Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LUOMURUOKAA syövät tuomitsevampia ihmisiä

Vierailija
28.06.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288480371757.html?ref=rss

Sama pätee kaikkiin hihhuleihin näistä luomuilijoista ja vegaaneista kotiäiteihin ja kestovaippavouhottajiin.

Mitä enemmän yhden asian ihminen on, sitä herkemmin tuomitsee.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat unohtui listasta.

Vierailija
2/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kyllä mun tulee vähän (mielessäni) tuomittua veteliä läskiperseitä, jotka eivät viitsi yhtään nähdä vaivaa luonnon suojelemiseksi tai vaikka omien lasten terveyden edistämiseksi. Tai että priorisoidaan rööki, sidukka, bisse, limsat, karkit ja sokerivanukkaat terveellisen ruuan edelle ja sitten valitetaan, että kun ei köyhällä ole varaa ostaa luomua tai muuten syödä terveellisesti. Joo, kyllä mä oon vähän ärsyttävä kun haluan säästää vesistöjä, kierrättää jätteitäni, eläimille parempia oloja ja kunnon (myrkytöntä) ravintoa lapsilleni. Oon niinku tosi vittumainen ja itsekäs ihminen mut minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi olla veteliä läskiperseitä, jotka vetää makkaraa ja sokeria naamaan, lihottavat itsensä muodottomiksi ja maksavat sitten miljoonia veromaksajille kun joutuvat hoidattamaan sairauksiaan. Se on kyllä ihan helvetillistä, että jotkut ovat kiinnostuneita siitä, mitä suuhunsa laittavat ja haluavat elää terveellisesti. Saahan se kaikki meidät muut läskiperseet tuntemaan itsemme niin hiton luusereiksi. Ei tollasta pitäis sallia, ne on oikeesit pahoja ihmisiä kun minäkin pahoitan niistä ihan mieleni! Se on kuitenkin niinku kiva ja hyvä asia kun me kaikki eletään kuin pellossa, ympäristöstä ja terveydestä viis.

Vierailija
4/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listalle vielä raakamaito vouhottajat.

Onneksi hekin saivat nenilleen tässä päivänä eräänä ehec epidemialla.

Minua hyvyilytti tämä uutinen, ja toivon että edes yksi tuntemistani vouhottajista tuntee piston sydämessään.

Vierailija
5/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listalle vielä raakamaito vouhottajat.

Onneksi hekin saivat nenilleen tässä päivänä eräänä ehec epidemialla.

Minua hyvyilytti tämä uutinen, ja toivon että edes yksi tuntemistani vouhottajista tuntee piston sydämessään.

Vierailija
6/9 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa jutussa lukee "Lehden mukaan tutkimuksessa 60 vapaaehtoista jaettiin kolmeen ryhmään, joista ensimmäinen katsoi kuvia luomuruuasta, toinen herkuista ja kolmas kontrollikuvia perusruuasta. Ruoka-altistuksen jälkeen tutkijat mittasivat koehenkilöiden halukkuutta auttaa avuntarpeessa olevaa muukalaista. "

Eli kyseessä ei ole luomuruokaa syövät ihmiset vaan luomuruokien kuvia katsoneet ihmiset?? Eihän tossa ole mitään logiikkaa. Olisin kyllä allekirjoittanut tuon väitteen omien kokemusten perusteella (vaikka itsekin paljon luomuruokaa syön).. tuntuu, että monet, jotka pyrkivät toimimaan "oikein" jaksavat sitten parjata muita, jotka eivät niin tee..

Vierailija
7/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa jutussa lukee "Lehden mukaan tutkimuksessa 60 vapaaehtoista jaettiin kolmeen ryhmään, joista ensimmäinen katsoi kuvia luomuruuasta, toinen herkuista ja kolmas kontrollikuvia perusruuasta. Ruoka-altistuksen jälkeen tutkijat mittasivat koehenkilöiden halukkuutta auttaa avuntarpeessa olevaa muukalaista. "

Eli kyseessä ei ole luomuruokaa syövät ihmiset vaan luomuruokien kuvia katsoneet ihmiset?? Eihän tossa ole mitään logiikkaa. Olisin kyllä allekirjoittanut tuon väitteen omien kokemusten perusteella (vaikka itsekin paljon luomuruokaa syön).. tuntuu, että monet, jotka pyrkivät toimimaan "oikein" jaksavat sitten parjata muita, jotka eivät niin tee..

Kuulostaa kyllä todella oudolta tuo tapa, miten tutkimus on toteutettu sekä myös tutkimusjohtajan kommentti, että "luomuruokaa ostaneet voivat taputtaa itseään selkään hyvistä moraalisista teoista, ja _sen jälkeen he voivat höllätä eettisiä periaatteitaan muissa asioissa_".

Pystyikö heidän aineistostaan ihan tutkijoiden oikeasti tekemään tuollaisen johtopäätöksen??? Aika vahvasti väitetty kuitenkin ja pitäisi tuntea tutkittavien elämä aika perusteellisesti - heidän eettiset periaatteensa ja kaikki se, miten ne näkyvät käytännössä.

Vierailija
8/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, en pidä sitä todellakaan pahana asiana. Tiedän ainakin miten pitää elää ja vaivaudun vielä tekemään sen! Oon vähä parempi ku muut, ja sillä jaksan.

Vierailija
9/9 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ap ei sorru tuomitsemiseen ja yleistämiseen... :)

Sama pätee kaikkiin hihhuleihin näistä luomuilijoista ja vegaaneista kotiäiteihin ja kestovaippavouhottajiin. Mitä enemmän yhden asian ihminen on, sitä herkemmin tuomitsee.