Millaiseksi arvioit kuntosi asteikolla 1-5?
Kommentit (19)
lihaskunto tosi hyvä, 5. Mutta aerobinen varmaan 3.5 - 4. Olen tietoisesti kehittänyt lihaskuntoa salilla, pumpilla, kahvakuulalla. Harvemmin juoksen, en halua laihtua.
Maratoneja juostu 27, puolikkaita koomisenkymmentä. Kymppi menee aikaan 47 minsaa.
Luulisin, että vitonen voisi olla kuntotaso. Jos siis puhutaan yleisestä kuntotasosta, eikä mistään urheilijasarjasta. Jos puhutaan urheilijoista niin sitten kuntotasoni on 2
Hyötyliikunta ja lenkkeily pitävät minut mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Kiinteä en ole vaikka olen hoikka, mutta jaksan liikkua hyvin.
Itselläni on ihannemitat, normaalipainon alarajalla. Olen vähän yli kakskyt, syön terveellisesti, en tupakoi enkä juo alkoholia! Kuitenkaan en ehdi/jaksa/viitsi harrastaa muuta kuin arkiliikuntaa, monesti en sitäkään. Bussilla vaan ovelta ovelle, jne. Mitat olen saavuttanut pelkällä ruokavaliolla ja ne ovat hämänneet minua luulemaan olevani hyvässä kunnossa!!
Nyt kesälomalla huomasin kuinka paska kunto minulla on. Teininä tykkäsin pyöräilystä yli kaiken, nyt tänä kesänä kun olen muutaman kerran pyöräillyt, on tullut tosi huono olo, suorastaan oksettava olo! Lisäksi kerran päässäni on alkanut humista, onkohan korkea verenpaine syynä vai mikä. Hapenottokyky ainakin on surkea. Suoraan sanottuna vituttaa, kun liikunnasta ei saa sitä paljon mainostettua mielihyvää vaan huonon olon... Olen seurannut Suurinta pudottajaa ja välillä tuntuu, että niillä kilpailijoilla on parempi kunto kuin minulla! :-D
No, täytyy vain olla kärsivällinen kunnon kohotuksessa...
Mutta kyllä mä kuntotesteistä heittämällä hyvän tuloksen saisin.
Maratonia varten joutuisin treenaamaan, puolikas voisi mennä heittämällä.
4-5 aerobista treeniä viikossa + 4 x salitreeni.
4. jaksan juosta 2 tuntia putkeen ja lihaskunto pysyy yllä/paranee salilla
Viimeinen kuntotestini on ollut cooper, josta sain tulokseksi 'hyvän'. Uskon yltäväni samaan.
Ymmärrän asteikon näin:
0=ei mitään liikuntaa
1=vain hyötyliikuntaa mutta ei mitään missä hengästyy
2=käy tyyliin pari kertaa viikossa jumpassa
3=3-4 krt. viikossa liikuntaa myös kuntoa kohottavaa
4=4-5 krt. viikossa liikuntaa, raskastakin liikuntaa ja hyvä kunto esim. puolimaratoniin
5=maratonkunto, liikkuu jo ammattilaistasolla, treenaa paljon, ongelmana joskus palautuminen
Maratonia en pystyisi juoksemaan jalkaongelman takia, mutta kunto riittaisi aivan varmasti. Cooperissa tulos 3000m, mutta sen jalkeen en pystynytkaan kavelemaan muutamaan paivaan :/
Hiihdan talvisin helposti 4-5 tunnin lenkkeja, kesaisin sama menee rullaluistellen tai pyoralla. Lihaskuntoa on kuin pienella miehella, massa tarttuu helposti mista en ole kovinkaan mielissani.. Tykkaisin kylla raataa raudan parissa enemmankin, mutta jotten nayttaisi ihan aijalta, keskityn aerobiseen puoleen.
Muihin ikaisiini (35v) kolmen lapsen aiteihin verrattuna olen siis luultavasti keskivertoa paljon kovemmassa kunnossa. Lahipiiriini kuuluu kuitenkin ammattiurheilijoita, ja jos heihin verrataan, arvosanani lienee ehka 2 :)
Jos verrataan muihin, olisin varmaan 4.
-liikun säännöllisesti, urheilen säännöllisesti
-Pystyn juoksemaan helposti kympin selvästi alle 50 minuutin, puolimaraton menisi sitten kai alle 1.45
-likkuuvuuteni (notkeusmielessä) on aika hyvä -kehonhallinta hyvä, pystyn tekemään erilaisia koordinaatioharjoitteita ja opin uudet nopeasti
-voimaa löytyy jaloista sen verran, että voin tehdä kyykkysarjoja 80 kilolla ja yläkropasta sen verran, että saan vedettyä päivästä riippuen 2-6 leukaa.
-nopeuteni on ihan ok tasolla. etenkin jos hioo asiaa erikseen, hermotus pelaa kohtalaisesti
-olen kimmoisa
-palaudun rasituksesta nopeasti
Jos ajattelen sitä, mitä pidän itseni kohdalla hyvänä kuntona, olisin 2,5.
riippuen siis siitä, miten määrittelee 5:n.
Lihaskunto on hyvä, jaksan tehdä raskaita treenejä, joissa myös paljon aerobista. Kyllä mä varmaaan kympinkin juoksisin mutta en kovin hyvään aikaan. Juoksemista pitäisi lisätä. Cooperissa meni viimeksi 2400, olen 35 v.
tasoni taitaa olla 4 ja puoli :)
Kymppi menee 45min. Puolikkaita olen juossut useita ja yhden kokopitkän maratonin. Lihaskuntoa pitäisi tosin petrata, yläkroppani on rempallaan.
Treenaan 6 kertaa viikossa (3 aerobista, 2 lihaskuntoa ja yksi jooga/pilates/core).
Puolimaraton menisi alle kahden tunnin vaikka nyt heti tästä sohvalta noustuani, kokonaista en pysty polven rasitusvamman vuoksi juoksemaan. Maantiepyöräilyä menee kerralla reilusti yli sata kilsaa, maastossakin yli 60. Spinningiä olen polkenut yhteen putkeen melkein kuusi tuntia :)
Lihaskunnon osalta pumppipainot ovat seuraavat (per pääty): lämppärit 5; kyykyt 12,5; rinta 7,5; selkä 8,5; ojentajat 5; haba 4,5; olkapää 4. Salilla teen vaihtelevilla painoilla ja ohjelmalla. Joogassa seison päälläni :)
Hyötyliikun päivittäin ja teen painojumppaa monta kertaa viikossa, sekä kerran viikossa käyn sauvakävelemässä. Tehoja en vaan saa tarpeeksi :(