Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sorsa-säätiön raportti: Kotihoito on naisen loukku

Vierailija
29.06.2012 |

Mitä minä olen sanonut. Yh-äipät vaan töihin, niin Suomi lähtee nousuun jota ei ole ennen koettu ja valtionvelka maksetaan parissa vuodessa. Suomi uudeksi pohjolan Singaporeksi! Hop hop töihin siitä älkääkä maatko siellä kotona sen lapsen tekosyyllä. Lapselle on hyväksi olla hoitopaikassa ja kohdata erilaisia ihmisiä. Näin ehkäistään tätä sisäsiittoista rasismi yhteiskuntaa jota myös vauva-palsta näyttää edustavan feminiinisestä näkökulmasta.

-->http://www.kauppalehti.fi/etusivu/sorsa-saation+raportti+kotihoito+on+n…

Olen joskus ihmetellyt näitä naisia jotka hankkiutuvat oikein tahallaan raskaaksi ja sitten ovat vähintään 10-vuotta jollain hoitotuella, kun uutta pentua pukkaa tulla sopivin välein. Tahallaan tehdään, kun ei työ maita!

Ja jotta ei sitten jäisi epäselväksi: Olen sama henkilö joka kirjoitti parin päivän sisällä naisten todellisesta luonteesta ollan rahanperään!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltinkangas-Järvistä. Hän on saanut käsittämättömän vahvan roolin päivähoitokeskustelussa. Kannattaa myös myös muistaa, että Keltinkangas ja Rusanen ovat puhuneet liian isojen ryhmien vaikutuksesta nimenomaan alle 3-vuotiaisiin. Tätä vanhemmille lapsille kasvatusalan ammattilaiset suosittelevat laadukasta varhaiskasvatusta.

Myös kokonaisuus vaikuttaa lapsen hyvinvointiin; miten pitkä hoitopäivä on? Vaihtuvatko hoitajat? Mitä tehdään kotona? Ollaanko rauhassa vai juostaanko harrastuksesta toiseen? Viedäänkö aina viikonlopuksi mummolaan hoitoon? Onko säännöllinen rytmi? jnejne

Ruotsissa tehdyssä laajassa tutkimuksessa päiväkodissa olleet lapset pärjäsivät koulussa ja elämässään (vähemmän masennusta, päihdeongelmia jne) huomattavasti paremmin kuin vain kotona hoidetut.

I

Vierailija
42/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo kouluikäisiä niin en saa mitään tukia ym enkä niitä tarvitse koska omaa varallisuutta on ihan tarpeeksi hyvään elämään. Mies maksaa paljon veroja joten siitäkään ei tarvitse huonoa omaatuntoa kantaa. (esim. vuonna 2010 yli 120000e)

Sitä paitsi suurin osa verorahoista hässätään kaikkeen turhaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

----lasten hoito ympäri vuorokauden ihan eri luokan työn tekoa kuin "töissä käynti" muualla-----

Oli ihanaa päästä vihdon oikeisiin töihin! Vain aikuisia ympärillä kahvitaukoineen puhumattakaan et sai mennä valmiiseen pöytään syömään.

Tosin yrittäjänä työpäivät venyivät ja venyivät joskus jopa seuraavan päivän puolelle MUTTA en todellakaan valittanut!!

Vierailija
44/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään oliko tutkimuksessa myös mamuperheitä??? Ruotsissa on paljon oman maan kansalaisia ja mamuja, jotka ovat syrjäytyneet yhteiskunnasta. Heillä ei ole mahdollisuutta kuin huonopalkkaisiin töihin vaikka tuskin edes hakevat niitäkään. Lapset pyörivät jaloissa.

Jopa suomalaisia puhumattomia viinaperheitä on paljon, jotka hoitavat kersansa kotonaan.

Tälläisessa tutkimuksessa peräisin todellakin kotiperheiden taustaa. Otos pitäisi tehdä ``samankaltaisista`` perheistä.

Sitäpaitsi ruotsalaiset ovat aivan erilaisia persoonia kuin suomalaiset. Rakt sagt he ovat myönteisiä, kannustavia, iloisia ja hauskan pitäjiä. Heidän hauskuus on hauskaa!! Ei riidan rakentamista tai viinan avulla riitaa.

En todellakaan vertaisi tätä tutkimusta Suomen oloihin!

Tulipahan pyörittyä molemmissa piireissä!!!

Vierailija
45/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona kasvatuksensa saanut ei Suomessa tarkoita hyvin kasvatettua tai hyvätapaista. Lähinnä oppii tietämään missä siideri ja keppana on halvempaa...

om vahvempaa kuin Suomessa. Ja monissa muissa maissa lapset onkin hyvin kasvattettuja. Toisin kuin Suomessa päiväkodin virikekasvatetussa ja ammattihenkilökunnan käsien jäljiltä.

Etenkin poikien tuntuu olevan vaikea kestää pettymyksiä ja sitä, etteivät ole huomion keskipisteenä jatkuvasti. Narsisteja kasvaa, työttömyys on 25% korvilla. Minusta tällä voisi hyvinkin olla yhteys kotiäitiyteen.

Suomalainen koulujärjestelmä "ymmärtää" ymmärtämisen perään ja samaa tekee myös kotona istuva äiti. Lapsi totutetaan pienestä asti jatkuvaan huomioon ja siihen että äiti on vain lapsia varten olemassa. Muissa maissa naiset lähtevät töihin lyhyen äitiloman jälkeen tai ainakin harrastavat, tekevät keikkatöitä jne. mutta tässä maassa pönötetään tukien turvin siihen saakka että esikoinen on teini-iässä. Äiti passaa, kuorii perunat, ymmärtää että opettaja on tosi ilkeä ja epäoikeudenmukainen ihminen...

Ei voi olla normaalia, että 90% suomalaisnuorista viihtyy vapaa-ajat hengailemassa kauppojen lähistöllä ja mahdollisesti dokaillen. Vitut lentävät suusta, päiväkodin pihoja on kiva särkeä, itketään kurjuutta kun ei saadakaan uusinta mallia olevaa iPhonea. Valivalivali. Vähän vanhempana poltetaan ravintola johon ei päästy sisään tai tapetaan baarikaveri, joka sai enemmän huomiota tytöiltä kuin itse. Juodaan, kokeillaan huumeitakin ehkä. Työttömyyskorvaus juoksee.

Vierailija
46/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisvaltaiset liitot aikanaan halusivat lopettaa osa-aikatyön vaikka Ruotsissa oli jo 70 luvulla hieno järjestelmä pitää pikkulasten äiditkin edes näin työelämässä. Kuinka helppo heidän olikaan sitten palata oikeisiin kokopäivätöihin kun saivat hoitaa lapsensa osittain kotona ja käydä osa-aikaisesti töissä.

Lapset saivat äidin hoivan ja päiväkodin edut!!

Vierailija
47/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä vaan jaksan ihmetellä tätä kotihoitovastaisuutta Suomessa. Olen akateeminen, itse kotihoidettu perhepäivähoitajan lapsi ja halua kyllä hoitaa lapseni ainakin 2v asti kotona (en siis todellakaan jää kotiäidiksi kun lapset yli 3v), mutta siltikin kysellään jatkuvasti milloin palaan töihin ja kummastellaan asiaa (kuopus 1v8kk). Perhetilanteita on erilaisia, se on varma, ja kaikkein tärkeintä se, että ehdin kyllä tehdä töitä ja olen niitä tehnytkin opiskelun ohessa ja sen jälkeen lähes 10v ennen kotiin jäämistä.

Sanokoot tutkijat mitä sanovat, minä kuuntelen omaa vaistoani. 1-vuotias ei ole kypsä päiväkotiin, 2v harkinnanvaraisesti.

Vierailija
48/48 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parasta aikaa ja lapset ovat itsenäisiä ja tasapainoisia ja heistä huomaa, että heitä rakastetaan.

Töissä ehdin olla 40 vuotta kaikesta huolimatta.

En ole koskaan ollut missään loukussa vaan olen saanut elää ihanaa elämää.

Olen onnellinen kun olen saanut kaiken. Vakituisen työpaikan nuorena, ihania lapsia ja mahdollisuuden kasvattaa heidät kotona.

Kiitos Suomelle tästä mahdollisuudesta.

'Suomalainen jää eläkkeelle keskimäärin 61-vuotiaana, josta pois tuo 8 vuotta kotona, tekee 53 vuotta, josta pois noin 21 ensimmäistä elinvuottasi, mikä tekee 32 vuotta. Joten en nyt mitenkän päin laskettuna saa sulle neljääkymmentä työvuotta.

eläkkeet tarkoitettu 75-vuotiaille ja siitä ylöspäin. Todennäköisesti kuitenkin koko eläkejärjestelmä on kuopattu ja unohdettu... Ensi talvena täytyy Suomessa kajota eläkevakuutuksiin ja 10 vuoden päästä viimeistään on eläkeyhtiöiden kassa typötyhjä.

Eläkevakuutukset ovat todellakin kuin pyramidihuijaus, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme