Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskojen kotiäitien aidanalituspino

Vierailija
23.11.2005 |

Eli kerro ihmeessä jakoon vinkkisi missä asiassa olet oppinut ottamaan löysin rantein ja helpotat arkista elämääsi ja olet vähemmmän stressaantunut äiti lapsillesi.

Itse hankin juuri pari isoa pyykkikoria joihin lastaan kuivat puhtaat pyykit kasaan ja laitan vaatteet suoraan siitä päälle. Säästyy yksi työvaihe eli kaappiin laittaminen. Kori on helppo piilottaa tarvittaessa johonkin. En aio enää stressata vaatteiden kaappiin laittamisella kun niitä sai kokoajan olla pyörittämässä sinne.

Eli tähän pisteeseen ollaan tultu. Lisää vinkkejä väsyneille äideille ettei pää repeä, kiitos.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on ruoanlaittoon liittyvä,eli ostan Oolannin muussiainesta (pakasteallas) ja teen n.viidessä minuutissa muussin,on muuten ainoa " valmismuussi" minkä maku on oikeesti ihan ok.

Tästä on helppo sit tehdä jauheliha-perunamuussi-laatikkoa tai " vielä pahempaa" heh,ostan valmisjauhelihapyöryköitä (nää yleensä Ikean,ne on Hyviä!!) ja valmis-ruskeankastikkeen :)

Vierailija
2/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, mulla tahtoo jäädä pyykit kuivuriin ja sieltä otan sitten, mitä tarvitsen. Kokonaan tyhjennän sen usein vasta, kun on uutta pyykkiä kuivattavaksi -tosin sitä tulee aika tiheään yleensä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yöllä kun vauvalle tulee nälkä laitan vain pullon sen suuhun ja nojaamaan peittoon niin että minä voin sillä aikaa kun vauva syö vain maata rauhassa silmät kiinni..

Pesen kaikki pyykit yhdessä, en siis erottele alusvaatteita ja sukkia tms, kuten kuulemma jotkus.

Vierailija
4/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset rakastaa laittaa pyykkiä koneeseenkin. Tiskikoneen tyhjennyksen opettaminen on hyvä aloittaa jo pienenä niin se ei tunnu myöhemmin sitten ilkeältä velvoitteelta. Ja täyttö samoin.. jokainen kun vie astiansa itse koneeseen on huomattavasti mukavampaa putsata pöydät kun kaikki ei jää yhden harteille.

Tee sumutuspulloon valmiiksi pesuaineliuosta jolla on helppo pyyhkiä rasvaisenkin pöydän puhtaaksi ja tulee raikas tuoksu.

Sama konsti käy tietenkin muuallekin kodin tiloihin, esim vessaan.

Kun usein pesee vessan miedolla ja vaikka kerran viikossa sitten kunnolla desinfioivalla pesuaineella on kaikilla mukava käyttää vessaa ja aina on puhtaan oloista.

Pari suihkautusta lavuaariin ja tiskiharjalla pyöräytys ei kauan vie.

Vessan pöttöön tietenkin se pönttöharja.

Vierailija
5/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja yöllä kun vauvalle tulee nälkä laitan vain pullon sen suuhun ja nojaamaan peittoon niin että minä voin sillä aikaa kun vauva syö vain maata rauhassa silmät kiinni..

Pesen kaikki pyykit yhdessä, en siis erottele alusvaatteita ja sukkia tms, kuten kuulemma jotkus.

Vierailija
6/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 1,5v ja vanhempi alle 3v. Vois tulla sotkua enemmänkin. Mutta pyykkiä laitetaan yhdessä koneeseen ja tiskikoneen kanssa myös auttelevat ym. Saanpahan kaverit pois " pahanteosta" valvovan silmän alle ja ovat naperot tosi tyytyväisiä kun saavat osallistua. Mutta pitääkin jatkossa ottaa heitä siihen vähän enemmän. Lisää vinkkejä?

Vierailija
7/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän kokoajan poistaa pojalta pahanteon houkutuksia, ettei kokoajan tarvitse olla komentamassa ja kieltämässä. Kummasti vaan keksii kaikkea aina tilalle.. Poika vajaa vuoden.

