Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tänään tiedon syövän esiasteesta, enkä voi kertoa kenellekään.

Vierailija
27.06.2012 |

Minulla on ollut vuoden verran kasvoissa ihomuutos, joka tutkittiin (koepala) hiljattain. Tänään lääkäri soitti, ja kertoi siinä olevan okasolusyövän esiaste.

Olin töissä, kun tuo puhelu tuli. Olen kuukauden verran eri työpisteessä kuin normaalisti, ja ihmiset siellä ovat melko vieraita. En kertonut työpaikalla kenellekään.

Mieheni on ulkomailla työmatkalla, ja päätin, että en kerro hänelle asiasta ennen kuin hän tulee kotiin ensi viikon lopulla. Hänellä on aivan tarpeeksi tekemistä tuolla Lähi-Idässä ilman näitä murheita.

Lähes aikuisille lapsilleni en aio myöskään kertoa, ennenkuin ihon jäädytyshoito on tehty. Sisaruksille en kerro senkään vertaa, sillä veljeni kuoli ihosyöpään viime vuonna. Kavereillakin on tarpeeksi omia murheita.

Ja eihän tämä vielä mikään murhe olekaan. Minulla on lähete vetämässä keskussairaalaan, mutta lääkäri varoitti, että keskikesällä saattaa joutua odottamaan kuukaudenkin hoitoon pääsemistä.

Kuitenkin veljeni menehtyi kolmen kuukauden kuluttua syövän toteamisesta, joten vähän jänskättää. En kuitenkaan usko, että minulle käy samoin. Luotan siihen. että lääkärit osaavat tehtävänsä ja kaikki käy hyvin.

Kuitenkin halusin johonkin avautua, ja pelkkä kirjoittaminen tuntuu hyvältä. Kaunis kesäilta, kaksin koiran kanssa, miestä ikävä... Joo, todella säälittävää, joudun kirjoittamaan johonkin mammapalstalle saadakseni ehkä jonkun tsemppiviestin. :)

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kasvojen muutoksesta? Oliko levinnyt vai miten hän niin nopeasti kuoli? Minkä ikäinen ihminen hän oli?

Entä minkä ikäinen sinä olet?

Vierailija
62/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs joka kirjoittaa työkseen ihotautilääkärien saneluita, ja voisin sen verran sanoa, että nuo jäädytyshoidot, kryo-hoidot, ovat TODELLA yleisiä ja mitä minä vaatimattomalla kokemuksellani (en siis tod. ole lääketieteen asiantuntija sinänsä) voin sanoa, niin onnistuvat lähes aina

eli sivustaseuraajan kokemusta on todella paljon, ja hyvin se menee, ensi kesänä et edes muista koko juttua, mutta muista laittaa aurinkorasvaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin syöpään. Tuntui että jos kerron siitä kenellekään niin se muuttuu enemmän todeksi joka kerran kun sanon sen ääneen.

Mieheni sai onneksi mieleni muuttumaan. Kerrottiin 'kaikille' ja sain valtavasti tukea yllättäviltäkin tahoilta.

Ap, luota läheisiisi ja kerro!

[.i]

kerro miksi katselit vain rintamuutokisa, kaikkihan tietää että noi on pahoja. saat tietysti tehdä miten sinulle parhaiten sopii, sorry, mutt akerro miksi halusit olla hoidotta?

Jotenkin toivoin että olisin väärässä, tuntui että jos menen lääkäriin niin kaikki muuttuu todeksi. Nimenomaan siksi, että tiesin, että noi muutokset viittaa syöpään. Pelkäsin sitä lopullista diagnoosia. Tyhmää tietenkin nyt ajateltuna.

Vierailija
64/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.cancer.fi/tietoasyovasta/syopataudit/ihosyovat/okasolusyopa/

Minun elinaikaennusteeni on tällä hetkellä viisi vuotta toisen syövän takia.

Toivon, että sinun tilanteesi helpottaa pian ja paranet täydellisesti. :)

Vierailija
65/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin täältä lähtee, sinäkin ap voit jäädä auton alle jo huomenna tai tänään.

Syöpää sairastavilla on vaan se psykologinen kuormitus, että he tietävät varmemmin milloin kuolema tulee. Ja silti hekin voivat vaikka jäädä auton alle heti huomenna.

Kaikki täältä kuolee kuiteskin ja kaikille se on yhtä katkera ja epäreilu paikka keskimäärin.

Ja toi yksi vastaaja ainakin on ilmeisen katkera eikä saa kyllä yhtään myötätuntoa ainakaan minulta.

Vierailija
66/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okasolusyövässä on erinomainen ennusta, ole rohkein mielin. Lämpimiä ajatuksia sinulle ap, asiat järjestyvät varmasti.

Vierailija
67/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella tätä todettiin jo 80-luvun loppupuolella, jolloin ensimmäinen poistettiin.

Niitä on tullut aika-ajoin lisää, mutta ne on voitu hoitaa eivätkä ole käsittääkseni rajoittaneet elämää kovinkaan paljon (esim. matkustelee ym).

Vierailija
68/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä sinulle. Ymmärrettävästi tämmöinen diagnoosi saa sinut miettimään vielä veljesi tilannetta enemmän. Uskon, että sinulle olisi tärkeää jutella nyt jonkun kanssa. Koska et koe, että voit nyt läheisiäsi rasittaa, niin mitä jos kävisit juttelemassa jollekin kokeneelle ihotautilääkärille vaikka? Itse harkitsisin jopa toisen mielipiteen kysymistä toiselta lääkäriltä (että jäädytetäänkö vai leikataanko) mahdollisimman nopeasti ja jos teillä ei ole rahapulaa ja tuo kuukauden odotteleminen tuntuu hankalalta veljesi tilanteen takia, niin kysy ihmeessä, että mitä leikkaus/jäädytys maksaisi yksityisellä.

Suomessa on myös yksityinen syöpäklinikka, mutta siellä kai hoidetaan ennenkaikkea rinta- ja eturauhassyöpää.

Mut mene ihmeessä juttelemaan jonkun konkari lääkärin kanssa, niin osaa kertoa sinulle paremmin tuosta tilanteestasi.

Vierailija
69/72 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkatyötä ja lapsesi ovat jo isoja. Olisiko sinulla siis varaa aloittaa hoito eti yksityisen kautta? Niin minä tekisin.

Vierailija
70/72 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonotto on epämuodikasta.

Vierailija
71/72 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä ap mikä sulla on hätänä.

Jos et ymmärrä ap:n pointtia, voisit ehkä katsoa peiliin...

Vierailija
72/72 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs AP tilanne on nykyään? Tainnut akuutti vaihe mennä jo, mielenkiinnosta kyselisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän