Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen lapsi 32-33-vuotiaana? Heitänkö jo haskat tiskiin?

Vierailija
29.06.2012 |

Syyt miksi meille ei ole tullut lapsia vielä...

Ei ole helppoa tämä lapsen teko. 1,5 vuotta on tahkottu, kahdesti olen ollut raskaana, mutta vielä ei ole mitään isompaa toivoa omasta omasta lapsesta.

Ehkäisyn jätimme pois joulukuussa 2010, olin 29 v., mies oli 32 v.

Tulinkin heti kertalaakista raskaaksi, mutta raskaus meni kesken ennen kuin ehdin varata ekaa neuvolakäyntiä Sen jälkeen mies kulki reissuhommissa, joten meillä oli seksiä liian vähän ja väärään aikaan (voi sanoa, että viime vuonna seksiä ehkä 2-4 krt edes lähelläkään kierron keskiväliä). Menimme naimisiin ja rakensimme elämää, laitoimme omaa kotia.

Vuoden alusta yritystä kolmen kierron ajan (elämäntilanne parani, ja yritys sai kunnolla alkaa). Viime kuussa tein taas positiivisen testin. Raskaus oli valitettavasti kohdunulkoinen, ja nyt tässä hoidetaan sitä pois Onneksi se ei ehtinyt aiheuttaa mitään vahinkoa, koska hakeuduin hyvissä ajoin lääkärille. Kuukautisia saa odotella vielä useamman viikon, ja raskaaksi ei saa tulla ennen syyskuun puoliväliä (3 kk raskaaksitulokielto metotrexaattipiikkien vuoksi).

Nyt tässä lasken päiviä, jolloin saadaan taas yrittää. Pelkään pahinta (uutta kohdunulkoista tai keskenmenoa), ja toivon parasta.

Ihmisten vihjailut vauvoista kaihertaa mieltä. Eniten ahdistaa pelko lopullisesta lapsettomuudesta. Ainoastaan siskoni tietää tästä kohdunulkoisesta mieheni lisäksi. En halua kertoakaan kenellekään.

Aina lapsen saamisen ei ole hedelmällisyydestä kiinni, vaan toisinaan erilaiset elämäntilanteet tuovat hankaluudet asiaan. Tätä ei monikaan tule ajatelleeksi. En minäkään osannut kuvitella, että olisime joskus tälläisessä tilanteessa.

Toivon vielä niin kovin että saamme oman pikku nyytin jonakin päivänä, toivottavasti mahdollisimman pian

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vielä hyvin aikaa, useampaankin lapseen

Vierailija
2/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa sulla on vielä vaikka kuinka.

Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin kuopusta 2 vuotta ja yritystä oli joka kierrossa. Onneksi tärppäsi ja saimme tuon toisen rakkaan palleron.

Teillä yritystä otolliseen aikaan aika vähän, joten rauhassa voit vielä odotella.

Vierailija
4/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin 36-vuotias kun kuopus syntyi. Esikoisen sain 31-vuotiaana.

Vierailija
5/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan vitamiinit kehiin, en tiedä onko niistä hyötyä, mutta tuskin haittaakaan. Ainakin foolihappo on hyödyllistä, suositellaan syötävän jo hyvissä ajoin ennen raskautta. Ja muutenkin terveellistä ravintoa, paljon kasviksia jne.

Auttaisiko jos katsoisitte ovulaatiomittarilla suotuisan ajan, varmaan teillä se jo onkin?

Paljon onnea jatkoon!!!!

Vierailija
6/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on nyt ollut vähän paska mäihä, joten ei tuosta voi kuin vain mennä ylöspäin. Itse sain esikoisen 32v ja nyt olen 34v ja raskaana. Hyvin sulla on aikaa ja ainakin tiedät että raskaudut. Moni kun yrittää ja ei tärppää millään.

Vierailija
7/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu 7v. harjoiteltiin ennenkuin tärppäsi. Ikää olikin sitten minulla jo 31v.

Vierailija
8/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama ongelma eli harvoin tärppää ja kmja takana. Ikää vain teitä reilusti enemmän. Nyt vain uutta yritystä kehiin. Onneksi vauvan tekotapa ei ole vastenmielinen ;)... ! Meillä ovulaation tikuttaminen auttoi + seksiä ovupäivästä alkaen 2 pv putkeen. Alkoholia ei yritysaikana ollut.

Vierailija
9/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene mukaan niihin typeriin vihjailuihin.

Tietenkin vielä yritätte ja hyvinkin ehdit vielä tulla raskaaksi!

Itse sain ainokaiseni 33-vuotiaana ja ihana tyttö onkin! :-)

Vierailija
10/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapseni syntyi, kun olin 29v, toinen ollessani 32v ja kolmas, kun olin 35v. Isoäitini oli 42-vuotias saadessaan ensimmäisen lapsensa!

Vierailija
11/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on jo hyvä merkki, että hedelmöitys on onnistunut

Vierailija
12/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta!

Nyt vaan vitamiinit kehiin, en tiedä onko niistä hyötyä, mutta tuskin haittaakaan. Ainakin foolihappo on hyödyllistä, suositellaan syötävän jo hyvissä ajoin ennen raskautta. Ja muutenkin terveellistä ravintoa, paljon kasviksia jne.

Auttaisiko jos katsoisitte ovulaatiomittarilla suotuisan ajan, varmaan teillä se jo onkin?

Paljon onnea jatkoon!!!!

Syön joka päivä foolihappoa (kohdunulkoisen metotreksaattihoidon jälkeen sitä pidetään tärkeänä), c-vitamiinia ja d-vitamiinia.

Mies on myös kiltisti syönyt omat pillerinsä purkista :) Hän syö myöskin foolihappoa (kuulemma tuleville isillekin tärkeää, vaikuttaa sperman laatuun, sinkkiä (vaikuttaa spermaan), c- ja d-vitamiinia.

Olen normaalipainoinen, en tupakoi, käytän alkoholia kohtuudella ja syön terveellisesti. Syksyllä kun saadaan taas yrittää, aion lopettaa alkoholinkäytän kokonaan.

Ap

Vierailija
13/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samaa kyselyä tutuilta joutunut kuulemaan ja vihjailua, että koskas se vauva sitten jne.

Olen suoraan kertonut, että vuoden verran ollaan yritetty, mutta ei ole tuloksia tullut. Siinä sitten vaan hetki keskustellaan asiasta ja lopuksi totean, että tulee jos on tullakseen.

Eikä sitä asiaa sitten ole jälkeenpäin kukaan mitenkään tentannut tai mitään. Paljon helpompaa on itsellä, kun suoraan myöntää asian ettei tarvitse niitä ihme vihjailuja ja kyselyjä kuunnella ja keksiä tekosyitä.

Vierailija
14/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä tuota salaamista!

Itse olen samaa kyselyä tutuilta joutunut kuulemaan ja vihjailua, että koskas se vauva sitten jne.

Olen suoraan kertonut, että vuoden verran ollaan yritetty, mutta ei ole tuloksia tullut. Siinä sitten vaan hetki keskustellaan asiasta ja lopuksi totean, että tulee jos on tullakseen.

Eikä sitä asiaa sitten ole jälkeenpäin kukaan mitenkään tentannut tai mitään. Paljon helpompaa on itsellä, kun suoraan myöntää asian ettei tarvitse niitä ihme vihjailuja ja kyselyjä kuunnella ja keksiä tekosyitä.

että en halua muiden ihmisten tietävän sitä. En halua repostella seksielämäämme muille, sillä se koskee myös miestäni, ei vain minua. Aivan sama asia kuin jos olisin saanut sukupuolitaudin, niin en haluaisi kertoa siitä muille.

Ap

Vierailija
15/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi 33v

toka 34v

kolmas 36

nyt olen 38 ja neljättä suunnittelen, olisin 39 jos saisin lapsen alulle.

Kaikki aiemmat raskaudet joko 1. tai 2. yrityskierrosta lähteneitä.

Ja itse olen 38 iässä NUORI ja HYVÄKUNTOINEN ja ihan hyvin fysiikka kestää vaikka vielä 42v iässä tehdä mukuloita.

Älä välitä av-palstan mummoäiti-jutuista, ne eivät ole todellisuutta, sillä todellisuudessa esim. useimmat kaltaiseni akateemiset valmistuvat vasta vähän alle kolmekymppisenä.

Vierailija
16/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin tehnyt sillä saralla lähes kaiken voitavan

Vierailija - 29.06.12 12:38 (ID 15118690)

Älä luovuta! Nyt vaan vitamiinit kehiin, en tiedä onko niistä hyötyä, mutta tuskin haittaakaan. Ainakin foolihappo on hyödyllistä, suositellaan syötävän jo hyvissä ajoin ennen raskautta. Ja muutenkin terveellistä ravintoa, paljon kasviksia jne. Auttaisiko jos katsoisitte ovulaatiomittarilla suotuisan ajan, varmaan teillä se jo onkin? Paljon onnea jatkoon!!!!

Syön joka päivä foolihappoa (kohdunulkoisen metotreksaattihoidon jälkeen sitä pidetään tärkeänä), c-vitamiinia ja d-vitamiinia. Mies on myös kiltisti syönyt omat pillerinsä purkista :) Hän syö myöskin foolihappoa (kuulemma tuleville isillekin tärkeää, vaikuttaa sperman laatuun, sinkkiä (vaikuttaa spermaan), c- ja d-vitamiinia. Olen normaalipainoinen, en tupakoi, käytän alkoholia kohtuudella ja syön terveellisesti. Syksyllä kun saadaan taas yrittää, aion lopettaa alkoholinkäytän kokonaan. Ap

se vauvanteko välillä kokonaan. Ihminen on välillä siitä kummallinen, että se yrittää juurikin kaikensa ymmärtämättä sitä, että se alitajunta tekee myös sitä duunia.

Niin olen tuo aikaisempi kirjoittaja, millä yritykseen meni se 7v.

Vierailija
17/17 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tressaa eli ota ihan rauhallisesti ja unohda

se vauvanteko välillä kokonaan. Ihminen on välillä siitä kummallinen, että se yrittää juurikin kaikensa ymmärtämättä sitä, että se alitajunta tekee myös sitä duunia.

Niin olen tuo aikaisempi kirjoittaja, millä yritykseen meni se 7v.

unohtaa, mutta vaikeaa välillä, kun vauvaa on toivottu kuitenin jo 1,5 vuotta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän