Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintamaidon tihkuminen

Vierailija
27.06.2012 |

Hei!

Olen parikymppinen ensisynnyttäjä ja haluaisin kysyä sellaista seikkaa, että sain lapseni tuossa tasan viikko sitten ja rintoihin on pakkautunut maitoa aivan törkeästi. Siis sitä saisi olla koko ajan pumppaamassa pois. Koko ajan on vaatteet ja lakanat ihan märkänä ja saunassakin kun käy niin sitä tulee ja tulee. Tuntuu, että heti kun ostin rintapumpun niin se on lisännyt maidoneritystä. Rupesin miettimään että miten voin jatkossa lähteä kotoa tuntia pidempään minnekään jos rinnoista tulee näin paljon tavaraa? Toki voin käyttää liivinsuojuksia ja maidonkerääjiä, mutta rinnat ovat tosi arat kun ne ovat täynnä... Pitäisikö minun pumpata rintoja useasti vai lietsooko se maitoa erittymään yhä enemmän? Vai pitäisikö ns. "hillitä" maidoneritystä pumppaamalla vain muutaman kerran päivässä? En yhtään tiedä mitä tehdä, ja tämä alkaa pian ärsyttää jos elämäni on 9kk yhtä sisällä istumista kun ulos ei kehtaa mennä kun rinnoista tursuaa maitoa vaatteisiin suojuksista huolimatta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa tosiaan joka paikka tuntuu olevan maidossa, etenkin yöllä. Maidontuotanto kyllä tasaantuu eikä tihku/valu enää samalla lailla.

Vaihda liivinsuojat usein ja katso että pysyvät oikealla paikalla. ja käytä mustia tai valkoisia paitoja...

Kannattaa pumpata maitoa vain en verran, että pahin arkuus helpottaa, muuten pumppaaminen lisää maidontuotantoa. Parin viikon päästä jo voiton puolella!

Vierailija
2/5 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän maitoa pumpataan tai mitä tiuhempaan imetetään niin sitä enemmän sitä maitoa tulee. Maitoa nousee rintoihin käytön mukaan. Jos niitä tyhjennetään tiuhaan niin tiuhaan tulee maitoa lisääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten se tasaantuu. Toki itselläni vieläkin on syöttövälin loppupuolella liivinsuojukset aivan täynnä, vaikka vauva on jo 4kk.

Älä pumppaa maitoa erikseen, vaan syötä vain sen verran kuin lapsi syö. Jos pumppaat rinnat jatkuvasti tyhjiksi, se stimuloi maidontuotantoa lisää.

Itse olen välillä pahimpia pinkeyksiä lypsänyt ihan lavuaariin, mutta siis vain sen verran, että pahin pingotus helpottaa. Kylmillä kaalinlehdilläkin ovat jotkut rintoja hautoneet.

Tuo on todella rasittavaa, että maitoa on joka paikassa, mutta se on väliaikaista, ja ole onnellinen, että maitoa tulee noin hyvin! Ainiin, ja käytä imettäessä maidonkerääjää toisessa rinnassa, niin saat maitoa pakkaseen tulevia poissaolojasi varten :)

Onnea vauvasta!

Vierailija
4/5 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantsii vaikka ostaa maidonkerääjät molempiin rintoihin, niin voit pitää niitä, niin ei mene niin nopeasti paita märäksi.

T. nelonen

Vierailija
5/5 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien synnytysten jälkeen ja en ole juurikaan pumpannut, ekan kanssa vähän ja tämän toisen kanssa en ollenkaan. Tosin mulla rinnat ei ole aristaneet, mutta erityisesti alussa sitä maitoa vaan vuoti ja vuoti. Todella ärsyttävää, mutta tasaantuu onneksi - en tarkkaan enää muista, mut pari ekaa kuukautta oli pahimmat. Edelleen 11 kk vanhana pidän liivinsuojia ja erityisesti toinen rinta falskaa helposti kun toisesta imettää. Toisaalta on sitten kiitollinen, että maitoa on riittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi