Kokemuksia Kierukasta!!!!
Kommentit (14)
jonkin verran kyllä. ja oli pari päivää kipeänä sen jälkeen.
Taidan sit jatkaa pillereitten syöntiä.
Ap
sattuiko oikeesti kierukan laitto?vika oli sitten lekurissa.ei pitäisi sattua,vähän nipisti,mutta siinä kaikki..ja mielummin laittaisin vaikka kierukoita värkin täyteen,kun lähtisin synnyttelemään joka vuosi.hormonikierukka ollut 2vkoa ja ei tiputtele eikä mitään.erittäin hyvä ja helppo ehkäisin.
mutta eihän se kauaa tunnu. Tiputtelua on ollut nyt kolmatta viikkoa, ei onneksi ihan joka päivä! Kipuja oli ekan viikon niin että särkylääkkeitä sai syödä joka päivä. Ja laittajassa ei kyllä ollut vikaa, oli niin ammattitaitoinen gyne että toista saa hakea! Mutta laittaisin varmaan kyllä uudestaan jos pitäis valita tää tai pillereiden popsiminen... kunhan tästä tiputtelusta päästään, niin sittenhän tän pitäis olla kai aika vaivaton juttu...
mutta poiston ratkaisi mieheni:hän tuntee kierukan " langan" pohjalla.nipistää kuulema ilkeästi kun oikeaan kohtaan osuu.Kierukkaa sanottiin meillä katiskaksi, eikä tule uudelleen...en tiedä oliko se sitten oikein asennettukaan, kun kerran tuntui, mutta ei se tosiaan kivuton ollut minullekaan!
mulle laitetaan ensi viikolla. Menkat aina olleet kivuttomat ja niukat ja hormonaalista ehkäisyä en_enää_ota. Kuparisesta kokemuksia?
Kuparinen abortoi sikiön, jo siitä huolimatta tulet raskaaksi.
Mutta hormoonikierukka estää alkion kiinnittymisen eli raskaus ei pääse alkamaan.
Kuparinen voi lisätä vuotoa.
Mutta hormoninen tekee päinvastoin ja kuukautiset voi jopa jäädä kokonaan pois.
mirena laitettiin ja olin siinä uskossa,että menkat voisi jäädä jopa kokonaan pois.No,mun tapauksessa joka kk ovat tulleet ja aiempaa runsaampina! Laitosta jo 8kk
Tiputtelua oli pariviikkoa sit menkat on tulleet tosi niukkoina n- kerran kuussa. Ihanan huoleton! Ja ne langat mulla ainakin käännettioin nk ongenkoukkumuotoon, niin että " piikit" on ylöspäin.
Laitto ei tuntunut muulta kuin parilta nipistykseltä ja mitään vuotoja ei ole ollut.
Kaksi finnin tapaista tuli sen jälkeen muttei kumpikaan kasvoihin. Päänsärkyä oli alussa mutta toisaalta olen myös ollut todella väsynyt joten mikä johtuu mistäkin sitä en varmasti osaa sanoa.
Laitto on todella yksilöllistä mutta mä en ainakaan allekirjiota että sattuisi. Kysyin jopa jälkeenpäin että laittoiko ne mitään, kun olin kanssa kuullut kuinka sattuu aivan kamalasti.
Toistaiseksi ei mitään valittamista
väärin asennetuksi, kun ultrattiin. Alettiin epäillä, kun kerroin, että kuukautiset eivät ole juuri niukentuneet. Kierukka oli liian alhaalla. Kohdun yläosa oli suojaamatta ja raskaus olisi voinut alkaa (luultavasti sainkin yhden keskenmenon, kun jälkeen päin ajatteln).
Kierukka poistettiin ja sain uuden ja vuodot loppuivat kokonaan. Nyt tyytyväinen käyttäjä.
Vuodot tosin alussa ovat runsaammat, mutta kun ekat kuukaudet jaksaa olla runsaampien menkkojen kanssa, niin sitten helpottaa. Minulla ei ole koskaan tullut mitään tiputtelua tai välivuotoja!
Kierukan laitto ei sattunut yhtään ja laiton jälkeen ei ollut kipuja ym.
Voin suositella kuparikierukkaa sellaiselle, jonka menkat ovat normaalisti niukahkot. Ja kuparikierukkahan ei vaikuta kuukautiskiertoon ollenkaan, vaan menkat tulevat normaalisti ajallaan, toisin kuin hormoonikierukalla.
Minä ainakin haluan, että menkat tulevat, koska sehän kuuluu naisen normaaliin elämään.
muutaman kuukauden oli todella runsaat ja sit loppu kokonaan. nyt kierukka ollu jo kaks vuotta ja vuoteen ei oo tullu menkkoja. joten se runsaus on kai normaalia tuossa vaiheessa.
mitään muita ongelmia mulla ei oo ollu kierukan kans.
Mulla ainakin sen laittaminen sattu enemmän kun synnytys. En suosittele kenellekkään!!! ikinä!!!