Vierailija
8/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa niille pussit käteen, niin johan lähtee duplot ripsakkaan pussiin. Sitten ihastellaan miten hienoja banaaneja tms ne on hakeneet kaupasta. Sitten voi itse vaan kaataa tavarat lelukoppaan.

Vierailija
9/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka päivä liha- ja kasvisateria. Joka päivä teen ruoan, joka toinen päivä kasvisruoan josta jää seuraavan päivän lounaaksi, ja joka toinen päivä liharuoan josta taas jää seuraavalle päivälle lounas. Pääsiskö tässä vielä helpommalla..?

Vierailija
10/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan samoja, mitä Ikea käyttää!

Meillä tuettiin myös tuttipullo vauvan suuhun öisin. Vauvaa ei kannattanut repiä pois sängystään, kun nukkui ja söi unissaan. Alettiin tukea pullo suuhun, kun aamuisin vauvan kasvot olivat yltä päältä kuivuneessa maitorähmässä, kun olin puolihorteessa sörkkinyt pulloa vauvan " suuhun" ja yrittänyt pidellä sitä samalla kiinni =) Vauvamme söi aluksi tunnin välein ympäri vuorokauden, joten siinä tosiaan alkoi olla aika tolkku pois hoitajalta. (Imetyssyyllistäjille: ei, en voinut imettää).

Vierailija
11/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kyllä pulloissa oli maidot valmiina jääkaapissa ja sieltä sitten haettiin mikron kautta vauvalle.

Ei kannata seisottaa maitoa huoneenlämmössä avattuna pulloissa! Voi olla hengenvaarallista.

Vierailija
12/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
13/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lapsi on jo 4kk, alle 3 kk en käyttänyt tekniikkaa ikinä). Mutta ikinä en säilytä maitopulloa huoneenlämmössä. Ei se tutteli tai vst purkin avaaminen paljoa aikaa vie, ja on puhdasta maitoa. tai sitten jääkaapista.

Ikeasta mäkin ostan lihapullia. Ostan myös puolukkahillon ja daimkakkua sieltä ja kermakastikkeen ja karkkia yms. Mitä outoa siinä on?

Vierailija
14/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollisuus niin hankkikaa kotisiivooja ja menkää aina hänen tullessaan lasten kanssa ulos. Kotiin palatessa on puhdas ihana koti!

Vierailija
15/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän kotisiivouspalveluun voi norm. siivouksen lisäksi liittää esim. silittämisen, tiskikoneen tyhjennyksen ja sänkyjen petaamisen.

Vierailija
16/30 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laistan pyykinpesussa kaikesta silittämisestä, kun ravistelee vaatteet hyvin ennen kuivumaan ripustamista niin ovat ihan riittävän sileitä. enkä todellakaan pese sukkia ja alusvaatteita erikseen vaan siellä ne pyörii kaikki sekaisin, värin mukaan lajiteltuina tosin...

ikeassa on siinä kassojen ulkopuolla " herkkukauppa" jossa myydään ainakin ruotsalaista suklaata ja keksejä ym. varmaan sieltä löytyy niitä swedish meatballseja myös!

Vierailija
17/30 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeällä mikrokuitu mopilla pyyhkäistään enimmät roskat pois lattialta kun ei enempää ehdi ja syödään valmisruokia kun liikutaan paljon kaupungilla ym.

Vierailija
18/30 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä parempaa; koko perhe syö siellä kympillä! Lapset (3) ja mies vetelee onnessaan niitä lihapullia kermakastikkeessa ja minä kasvisfalafeleja. joka toinen viikko käydään siellä syömässä kun väsyn totaalisesti ruoanlaittoon. Ei ole gourmeeta mutta helppoa ja halpaa!

Vierailija:

...

ikeassa on siinä kassojen ulkopuolla " herkkukauppa" jossa myydään ainakin ruotsalaista suklaata ja keksejä ym. varmaan sieltä löytyy niitä swedish meatballseja myös!

Vierailija
19/30 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on mahdollisuus niin hankkikaa kotisiivooja ja menkää aina hänen tullessaan lasten kanssa ulos. Kotiin palatessa on puhdas ihana koti!

Vierailija
20/30 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saisin siivota itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän