Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heräsin aamulla siihen, että seinässä oli verta!

Vierailija
28.06.2012 |

Olen nyt yli neljäkymmentä ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä rajummat kuukautiset. Ihan sairasta. Vaihdoin tamponin kaksi kertaa yöllä ja minulla oli yöside sen lisäksi. Kun heräsin, oli lakanat ihan veressä ja olin saanut sotkettua seinänkin. Näin pahaa unta ja pyörin lakanat ja patjan ihan veriseksi.

Mitä ihmettä tämä on?

Onko kellään muulla vastaavaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monestakin syystä johtuvaa. Ja hoitojakin on erilaisia: vaivasta riippuen kevyempää tai raskaampaa lääkitystä, kohdunpoistoakin joskus...

Vierailija
2/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hormoonikierukka, niin kyllä ne siitä laantuu ja kivutkin katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heidän mielestään tämä ole poikkeuksellista. Varsinkin kun iän myötä kivut on pienentyneet. Onpa vaiva.

ap

Vierailija
4/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on epämuodostunut kohtu, joten kuparikierukka ei pysy paikoillaan enkä halua turhia hormooneja, kun en niitä tarvitse.

ap

Vierailija
5/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turhan elämänlaatua haittaavaa joutua käyttämään housuvaippaa vuodon takia, lisäksi tulee myös anemiaa jossain vaiheessa, jos tuollaisena jatkuu. Hormonit / kohdunpoisto auttaa.

Vierailija
6/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä samoja hormoneja, joita kehosi tuottaa tai on tuottamatta. Sinuna kokeilisin kyllä hormonikierukkaa. Hormonien määrä on tosi pieni verrattuna pillereihin. Minulta jäi runsaat ja kivuliaat kuukautiset kokonaan pois, ja elämä on nyt tosi ihanaa ja helppoa. Toinen kierukka meneillä ja pidän tätä "loppuun" asti:-)

Vierailija
7/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto on nopea helpotus kuukautisvaivoihin vaihdevuosi-iässä. Lähes joka viidenneltä 45 vuotta täyttäneeltä naiselta on poistettu kohtu.

Tuntuu vähän rajulta.

ap

Vierailija
8/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kohtuni on epämuodostunut, voisikohan ne hormoonit korvata jollain muulla tavalla?

ap

Vierailija
9/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti hyvä juttu. Mulle ei esim minipillerit käyneet lain, mutta h-kierukka on ihan eri asia. Se on oikeasti niin eri asia kuin kuparikierukka, että oikeasti sillä pitäis olla joku muu nimi. Mäkin epäröin pitkään, mutta onneksi kokeilin:-)

Vierailija
10/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän äiti on sanonut että loppua kohti runsastuu ennen kuin loppuu

Vierailija
11/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sana hormoonikierukka!

mulla ainakin menkat hävisi 1/4 osaan siitä mitä ne oli!

Vierailija
12/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä paikoillaan epämuodostuneessa kohdussa. Siis ei voi. Ei mitenkään voi.

ap

Vierailija
13/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette-minipillerit.Aivan huiput!!Ja menkat pois jo 8 kk =)):minullekaan ei ennen e-pillerit sopineet.

t.rouva 40 v

Vierailija
14/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi herätä siihen että seinässä on verta??

Tulin kysymään ihan samaa juttua. Miten se veri seinässä voi herättää?

Vierailija
15/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutuksia? Samoin ehkäisyrenkassa? Kun ei ole ehkäisytarvetta, onko hormoonit ainoa vaihtoehto?

ap

Vierailija
16/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänky ja seinä oli veressä. Öhö. ;-)

Vierailija
17/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minipillereissä ei mulle tullu mitään,2 ekaa kk oli jotenki turvonnu olo, nyt iho hiukset mieliala tosi hyvät.Kokeile ihmeessä!!Vaikka 3 kk.Miksi sä intät koko ajan?Etkö sä käy gynellä??

Vierailija
18/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä paikoillaan epämuodostuneessa kohdussa. Siis ei voi. Ei mitenkään voi.

ap

no,äitini ei ole hetkeäkään katunut kohdun poistoa.ja hän oli 39 vuotias kun hänelle se tehtiin. eli suosittelen sitten sitä.

Vierailija
19/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asti tilanne onkin ollut hänen mielestään ihan normaali. Tyyliin onhan ne vähän runsaat, mutta kun ei ole ehkäisytarvetta, ei tässä tarvitse mitään tehdä, eikä missään nimessä hormooneja kun ei niitä tarvita. Yli 40 e-pillerit on suuri riski hänen mukaansa.

Pitää varmaan vaihtaa gyneä. Ajattelin vain jos jollain olisi ideoita. Kohdunpoisto on pelottava ajatus.

ap

Vierailija
20/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mikään hormoniehkäisy sopinut (edes se kierukka), joten näiden kanssa on täytynyt oppia elämään. Mulla toimii yleensä yhdistelmä kuukuppi + yöside. Kuppia en pysty päivisin käyttämään, koska se tuntuu kokoajan ja paikat kipeytyy, mutta mun yöt se kyllä pelastaa. Sen yösiteen se kyllä tarvitsee kaverikseen, koska täyttyy yön aikana, mutta ei tarvitse yöllä vaihtaa. Ennen kuppia kävin yöllä vaihtamassa kerran tai kaksi ja silti aina aamuisin kun nousi tuli lattialle järjetön verilammikko. Nyt voin oikeasti jopa kyläillä menkkojen aikaan.