Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemuksia Barefoot-kengistä?

Vierailija
29.06.2012 |

Ostin Merrellin barefootit ja mietin, kannattaako niitä ottaa matkalle mukaan. Kävelemme paljon, enkä tiedä, kipeytyykö jalka noissa helposti, jos tottumaton lähtee niissä tuntikausiksi patikoimaan.

Oletko muuten ollut tyytyväinen niihin? Ovat minulle aika vieras asia. Pitäisi kai olla jonkinsortin terveyskenkä?

Myönnän, että ostin ne ihan ulkonäön takia. :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.facebook.com/OneMoment.fi

Ylistystä ja kehuja näyttää olevan paljon, paljon aiheellisia kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Vierailija
2/14 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaanko keskustelua barefooteista?

Mulla on pari viikkoa ollut Merrellin Pace Glovet, enkä ole kahteen viikkoon muita kenkiä käyttänyt (paitsi töissä). Kovin pitkiä matkoja en ole noilla kävellyt, mutta on ne hyvä jalassa! Sopii aivan täydellisesti jalan muotoon, ja kun paljon liikun metsässä, niin tuntuma kiviin, juuriin ja muihin epätasaisuuksiin on aivan erilainen kuin muilla kengillä. Ja melkein jatkuvia alaselkäkipujakaan ei ole koko aikana tuntunut, onkohan sattumaa vai kenkien aikaansaamaa?

Nyt törmäsin sattumalta OneMoment-kenkiin, ja kiinnostuin kovasti. Taitaa vaan olla niin uusi juttu, ettei netistä vielä löydy käyttäjäkokemuksia. Onko kenelläkään tuommosia? Kiinnostais tilata, lähinnä työkengiksi ajattelin. Jos olisivat hyvät, niin sitten voisi tilata useammatkin, vaikuttavat aika näppäriltä esim. reissussa kun menevät niin pieneen tilaan. Mutta siis, kokemuksia, kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen siis hoitotyötä, ja työpäivän aikana tulee aika paljon käveltyä. Mitä luulette, miten nuo OneMomentit toimis?

Ekaan viestiin oli myös tarkoitus laittaa linkki, unohtui, joten tässä: http://www.onemoment.fi/

Vierailija
4/14 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivo-merkkisiä, aina kun enemmän kävelen tai juoksen. Töissä toki siroja perusavokkaita, istumatyössä ei kengillä juuri väliä.

Mulle tuetuista kengistä barefooteihin siirtyminen on poistanut monia ongelmia jotka haittasivat juoksuharrastustani. Ei enää pohjekipuja, suonenvetoja jalkaterässä, jalan ulkosyrjälle liikaa astumista.

Vierailija
5/14 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt käyttänyt onemoment kenkiä vimeiset 3 viikkoa lähes päivittäin ja olen todella tyytyväinen. Ilman sukkaa saattaa vähän hiostaa mutta itselläni kyllä hiostaa herkästi jalat muutenkin. Sukan kanssa ovat töissä(sairaala) aivan ihanat. Eivät ehkä ole aivan yhtä jämäkät juoksuun kuten varvastossut mutta loistavat yleiskengät. Hintakin vain vajaa 15€ joten ei ihan täysin voi verratakkaan yli sadan euron kenkiin.

Vierailija
6/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mukaan, MUTTA käytä lyhyemmillä matkalla ja pehmeällä alustalla. Vähitellen sitten jalan tottuessa pidemmillä matkoilla ja asfaltillakin. Ja kats merrelin sivuilta videopätkä kävely/juoksutekniikasta.

Vierailija
7/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Merrell on suosikkimerkkini, niissä on yleensä minulle sopiva lesti.

En uskaltaisi lähteä patikoimaan uusilla kengillä, vaan ne pitäisi olla sisäänajetut. Mutta jos ne kengät on todella hyvät jalassa, ehkä sitten... Testaa ensiksi parin kilsan matkoja.

Vierailija
8/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kävellään kuin paljasjaloin. En omista sellaisia, mutta olen harkinnut vaivaisenluiden takia. Minuakin kiinnostaisi kokemukset.

Vierailija
9/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merreleitä käytän pidempää matkaa juostessa (> 1h) ja fivefingersejä lyhyimmillä lenkeillä. Lisäksi minulla on työkenkinä feelmaxin kengät. Barefoot-kenkiin vaihto vei mennessään nilkka- ja polvikivut ja toi lisää nopeutta. Suosittelen. Itse vaihdoin ihan ongelmitta kertaheitolla tavallisista lenkkareista barefooteihin, mutta järkevämpää olisi totutella ensin lyhyitä aikoja.

Vierailija
10/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölkkään niillä maastossa. Jos jalkasi ovat tuettuihin kenkiin tottuneet ja lihakset surkastuneet niin ehkei heti kannata moisia pitkille kävelylenkeille mukaan ottaa.

Vierailija
11/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tapahtuu, jos heti kättelyssä kävelee niillä liian pitkään? Jalat kipeytyy väliaikaisesti? Vai jotain vakavampaa? Miten niillä voi juosta maastossa (soralla), kun pohja on niin ohut? Eikö se mene rikki? Eikö pistele?

Kiitos,

Ei mulla muuta kysyttävää. :D

Vierailija
12/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin, että pohkeet saattavat mennä jumiin ja jalkapohjat olla hellänä.

Voi mainiosti juosta soralla. Ei mene rikki, eikä pistele. Toki semmoinen tuntuma on jalkapohjassa, mutta sehän on noissa ideana.

Vierailija
13/14 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koiralenkillä noissa äsken, soratiellä ja pururadalla. ehkä pari kilometriä. Pidin niitä myös imuroidessani jalassa sisällä. Jalan sivut ovat jännän tuntuiset, huomaa, että on jotain tehnyt toisin. Mutta tuntuu hyvältä, kuin jalkahieronnan jälkeen. :)

Kiitos kommenteista! :)

Vierailija
14/14 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vanha ketju jo, mutta vastaan kuitenkin jos joku vielä eksyy tänne. Ite käytän nykyään pelkästään paljasjalkakenkiä ja välillä normi kenkiä testatessa, tuntuu ihan mahdottomalta, et enää palais niihin. Nykyään pj-kenkiä on jo tosi tyylikkäitä ja mun ehottomasti lemppari tennarit on Xero Shoes Dillon. Täl sivulla muutamia hyviä blogi tekstejä eri kenkien testailuista ja aiheesta muutenkin, nii kannattaa käyä lueskelemassa jos nää kengät kiinnostaa. https://paljasjalkakenkia.fi/category/kaikki-artikkelit/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi