Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin eilen amoxin comp antibiootin ja nyt jo maha kipee ja ripuli!

Vierailija
15.11.2014 |

Voinko ottaa lääkehiiltä tai imodiumia ripuliin?Kaiken huipuksi oon lähdös ens ti aamulla Pariisiin.Siellä on kiva etsiskellä vessaa paskat housuissa.Oon ottanu maitohappobakteeria ja piimää.Mitä voin tehdä?Auttakaa!!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:48"]

Kiitos kun ootte vastannut, mitä jos joudun lopettamaan kuurin kesken ja en saa heti uutta lääkettä.sain sen poskiontelotulehdukseen .Viikko ja 2 päivässä.Mulla on kotona imodiumia, uskaltasko ottaa.Kyllä nyt menee matka ihan piloille.Ja onko vinkkejä poskionteloihin nousujen ja laskujen ajaksi?

[/quote]

Nenäsuihke ja huuhtelet nenäkannulla ennen koneeseen menoa.

Käyt huomenna päivystyksessä niin ehdit saamaan toisen kuurin. Mulla kanssa meni juuri tuo amoxin samalla annostuksella poskiontelo/korvatulehdukseen. On aikamoinen myrkky.

Vierailija
22/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten, kun meidän poika sai tuon korvatulehdukseen. Oksensi parin kolmen tunnin päästä iltapäivällä, ja niin ison määrän, että mahasta ei ollut kyllä koko päivänä mennyt eteenpäin mitään. Se oli siis kuurin ensimmäinen satsi, mutta korva lakkasi sattumasta illalla. Taisi olla kuuri turha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:48"]

Kiitos kun ootte vastannut, mitä jos joudun lopettamaan kuurin kesken ja en saa heti uutta lääkettä.sain sen poskiontelotulehdukseen .Viikko ja 2 päivässä.Mulla on kotona imodiumia, uskaltasko ottaa.Kyllä nyt menee matka ihan piloille.Ja onko vinkkejä poskionteloihin nousujen ja laskujen ajaksi?

[/quote]

Nenäsuihke ja huuhtelet nenäkannulla ennen koneeseen menoa.

Käyt huomenna päivystyksessä niin ehdit saamaan toisen kuurin. Mulla kanssa meni juuri tuo amoxin samalla annostuksella poskiontelo/korvatulehdukseen. On aikamoinen myrkky.

[/quote] 

Ns. paskaa tabletissa

Vierailija
24/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelontulehdus kyllä menee yleensä ohi ilman ab..

Vierailija
25/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Precosa auttaa. Lapsella meni tuosta antibiootista vatsa niin sekaisin, että ripulikakkaa tuli tunnin välein. Pepun ihokin paloi. Saatiin toinen kuuri. Myöhemmin lääkäri määräsi uudelleen tuota antibioottia. Olin vastaan, kerroin ripulista. Lääkäri määräsi myös Precosaa, eikä lapselle tullut vatsavaivoja.

Vierailija
26/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohappobakteereita suositellaan ylipäätään antibioottikuurin aikana

Vierailija
27/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne probiootit kannattaa syödä antibioottikuurin jälkeen, ei sen aikana. Sen aikana syödyt probiootit kuolevat siihen antibioottiin (kuten ne suolistossa jo ennestään olevatkin kuolevat, jonka takia niitä probiootteja just täytyy syödä purkista), joten hyötysuhde samaan aikaan syötynä ei ole kummoinen.

Kannattaa syödä runsaasti esim. psyllium-kuitua, se sitoo nestettä itseensä ja tekee näin löysästä ulosteesta kiinteämpää.

Vierailija
28/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt se kuuri vaan.

Vierailija
29/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti huomenna päivystykseen ja kerro tilanteesi ja se, että olet lähdössä matkalle. Todennäköisesti saat heti e-reseptin uudesta antibiootista. Turhaa pilata matkaa tuollaisella, kun asia on helposti korjattavissa :)

Vierailija
30/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitä vanhaa antibioottia siihen asti kunnes saat uuden, näin poskiontelotulehdus paranee kuitenkin koko ajan eikä pahene välillä.

Vierailija
31/36 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua. Itse kärsin nyt neljättä päivää tuon saman antibiootin aiheuttamasta ripulista ja kaameista vatsakrampeista! Ihan tuskanhikeä pukkaa kun kipukohtaus iskee !
Mutta minulla tämä alkoi vasta ab-kuurin jälkeen. Syön maitohappoja ja nyt yritän myös mustikoilla ja puolukoilla mahaa rauhoittaa..
En tosiaankaan halua tähän mitään uutta ab-kuuria ja vauvankin maha menee sekaisin :/
Itsellänikin oli siis poskiontelotulwhdus, pitkittynyt. Huuhdeltiinkin röörit lääkärissä ennen tuota ab-kuuria. Miksiköhän näin tujun kuurin etes määräsivät sitten..yäh.

Vierailija
32/36 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Amorion Comp 500/125mg lääkkeen poskiontelotulehduksen hoitoon. 8h/ 3 kertaa vrk. (7vrk.)Viisi vrk. meni ja sen jälkeen oksentelua muutama päivä ja yölläkin. Ripulia ei ollut. Paino putosi ~ 10kg / kolmessa viikossa. Lääkkeen merkki piti vaihtaa ja edellinen keskeyttää. Nyt on taas kaikki OK.

Vierailija
33/36 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😆

Se kestää koko kuurin ajan rai rai.. 

Vierailija
34/36 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP:n ripuli alkaa hellittää?

Vierailija
35/36 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ja minä emme siedä tuota antibioottia. Ihottumaa pukkasi ja vatsa meni sekaisin.

Vierailija
36/36 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi