Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin ke työpaikkahaastattelussa ja haastattelija selvästi sanoi, että pe soittaa

Vierailija
29.06.2012 |

ja kertoo päätöksensä. No, eipä ole mitään kuulunut ja klo on 15.30 joten kys pomo on varmastikin jo lähtenyt viikonlopun viettoon.

Täytyy sanoa, että olen äärimmäisen kyllästynyt noihin löpinöihin ilman tarkoitusta, todella ikävää käytöstä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä hermostu. Voi olla, että on vaan ollut niin kiireinen perjantai ettei ole ehtinyt soittaa. Jos ei ole tiistaihin mennessä soittanut, niin sit voit huolestua.

Mäkin muistaakseni mietin tällä pari vuotta sitten vastaavaa ja soittivat mulle sit vasta seuraavalla viikolla. Ei se asia ole työnantajalle niin "henkilökohtainen" ja "akuutti" asia kuin sille työnhakijalle.

Vierailija
2/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kertovat päätöksensä vain valituksi tulleelle. Tätäkin on nähty. Yhdestä hakemastani paikasta ei kuulunut lupauksista huolimatta mitään, mutta 2 kk kuluttua tuli sähköposti, että et tullut valituksi.

- Eivät vain ole ehtineet/viitsineet ilmoittaa mitään vielä, syy voi olla sekin että eivät ole saaneet vielä päätettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ovat valinneet jonkun muun, ja ilmoittavat vain hänelle. Muille sitten joskus myöhemmin.

Mutta et ole yksin, mulla jokseenkin sama tilanne. Jo haastattelutilanteessa tuli sellainen vaikutelma, että aikovat ottaa siihen jonkun muun, siis selvästi erilaisen ihmisen kuin minut.

Tänään piti ilmoittaa valinnan tulos, ja se tuli sähköpostiin klo 16.05.

Sellaisiakin paikkoja on, joihin ei loppujen lopuksi valita ketään vaan jätetään täyttämättä. Ja kun se haastattelu meni niin hyvin...

Sitten on niitä, joista ei koskaan kuulu mitään, tai ehkä paikka on uudestaan haettavana.

Vierailija
4/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään ilmoitettiin että olen seuraavalla kierroksella :)

Kyllä ne ilmoittavat nopeasti jatkoon päässeille tai hommaan valitulle yleensä.

Vierailija
5/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nopeasti olette saaneet kutsun haastatteluun hakuajan umpeuduttua?

Mä hain yhtä paikkaa, jonka hakuaika meni umpeen tämän viikon maanantaina. Vieläkö on toivoa saada kutsu haastatteluun?

Vierailija
6/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo on ikävää, myötätuntoni sinulle ja muuille samaan tilanteeseen joutuneelle.

Ikäväkseni voin kertoa, että ei sinua mitenkään erikoisen huonosti ole kohdeltu, eikö kyse ole sinun persoonastaasi, kaikkia kohdellaan yhtä huonosti. Katteettomia lupauksi annetaan (varsinkin hylätyille) työnhakijoille valitettavan usein. Olen itsekin työelämässä kuullut, kuinka rekrytoijat jopa iloisesti, ilman että edes ymmärtävät käytöstään, kertovat, että he eivät ole hylättyihin yhteydessä, eivät edes vaikka näin olisi luvattu.

Toki toivoa on yhä, että pääset jatkoon.

Pääasia on että et masennu tuollaisesta käyttäytymisestä, vaan jatkat työbnhakua entistä rohkeammin. On mahdollista, että tuossa firmassa voi olla välinpitämätön ilmapiiri ihmisiä kohtaan muutoinkin, silloin olisit itse asiassa onnekas, jos sinua ei valittu.

Vierailija
7/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kenestä ollaan oikeasti kiinnostuneita niin monesti soitetaan jo seuraavana päivänä.

Itse keväällä olin ma haastattelussa. Ti-aamuna soittivat että oltais kiinnostuneita sinusta että haluatko tulla. Seuraavan viikon ma kävin Työterveyslääkärillä ja sen jälkeen allekirjoitin työsopimuksen.

Vierailija
8/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tämän tuttavani tilannetta seuratessani. Hän lähettää - täysin pätevänä hakijana - hakemuksen ja vaikkei sitten kutsutakaan haastatteluun, niin ilmoitusta ei lähetetä, vaikka käytössä on sähköposti!

Minusta se on vain epäkohteliasta käytöstä, ei mitään muuta. Vielä kun ottaa huomioon, että meilillä se käy niin vaivatta.

Jokaiselle hakijalle pitäisi jotain ilmoittaa, paitsi jos työilmoituksessa on nimenomaan mainittu, että vain jatkoon päässeille ilmoitetaan. Silloin OK.

AP:n tapauksessa rekrytoija toimii tosi rumasti. Jos päätös siirtyy, siitäkin voi lyhyellä meilillä ilmoittaa, kun kerta tänään piti asian ratketa ja päätöksestä piti ilmoittaa.

Älä ap masennu, jos paikka meni ohi. Tuollainen käytös ei kerro mitään positiivista firmastakaan...

Vierailija
9/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jättänyt ilmoittamatta kaikille hakemuksen ilmoittaneille, haastatelluille olen aina ilmoittanut. Ei hyvää käytöstä, tiedän, mutta kun tekee jatkuvasti täysin palkattomia ylitöitä itsekin, pöydällä on pino asioita, joita ei voi jättää tekemättä, joka päivä suunnilleen juoksee, että ehtii tekemään edes välttämättömimmän yrittää ehtiä tekemään ja sitten vielä sairastuu tai lapsi sairastuu ja yrittää etänä hoitaa mitä pystyy, niin jotain jää tekemättä, ja joskus se on ollut tuo.

Eihän noin pitäisi olla, mutta joskus niillä rekrytoijilla on itselläänkin todella tiukkaa ja tilanteessa, jossa pitää valita ehtiikö hakemaan lapsen ajoissa päiväkodista vai soittamaan työnhakijat, hakee moni sen lapsen. Tai rekrytoija voi sairastua, tulla jotain akuuttia työpaikalla (esim. joku alainen loukkaantuu tms).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi