Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/60kg - L-koon vaatteet!!!

Vierailija
28.06.2012 |

Ihmettelen, mitä vaatteita minua paljon isommat ihmiset käyttävät, jos minäkin joudun ostamaan L-kokoa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama kilo enemmän kuin apllä. Yläosan koko S/34/36 ja alaosan 36/38. Vaatteita mulla on paljon ja monenlaisia merkkejä. L-koko on valtava teltta riippumatta merkistä.

Joko ap on tosi omituisen mallinen tai sitten hänellä on jokin kehonkuvan hahmottamisen häiriö.

Vierailija
2/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kolme vaatetta, koot: XS, S ja L. Mitat 166/51: yläkroppa on pieni, mutta olen lanteikas.

Tuo L oli pitkä T-paita, jossa M-koko oli helmastaan liian kapea. Mahtui kyllä päälle, mutta kokoa isompi istui paremmin. Koko on useinmiten S, jos se on oikean mallinen. Muuten koko saattaa olla ihan mitä vain. Ei paljon uskalla ostaa sovittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle s-koot ole menneet enää vuosiin! Käytin S-kokoa 10 vuotta sitten 10 kiloa laihempana.

Mutta kuten sanoin, olen tosi tasapaksu ja lasten jäljiltä on jäänyt mahareppu. MIttailin just, niin rinnanympärys on 90, vyötärö (sitä ei siis ole)84 ja lanteet 94.

ap

Vierailija
4/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

158 cm ja 61 kg ja aina on pelkkää S-kokoa kaikki vaatteet. Salilla käyn monta kertaa viikossa, et kait se sit on vaan tiukkaa lihaa :-D

Vierailija
5/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yläosa XS, alaosa S. Kai tämäkin outoa, kun kiloja kuitenkin noin paljon...

Vierailija
6/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jossain h&m liikkeissä.

Mutta, oikeasti asiaan vaikuttaa kehonkoostumus. Olen itse 164/70kg (eli palsta-analyysin mukaan läski) mutta oikeasti en ole sitä. Olen kokoa M / 38-40 / farkut 29" / eli hoikka tyttö ja vyötärössä ei ole rasvahippustakaan vaan sixpack. Treenaan nimittäin punttia ja olen lihaksikas ja painava. Painoindeksini on toki virallisesti arvioiden läskin puolella mutta ulkonäkö ei ole läskin, vaan minut luullaan 10-15 kg kevyemmäksi kuin mitä olen. Sitten taas voi olla minua kevyempiä ihmisiä, mutta he saattavat olla "läskimmän" näköisiä jos keho koostuu vain rasvasta.

Itse olen ihan mielelläni "ylipainoinen", ainoa milloin se harmittaa on aina työterveystarkastukset tai raskausaikana neuvolat, aina tuli naputusta "kun tuo painoindeksi on noin korkea". Kerran suutuspäissään tempaisin paidan pois ja sanoin terkkaritädille että täti nyt näyttää, mistä sitä oikein voi laihduttaa. Terkka meni hiljaiseksi.

senhän nyt tietää jokainen että lihas painaa enemmän kuin läski. Ja varsinkin sote-alan ihmisen pitäis myös osata käyttää omaa päätään ja luottaa omiin silmiinsä, eikä vain pyöritellä jotain numeroita...

Vierailija
7/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen samat mitat kuin sulla ja käytänä yläosassa S-kokoa ja alaosassa S tai M (riippuen vaatteen merkistä ja mallista).

että se, että saat koon s-vaatteen mahtumaan päällesi, ei tarkoita, että olet kokoa s :D

Olen 164/48 ja kokoni on s tai xs. En koskaan käytä vaatteita, jotka mahtuvat hädin tuskin päälle, vaan sellaisia, jotka istuvat hyvin eivätkä purista.

Ap on oikeassa: tuon kokoiselle varmasti oikea koko esim. hm:llä, vero modalla ja lindexillä on L. Myös joissain muissa merkeissä. Tuntuuhan se kummalliselta, mutta niin se vain on. Mutta on myös vaatemerkkejä, joissa on isompi mitoitus.

Epäilen vahvasti, että näissä asioissa kehon koostumusta merkittävämpi asia on se, miten pahasti päällä soivia vaatteita on tottunut käyttämään. Trikoovaatteita jotkut (pissistyyliset) naiset varmasti käyttävät periaatteella minkä ikinä saa joten kuten venytettyä päälleen. Ja senhän me näemme katukuvassa saumoistaan ratkeamispisteessä olevana trikoovaatetuksena.

Vierailija
8/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän M tai L yläosaa. Alaosa on kyllä sitten jo 42 tai 44... Mut olen 170cm ja 80kg. Aika erimittaisia ihmisiä ja kuitenkin aikalailla samoja kokoja...

Vierailija
9/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 167cm/60kg kuten ap:kin, käytän pääasiassa kokoa S, joskus housuissa voi olla M. Liikuntaa harrastan 8-10h viikossa (sali + aerobinen) eli vaikka olen siro ja hoikkarakenteinen niin puhdasta lihasta on paljon.

Vierailija
10/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun rinnat niin isot etteivät mahdu pienempään, vaikka laihtuisinkin. Housuissa taas menisi pienemmät jos laiduttaisin, mutta näin tiimalasivartalolla olen ihan ok.

Vierailija
11/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteeni ovat paidat kokoa M, housut kokoa L.

Vierailija
12/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suutuspäissään tempaisin paidan pois ja sanoin terkkaritädille että täti nyt näyttää, mistä sitä oikein voi laihduttaa. Terkka meni hiljaiseksi.

senhän nyt tietää jokainen että lihas painaa enemmän kuin läski. Ja varsinkin sote-alan ihmisen pitäis myös osata käyttää omaa päätään ja luottaa omiin silmiinsä, eikä vain pyöritellä jotain numeroita...

Näitä terkkoja olen itsekin tavannut useita elämäni aikana. YTHS-terveydenhoitaja käski tarkkailla syömistäni laskettuaan painoindeksin, joka kuulemma oli normaalin ylärajoilla. Sitä ennen oli todennut, että olen niin hoikka, etten toivottavasti ainakaan mieti laihduttamista...

Neuvolassa raskausaikanaa naputettiin painonnoususta, vaikka kroppani oli ihan normaali ja vatsani oli ainoa, joka kasvoi. Edes turvotusta ei ollut missään vaiheessa ja kukaan tutuistani ei meinannut uskoa, että raskaus oli jo niin pitkällä kuin se oli. Itse en jaksanut asiasta ottaa mitään stressiä, joten välillä kyllä ärsytti, kun terkka käski jättämään karkinsyönnin jne. himot. Minä kun en raskausaikana voinut kuvitellakaan syöväni karkkia, en edes suklaata, vaikka se normaalisti on suurin intohimoni. Ainoa raskausajan himo olivat satsumat. Tosi lihottavaa... ;)

By the way...kun väitätte, että me painavat kuljemme liian tiukoissa vaatteissa: käytin raskauden loppuun asti normaaleja vaatteitani (farkkuja lukuunottamatta, niiden vyötärö ei enää 7. kuulla mahtunut) eikä yhdestäkään paidasta tms. ole saumakaan ratkennut. Eli eivät ne ihan kauhean ahtaita voi olla normaalisti, vaikka ovatkin kokoa s ja 36. Pituutta minulla on sentin enemmän kuin ap:llä ja painoa parisen kiloa enemmän.

Kaikki on niin kiinni ruumiinrakenteesta, mutta sitähän te useat ette ymmärrä. Kiitos teidänlaistenne olin teininä sairastua anoreksiaan, kun jatkuvasti sain kuulla tuota "sä painat ihan sairaasti"-selitystä. Kropastani pystyi ihan silmämääräisesti laskemaan jokaisen luun, mutta silti aloin uskoa olevan liian paksu, koska olin muka liian painava. Annetaan jokaisen olla ihan juuri niin painava kuin itsestä tuntuu hyvältä ja käyttää juuri sitä ominta vaatekokoaan!

Vierailija
13/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämä siis omaa tekstiäni

Näitä terkkoja olen itsekin tavannut useita elämäni aikana. YTHS-terveydenhoitaja käski tarkkailla syömistäni laskettuaan painoindeksin, joka kuulemma oli normaalin ylärajoilla. Sitä ennen oli todennut, että olen niin hoikka, etten toivottavasti ainakaan mieti laihduttamista...

Neuvolassa raskausaikanaa naputettiin painonnoususta, vaikka kroppani oli ihan normaali ja vatsani oli ainoa, joka kasvoi. Edes turvotusta ei ollut missään vaiheessa ja kukaan tutuistani ei meinannut uskoa, että raskaus oli jo niin pitkällä kuin se oli. Itse en jaksanut asiasta ottaa mitään stressiä, joten välillä kyllä ärsytti, kun terkka käski jättämään karkinsyönnin jne. himot. Minä kun en raskausaikana voinut kuvitellakaan syöväni karkkia, en edes suklaata, vaikka se normaalisti on suurin intohimoni. Ainoa raskausajan himo olivat satsumat. Tosi lihottavaa... ;)

By the way...kun väitätte, että me painavat kuljemme liian tiukoissa vaatteissa: käytin raskauden loppuun asti normaaleja vaatteitani (farkkuja lukuunottamatta, niiden vyötärö ei enää 7. kuulla mahtunut) eikä yhdestäkään paidasta tms. ole saumakaan ratkennut. Eli eivät ne ihan kauhean ahtaita voi olla normaalisti, vaikka ovatkin kokoa s ja 36. Pituutta minulla on sentin enemmän kuin ap:llä ja painoa parisen kiloa enemmän.

Kaikki on niin kiinni ruumiinrakenteesta, mutta sitähän te useat ette ymmärrä. Kiitos teidänlaistenne olin teininä sairastua anoreksiaan, kun jatkuvasti sain kuulla tuota "sä painat ihan sairaasti"-selitystä. Kropastani pystyi ihan silmämääräisesti laskemaan jokaisen luun, mutta silti aloin uskoa olevan liian paksu, koska olin muka liian painava. Annetaan jokaisen olla ihan juuri niin painava kuin itsestä tuntuu hyvältä ja käyttää juuri sitä ominta vaatekokoaan!

Vierailija
14/39 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi, että mä ostan vain istuvia vaatteita, enkä liian kireitä tai liian löysiä. Paidat on kyllä pääosin niitä trikoopaitoja H&M:stä, vaikka en pissis olekaan =) H&M:n housuista menee joskus koko 34, joten mä en ole ihan samaa mieltä siitä, että H&M:n vaatteet olisi normaalia pienempää mitoitusta. Jonkun toisen merkin housuista pitää ottaa 38. Zaran vaatteet on tietty tosi pientä mitoitusta ja siellä mäkin olen L-kokoa. Mulla on aika timmi vatsa ja olen pienirintainen, joten sen takia noi S-koon paidat eivät ole mulle mistään kohdasta tiukkoja. Topeista käy myös XS, mutta T-paidoissa sen kokoisissa kinnaa yleensä hartioista.

Mä kyllä uskon tosi paljon tuohon kehon koostumukseen. Koska lihas painaa enemmän kuin läski, niin onhan se nyt selvä, että jos on kaksi ulkoisesti samankokoista ihmistä, niin se, jolla on enemmän lihasta, painaa myös enemmän, vaikka silmämääräisesti katsottuna näyttäisivät samankokoisilta.

T:nro 8

Vierailija
15/39 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän H&M:n koot ole mitenkään pienet. Sivuilta löytyy kokotaulukko. Itse olen 174cm ja painan 59kg ja H&M:n vaatteista käytän 34-36 ja XS-S. Minun rinnanympärys on 88cm, vyötärö 65cm ja lantio 90cm. Ostin viime kesänä (4kg painavampana) H&M:stä 36 koon pellavahousut. Pellavahan venyy jonkun verran, mutta nykyisin noi housut eivät edes pysy jalassani, koska ovat niin hirvittävän isot. Myös muissa merkeissä käytän 34-36 kokoja, esim. ostin juuri Tiger of Swedenin pellavahousut koko 36 (kokoa 34 ei enää ollut ja pelottaa että nämäkin löystyy liikaa käytössä). En pukeudu mihinkään makkarakuoriin, mutta haluan että vaatteet istuvat eivätkä vain roiku päällä. Useat vaatteet on suunniteltu aika tasapaksuille ihmisille, koska minulla on ongelmia löytää vyötäröstä tarpeaksi kapeita yläosia (vaikka minulla on pienet rinnat).

Vierailija
16/39 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa, että ostat nuorten- etkä naistennaistenvaateliikkeestä,

Esim. Nanson/Finnwear L-koko on oikeasti L

samoten moni muu oikea naistenvaatemerkki on mitotukseltaan oikea.

Vierailija
17/39 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan kyllä noita aina ymmärrä:) Ostin lapselle t-paidan ja se pitäisi mennä 7v ja olikohan jotain 122cm siinä lapussa. No lapseni on 5v. ja vähän reilut 107 ja siis pienikokoinen ikäisekseen ja tuo paithan on sille jopa vähän nafti.

On se itselleenkin aina vähän mallattava noita vaatteita ja kokeiltava. Tulee niin vähän osteltua niin pakko aina testailla. Juu itsellä pituutta 155, painoa 51 ja ylä ja alakroppa eriparia:)

Vierailija
18/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän vaatteita kokoa L ja XL eli ehkä sinä käytät ylisuuria vaatteita?

Vierailija
19/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 162 cm/ 72 kg ja alaosaltani olen M-kokoa. Yläosa on kyllä L.

Vierailija
20/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samankokoinen kuin sinä tai ehkä pari kiloa painavampikin ja käytän S- tai M-koon vaatteita. Ja en näytä siltä kuin olisin makkarankuoressa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi