasta mielestäni en ole kikkailemassa. Ihan vaan yritän kysellä, josko joku tietäisi paremmin ja kertoisi...
Tämän vuoden sairastamiset työnantajan piikkiin pidetty ja Kelan rahoilla mennään.
Nyt yritän palailla takaisin töihin ja mietinkin jo valmiiksi, miten jatkossa, jos kunto ei kestäkkään.
Onko olemassa jokin työssäoloehto? Nollautuuko päivät kalenterivuoden vaihtuessa?
Kiitos vastauksista.
Jos suret sitä, että paljonko voisit saada palkkaa sairastamisestasi, kannattaa miettiä paljonko työnantaja hyötyy sairaudestasi. Minulla oli rakennustöissä työntekijä palkattuna. Heti, kun saattoi pitää sairaslomaa työnantajan piikkiin, hän jäi sairaslomalle juuri sen mittaiseksi ajaksi, ettei pudonnut Kelan rahoille.
No etenipä rakennustyö hyvin siltä ajalta. Aikataulut kusi, josta syntyi muitakin kustannuksia, mutta minä maksoin hänen kotonaolosta. Hip hurraa.
Av-mammat pistää parastaan. Kiitos!
Täydellisten ihmisten elämässähän tälläistä ei tapahdu.
Varokaas vaan, kuka vaan voi kokea saman :)
alallani nollautuvat kun kalenterivuosi vaihtuu. En tiedä, onko alakohtainen asia, vai koskeeko kaikkia. Tiedän tämän, koska itse olin joulu-toukokuun sairaslomalla.
työpaikan sopimusista sieltä työpaikalta. Onko teillä mahdollsa olla osa-aikuisella sairauslomalla siten, että saa palkkaa?