Vein lasta klo6 maissa hoitoon, eipä ollutkaan kukaan paikalla?!
lapselle on hoito varattu kesäkuuksi ja päiväkoti on aina auki 6-17(tarvittaessa klo 18). Missään ei ole sanottu että pitäisi infota jos tulee nyt kesällä aikaiseen aamuun,lapsi on muutenkin viety kesäkuun aikana ilman erikois ilmoitteluja tuohon aikaan,miksi nyt sitten tänään ei ollut auki? Onneksi sain lapsen hoitoon lähellä olevalle sukulaiselle, koitin soittaa ja laitoin viestin perään hoitoon, ei mitään vastausta. Huomenna otan kyllä asian puheeksi. Ihme touhua..ja ihan kaupungin päiväkoti.
Kommentit (21)
näistä asioista yleensä informoidaan hyvissä ajoin, jos ovat mokanneet, niin on syytäkin antaa palautetta asiasta!
hänen olisi kuulunut infota toista työntekijää,niin monta kunnes saa jonkun paikalle klo 6 tuuraamaan itseään. Näin ei saisi tapahtua koskaan!
Myöhästyttiin molemmat töistä, kun ovet oli kiinni. No siinä pihalla aloin soittamaan lapsenvahtia muualta, niin reilun 10 minuutin päästä tuli täti siihen ovelle, ja sanoi, että oli unohtunut ovi lukkoon :O No siinä mulla sitten asiakkaat joutu odottaa sateessa pihalla ja miehen työkaverit eivät päässeet omasta vuorostaan kotia. Hieman meinas ärsyttää.
Ihan kamalaa tuo tuollainen, kun asiat eivät menneetkään ainan putkeen. Kyllä MINUN lapseni pitää päästä aina ajoissa pk:n.
Ei todellakaan ole turhaa valittamista tämä! Mulle on kans käyny tuolla tavalla. Ihan todella raivostuttavaa! Vaadi, että vähentävät tuon hoitomaksusta!
joissa itse olen ollut töissä, ei kukaan mene "varan vuoksi" työpaikalle odottelemaan, sattuuuko sinne tulemaan lapsia aikaiseen aamuun vai ei. Hoitajien työvuorolistat tehdään lasten hoitoaikojen mukaan, ja jos ei ole ilmoitettu että lapsi tulee tiettynä pv:nä kuuteen, niin silloin siellä ei työntekijää niin varhain ole. Ehkä siellä muina aamuina on ollut varhaisia lapsia, joiden hoitoajat on ilmoitettu etukäteen?
Minä en ottaisi itseeni, enkä kokosi tätä kiusaamiseksi. Hoitajalla voi hyvinkin olla ihan kunnon syy (sairaus, liikenneonnettomuus, ruuhka, oman lapsen päiväkodin aukeaminen myöhään edellä mainituista syistä ymym).
Kannattaa nyt kuitenkin jutella sinne päiväkotiin, että onko teillä väärinymmärrystä hoitoajoista. Yleensä päiväkotiin ei tulla päivystämään huvikseen kuudelta, jos tiedetään, että ensimmäiset lapset tulevat vasta klo 7. Ja jos yksi lapsi tarvitsee hoitoa epäsäännöllisesti, niin niistä aikaisista aamuista tehdään lista ja aamuvuorolainen tulee töihin sen tarpeen mukaan. Aikuista kuitenkin tarvitaan enenemmän siellä iltapäivällä, kun lapsiakin enemmän paikalla. Työajat ne on hoitajillakin.
Mulle kävi kerran niin että vein lasta päiväkotiin hoitoon kuten hoitovuorosta oli sovittu. Muu ryhmä oli lähtenyt johonkin retkelle eikä oltu informoitu tästä mitenkään mua. Menin viereisestä ryhmästä kyselemään niin ne hoitajat siellä kertoivat mulle ja olivat tosi pitkin hampain kun kysyin että kuka mun lasta nyt sitten katsoo. Tyyliin "no jätä nyt tähän sitten..."
