Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te käskette aina menemään terapiaan,

Vierailija
25.08.2012 |

Mutta kukaan ei koskaan kerro miten sinne pääsee!

Olen oululainen opiskelija ja todellakin terapian tarpeessa kun en enää tahdo selvitä arjesta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nyt kokeiltu:

Tk: sain lääkkeet ja ajan psykiatriselle sairaanhoitajalle jonka lona kävi 3 kertaa. Yritin uhua mutta hän ei osa nut sanoa muuta kuin no voi ja muistahan syödä lääkkeesi.

Mtt: ei oteta vastaan ilman lähetettä, tksta en sitä saanut, ei kuulemma ole mulle tarpeen. Vain kiireellisille tapauksille

Opiskelijaterveydenhuolto: psyk.sh, jossa kävin 2 kertaa kunnes sh totesi että hän ei pysty mua auttamaan. Ei osannut sanoa mitä seuraavaksi

Yksityinen on kokeilematta n ei ole rahaa. Menisin vaikka osastolle jos vaan joku voisi mua auttaa eikä vaan lyödä lääkkeitä käteen. Mulla jää 170e kuukaudessa elämiseen, ei ole kauheesti varaa maksaa 50 e lääkärimaksuja

Vierailija
2/8 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa ja väärin, mutta ilman liiottelua ei saa enää hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykoanalyysi ole ainoa terapiamuoto.

Ja vastauksia se terapeutti ei sulle tule antamaan, kyllä se paraneminen lähtee siitä omasta puheesta ja oivalluksista. Sen hoitsun kuuluukin kiertokeskustella (toistaa jotain sanomaasi) ja heittää "no voi" -tyylisiä kommentteja.

Jos et ole valmis keskustelemaan itsesi kanssa, niin lääkehoito on ainut mikä kannattaa.

Vierailija
4/8 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet kohta jotain aivan kamalaa.

Niille pitää liioitella.

Vierailija
5/8 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet kohta jotain aivan kamalaa.

Niille pitää liioitella.

mistä saa lähetteen. Joko alkaa puhumaan että tekee mieli satuttaa itseään että jo pari kertaa on ruoanlaittopuuhissa ollut veitsi viiltämässä jälkeä johonkin kohtaa kroppaa, tai ihan että kaikki tuntuu turhalta ja ahdistavalta, että koko maailma vihaa ja olisi parempi jos olisi kuollut jne.

Itkuun purskahtaminen ei vaikeuta asiaa, yleensä itku on merkki että ihminen ei enää kestä.

Vierailija
6/8 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sopivaa voi olla vaikeaa löytää. Sinuna menisin lääkärille ja sanoisin että tarvitsen apua. Pyydät (tai vaadit jos ei lääkäri ota tosissaan) apua. Hienoa että uskallat ottaa vastuun hyvinvoinnistasi!!

Vierailija
7/8 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan terveyskeskuksen yleislääkärin lähetteellä. Joskus jossain on voinut soittaa itsekin suoraan mielenterveystoimistoon, toisinaan taas sinne on tarvinnut lähetteen. En tiedä onko näissä käytännöissä nykyään paikkakuntakohtaisia eroja.

Ja jos mitään kautta ei tunnu onnistavan, niin yksityiselle lääkärille voi mennä, siis ihan yleislääkärille, se maksaa jotain viiskymppiä. Ja sieltä sitten voi pyytää lähetteen yleiselle puolelle vaikkapa just sinne mielenterveystoimistoon, ettei sitten enempää tule maksuja.

Mutta opiskelijana ottaisin ensimmäisenä yhteyttä sun oppilaitoksen terveydenhoitajaan. Se osaa neuvoa.

Vierailija
8/8 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleislääkärille aika ja sieltä lähete.