Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua työpaikkakiusattu?

Vierailija
29.06.2012 |

Miten se ilmeni?

Miten tilanne lopulta ratkesi?

Olen huomannut omalla työpaikallani alkavaa kiusaamista itseäni ohtaan, enkä tiedä miten suhtautuisin tilanteeseen. Odottaisiko paheeneeko tuo sietämättömäksi vai puuttuisiko heti? Pitäisikö puhua kiusaajan kanssa vai suoraan pomoille?

Itse olen jotenkin todella hämmästynyt, että aikuinen ihminen voi olla niin lapsellinen, että kiusaa toisia tahallaan. Jotenkin en usko, että kiusaajan kanssa juttelu auttaa, koska kerran hän kiusaa ilman syytä niin jotain hänessä on vialla? Koen myös hirmu noloksi mennä aikuisena valittamaan pomolle, että toi kiusaa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pomottaa ilman esimiesasemaa ja nolattu asiakkaiden kuullen asioista, joihin olin syytön. Asiakaskin asettui puolelleni, kun kuuli sivusta rähinän ; )

Kiusaaminen loppui, kun vastasin ns. samalla mitalla. Tässä ei tarvittu esimiestä, mutta tietenkin joskus voi olla tarvetta puuttumiseen siltäkin puolelta. Ei kannata kuunnella tyhjää jermuilua kauaa.

Vierailija
2/3 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimissämme oli eräs henkilö, joka oli todella seurallinen ja puhelis tyyppi. Mutta toistaalta hän tylytti kaikkia jotka olivat hänen mielestä tyhmiä(= minua ja muutamaa muuta). Hän myös jätti tarkoituksella vastaamatta jos kysyjä ei osannut käyttää oikeita termejä, esimerkiksi jos joku olisi sanonut "auta mua ton laitteen kanssa" hän ei olisi vastannut/tehnyt mitään. Apua olisi saannut kysymällä "auta mua ton kahvinkeittimen käytössä".

Olisin halunnut valittaa hänestä, mutta hän oli todelle pidetty niiden henkilöiden parissa jotka eivät työskennelleet hänen kanssaan. Ja hyvä ystävä työpaikan ulkopuolla monen esimiehen kanssa. Hän sai myös jonkun vuoden työntekijä palkinnonkin.

Yleensä kun hän tylytti, niin kysyin jotain semmoista että ärsytänkö mä sua tms. Silloin tyyppi meni aina hiljaiseksi.

Ilmeisesti hän ei tajunnut olevansa kiusaaja. Tilanne ratkesi kun tyyppi irtisanoutui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja kiusasi myös muita. Ja lopulta sai potkut järkyttävän äytöksensä takia.