Paska maku jäi suuhun tollasesta, myöhästyin itsekkin töistä sinä päivänä. Ei ollut muutenkaan hääppöinen pk.
Selitykseksi sain iltapäivällä etteivät olleet huomanneet että yksi lapsi tuleekin siihen aikaan kun ovat retkellä.
Toisessakin päiväkodissa oli samaa ongelmaa ettei retkistä tiedotettu kotiin oikein koskaan. Pukeutumisen kannalta olisi kiva tietää mihin lapseni viedään. varsinkin kenkien osalta jos kävelevät pitkänmatkaa.
Eikä nää retket ole ollenkaan ainut ongelma ollut päiväkotien kanssa. Inhottaa olla sellaiset vanhemmat jotka joutuu aina antamaan kritiikkiä. Olis kiva kehuakkin joskus jostain jos jotain positiivista olisi.
Perhepäivähoidossa meillä sitten sujuikin tosi kivasti onneksi ja osui ihana hoitotäti ja ryhmä :) Jouduin itse vaihtamaan työpaikkaa kun me molemmat vanhemmat oltiin vuorotyössä niin ei onnistunut muuten.
Ihan kamalaa tuo tuollainen, kun asiat eivät menneetkään ainan putkeen. Kyllä MINUN lapseni pitää päästä aina ajoissa pk:n.
ja asia on sovittu. tai pian ei tarvitse kun vanhempi on työtön myöhästelyjen takia...
ja asia on sovittu. tai pian ei tarvitse kun vanhempi on työtön myöhästelyjen takia...
Mulla ei ainakaan ole varaa myöhästyä päiväkodin takia töistä, tuo yksikin kerta oli jo liikaa. Sitä jo menee yksinään aamuun töihin ja hoidettavana on iso liike, niin ei ne asiakkaatkaan ala sitä kauaa kattelee, kiire se on niilläkin jo omiin töihin, joihin eivät pääse, kun eivät saa tavaraa ajoissa. Sitten heillä taas asiakkaat valittavat jne... Eriasia on inhimillinen muutaman minuutin myöhästyminen, mutta tunti on todellakin jo pikkuisen liikaa!
Joka paikassa jossa lapset ovat olleet hoidossa (kunnallinen, sekä maalla että kaupungilla) aikaiset aamut ilmoitetaan erikseen. Meidän ilmoituksen vuoksi hoitaja tulee joka aamu 6.20.
Mulla ei ainakaan ole varaa myöhästyä päiväkodin takia töistä, tuo yksikin kerta oli jo liikaa. Sitä jo menee yksinään aamuun töihin ja hoidettavana on iso liike, niin ei ne asiakkaatkaan ala sitä kauaa kattelee, kiire se on niilläkin jo omiin töihin, joihin eivät pääse, kun eivät saa tavaraa ajoissa. Sitten heillä taas asiakkaat valittavat jne... Eriasia on inhimillinen muutaman minuutin myöhästyminen, mutta tunti on todellakin jo pikkuisen liikaa!
Mutta eipä kai voi olettaakaan, että virikehoitoon lapsensa vievät kelailijat, kotiäidit ja osa-aikaa klo 10-14 tekevät voisivat tätä ymmärtää.
tuo, että lapsen voi viedä päiväkotiin ilman että on tarkat hoitoajat ilmoitettu.
Olen ollut töissä useassa eri päiväkodissa kahdessa eri kaupungissa ja jokaikisessä päiväkodissa on hoitajien työvuorot tehty sen mukaan miten lapset on hoidossa. Eli edellisen viikon maanantaina on pitänyt ilmoittaa seuraavan viikon hoitoajat. ja jos lapsia tulee vasta kahdeksalta niin ensimmäinen hoitaja aloittaa työnä 10 vaille kahdeksan.
Eihän ruokaakaan osattaisi varata sopivasti jos vanhemmat vievät ja hakevat lapsensa ihan miten heitä sattuu sinä päivänä huvittamaan.
meidänkin päiväkotiin pitää erikseen ilmoittaa hoitoajat. Ei siellä päiväkodilla kukaan turhaan ole päivystämässä.
tuo, että lapsen voi viedä päiväkotiin ilman että on tarkat hoitoajat ilmoitettu.
Olen ollut töissä useassa eri päiväkodissa kahdessa eri kaupungissa ja jokaikisessä päiväkodissa on hoitajien työvuorot tehty sen mukaan miten lapset on hoidossa. Eli edellisen viikon maanantaina on pitänyt ilmoittaa seuraavan viikon hoitoajat. ja jos lapsia tulee vasta kahdeksalta niin ensimmäinen hoitaja aloittaa työnä 10 vaille kahdeksan.Ihan jokainen päivä sama aikataulu, ja tämän piti olla vielä ihan ok, koska meitä aikaisempiakin hoidettavia oli.
T: Äiti joka oli yksin aamussa ja asiakkaat odotti pihalla sateessa.
Eihän ruokaakaan osattaisi varata sopivasti jos vanhemmat vievät ja hakevat lapsensa ihan miten heitä sattuu sinä päivänä huvittamaan.
jos henkilö sairastuu aamuyöllä, ei kai kukaan rupea klo 04.00 kellekään soittelemaan tuuraajaa. ja harvalla on työpuhelin edes auki siihen aikaan, itse en ainakaan pitäisi päällä koko yötä tai vastaisi ennen klo 07.00.
vähän nyt järkeä mukaan, mieti jos itse olisit vastaavassa tilanteessa etkä saisi ketään kiinni keskellä yötä. on aivan ymmärrettävää, ettei ns. tuuraaja ehdi sinne millään jo kuudeksi, jos sairastuminen on tapahtunut yön aikana!
jos henkilö sairastuu aamuyöllä, ei kai kukaan rupea klo 04.00 kellekään soittelemaan tuuraajaa. ja harvalla on työpuhelin edes auki siihen aikaan, itse en ainakaan pitäisi päällä koko yötä tai vastaisi ennen klo 07.00.
vähän nyt järkeä mukaan, mieti jos itse olisit vastaavassa tilanteessa etkä saisi ketään kiinni keskellä yötä. on aivan ymmärrettävää, ettei ns. tuuraaja ehdi sinne millään jo kuudeksi, jos sairastuminen on tapahtunut yön aikana!
Sitten sun on myös hyväksyttävä, että se ehdottamasi skenaarion takia omista töistään myöhästynyt ei välttämättä olekaan lähihoitaja tai kaupan kassa, älä valita sitten kun tämä vaikuttaa omaan elämääsi.
jos henkilö sairastuu aamuyöllä, ei kai kukaan rupea klo 04.00 kellekään soittelemaan tuuraajaa. ja harvalla on työpuhelin edes auki siihen aikaan, itse en ainakaan pitäisi päällä koko yötä tai vastaisi ennen klo 07.00. vähän nyt järkeä mukaan, mieti jos itse olisit vastaavassa tilanteessa etkä saisi ketään kiinni keskellä yötä. on aivan ymmärrettävää, ettei ns. tuuraaja ehdi sinne millään jo kuudeksi, jos sairastuminen on tapahtunut yön aikana!
ei ikinä sairastu itse, joudu onnettomuuteen ym. koska sehän ennakoi kaiken.
miten ihmiset ei osaa ajatella itseään toisen henkilön asemaan? sairaus tai muu hätätilanne on kyllä ihan pätevä selitys, ei kaikki aina mene muutenkaan kuin strömsössä. vähän rennompaa asennetta peliin.
aikaisin. Jospa oli joku sairastapaus hänellä ja ei päästy informoimaan asiaan mitenkään.