Raskaana ja himoitsen haistella kynsilakanpoistoainetta!!
ja muita mm. pesunesteitä joissa alkoholia on, mistä tämä voi kertoa?
Vitamiinit tsekattu neuvolasta, hb ok. En voi olla haistelematta! Ikkunanpesuaineet ja desinfiointiaineet tuoksuu niin hyvältä.
Kommentit (29)
Vaikka kuin tekisi mieli, mut ei oo kovin terveellistä!
Kynsilakat ja bensiini ym. tuoksuivat aivan vastustamattomalle :) Ja tämä himo loppui kuin seinään synnytyksen jälkeen... outoa!
nyt en vielä tiedä haiseeko ne hyvälle. Täällä ollaan vielä sairaalassa 2 päivän ikäisen tytön kanssa... Olin meinaan varma että on poika kun kaikki öljyt ja bensat yms liuottimet tuoksui aivan taivaalliselle =D
Kynsilakanpoistoaine on hengenvaarallista haistella. Haistele mieluummin konjakkia tai muuta juotavaksi tarkoitettua alkoholia lasista. Se ei ole vaaraksi vauvalle, kunhan et juo.
ihanaa, en ole yksin!! kynsilakanpoistoaine, kynsilakat, ikkunanpesuaine, kuivashampoo (ja muut ponnekaasutuotteet), bensa, liima, liuottimet, maali, tussit, tinneri, jesarin liima, kuplamuovi (meillä on remppa menossa)... tää on ihan kauheaaaa!!! mullakin kiinnostais mistä johtuu, esikoisen kanssa oli samat himot. ja jos sattuu että jostain kemikaalien tuoksu nenään leijailee, alkaa suu erittämään kuolaa aivan ku olisin sitä syömässä! tää on niin hullua ja ressaa...
Mulla kanssa ja valkaisuaineella pesin joka päivä vessan että tuoksun takia ja aina ku meni kävelylle ni oli pakko kävellä bensiksen ohi yleensä en voi sietää bensan hajua... onneks loppu ku seinään synnytyksen jälkeen
Ei jumalauta, ajattele vähän sitä vauvaasikin. Tiedätkö mitä on imppaaminen ja miten se vaikuttaa esimerkiksi aivosoluihin? Munkin teki mieli lonkeroa raskaana ollessani mutta jätinpä juomatta koska olen aikuinen ihminen enkä mikään mielihalujani seuraava aivoton robotti. Asetoni on helvetinmoista myrkkyä.
Voiko joku kertoa tarkemmin, mitä kynsilakanpoistoaineen haistelu aiheuttaa? Jos ei varsinaisesti imppaa kunnolla. Olin joskus melkein riippuvainen.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 01:21"]
Voiko joku kertoa tarkemmin, mitä kynsilakanpoistoaineen haistelu aiheuttaa? Jos ei varsinaisesti imppaa kunnolla. Olin joskus melkein riippuvainen.
[/quote]
Jos ei varsinaisesti imppaa kunnolla? Se nyt on ihan sama mitä itse ajattelet omasta haistelustasi ja mihin sen luokittelet, liuottimet vaikuttavat kehoon joka tapauksessa.
Asetoni kulkeutuu aivoihin, koska se liuottaa rasvaa, eli solukalvoja mennessään. Aivot ovat pääasiassa rasvaa, aivosolutkin siis. Liuottimet, muutkin kuin asetoni, liuottavat myös näitä aivosoluja. Aivosolut kuolevat, eivätkä koskaan uusiudu. Sikiöllä hermoston kehitys häiriintyy, eikä aivosoluja ehkä edes kehity niin paljon kuin pitäisi.
Jos tällaista pitää palstalla puida, luulen että peli on jo menetetty.
Anemiako tuota aiheuttaa? Mulla kyllä todettiin anemia jo keskiraskaudessa, eikä arvot noussut edes rautatabuilla merkittävästi.
Entäs sellanen poistoaine jossa ei oo asetonia...??
Mä join oliiviöljyä suoraan pullosta kun olin raskaana.
Asetonin kanssa työskenteleminen ei ole suositeltavaa raskaana oleville naisille. Tarkoituksellinen haisteleminen menee samaan joukkoon eli ÄLKÄÄ TARKOITUKSELLISESTI HAISTELKO ASETONIA SISÄLTÄVIÄ KYNSILAKANPOISTOAINEITA JOS OLETTE RASKAANA. Se ei ole voimakas haitan aiheuttaja ja sitä esiintyy kehossa luontaisesti mutta tarkoituksellinen altistuminen liuottimille raskaana ollessa ei ole fiksua.
Tässä asetonin kemikaalikortti jossa työsuojeluohjeet.
http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0087
"Aineelle altistumisen työssä katsotaan aiheuttavan työministeriön päätöksen 1044/91 mukaan vaaraa perimälle, sikiölle tai lisääntymiselle. Naistyöntekijöitä neuvotaan ottamaan yhteys työterveyshuoltoon heti raskauden alettua tai raskauden suunnitteluvaiheessa. "
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 22:59"]
Samanlainen pakkomielle tuli telkkarista. Sen takia aina kysyn raskaana olevilta onko ne syöneet kynsilakkaa :D
[/quote]
Joo näitä on ollu monta mitkä haistelee vaikka mitä! Yks nainen oli vieny sit pidemmälle.. Ja ruvennu juomaan näitä kynslakkoja.. Tuli tv 5:selta "outo pakkomielteeni" sarjassa.. :/
ja minä myös, mitä tuosta voi seurata???
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:29"]
Ei jumalauta, ajattele vähän sitä vauvaasikin. Tiedätkö mitä on imppaaminen ja miten se vaikuttaa esimerkiksi aivosoluihin? Munkin teki mieli lonkeroa raskaana ollessani mutta jätinpä juomatta koska olen aikuinen ihminen enkä mikään mielihalujani seuraava aivoton robotti. Asetoni on helvetinmoista myrkkyä.
[/quote]
hmmm, itsehän kärsin niistä himoista mutta en todellakaan niitä aineita mene imppaamaan tai muutenkaan himojani toteuttamaan. kuten juomaan kynsilakanpoistoainetta ja syömään kontaktiliimaa. olen se jonka kämpässä oli se remppa ja kasasin hillittömän listan asioista mitkä tuoksuu hyvälle. sen sijaan tuollainen asiattomuus on hyvinkin aivotonta...
Nojaa mun 13-v pikkusisko haistelee niitä ja joskus vähän maistelikin kynsilakkoja. Muuten ihan normaali ja pidetty teini, mitä vähän yllytyshullu ja höpsö. t. 16v
hullu et kai sä asetonia nuuhki