Taas yksi syy äänestää kokoomusta
Olen tässä huolissani kuunnellut kahden ystävän talouden romahtamista kun määräaikaiset työt meni ja parjaavat yhteiskuntaa kohtalostaan kun luottotiedot menossa pian.
Minua haukkuivat kun kokoomusta äänestän, kun en kuulemma ajattele "yhteistä hyvää" vaan pelkästään itseäni ja rahojani.
Haukuista huolimatta olen heidän vuoksi monet kyyneleet vuodattanut ja yrittänyt auttaa mm rahallisesti. Nyt ilokseni viimein löysin ihmisen jolla olisi kaksi työpaikkaa vapaana ja innoissani kerroin molemmille ystäville, että saavat työpaikat tämän kautta!
Toinen sanoi ettei halua "sellaista työtä todellakaan tehdä hyi"(samaa työtä kuin itse teen) ja toisen syy oli, etä sossu maksaa melkein saman verran.
Kysyin sitten, että onhan se yhteiskunnalle aika iso taakka vain elää tuilla ja jos kerran niin paha tilanne niin eikö työ joka maksaa pari sataa enemmän kuin sossu olisi kuitenkin järkevää. Muutenkin pääsisi työelämään kiinni ja nousisi omille jaloilleen taas ja etenisi. Työssäkäynti on sitä "yhteistä hyvää" yhteiskunnalle, kun se vasurille oli niin kovin tärkeä kerran.
Eipä taida tämä vasuri sittenkään ajatella sitä parjaamansa "yhteistä hyvää". Ilmeisesti vain hyvätuloisten on tätä ajateltava ja laiskoille lisää tukia vaan.
Tässä yksi syy taas, että pysyn ehdottomasti kokoomuksen kannalla. Jotain on pielessä, jos työpaikasta kieltäydytään kun "sossu maksaa melkein yhtä hyvin".
Enää en tunne sympatiaa noita kohtaan, itse ovat kuoppansa kaivaneet, menkööt luottotietonsa. En välitä enää. Omaa tyhmyyttä ja laiskuutta. Jatkakoot vasureiden äänestämistä isompien tukien toivossa ja toisten taskuista viemisellä. Phtyi.
Kommentit (57)
Jotain on pielessä, jos työpaikasta kieltäydytään kun "sossu maksaa melkein yhtä hyvin".
Oletkos tullut ajatelleeksi että ne matalimmat palkat ovat nyky-yhteiskunnassa todellisia riistopalkkoja. Että voisiko niitä nostaa?
No olen alalla jolle ei tarvitse koulutusta, silti tienaan 1800e ja olen siitä tyytyväinen. Miten voin valittaa jos en itse ole kouluttanut itseäni parempipalkkaiselle työlle? Ne on niitä valintoja. Ihminen joka on sairas, ei pysty työskentelemään tai opiskelemaan, ansaitsee minusta kunnon tuet. Vanhuksille ja lapsille enemmän varoja! Uskomatonta, että joku voi puostustaa tuollaista kuin kertomani ihmiset. Kertoo aika paljon...
Niin siis se pointtini.... ei kelvannut 1800e palkka.-ap
lisäksi paljonko miehesi
joiden palkalla elää? Pyydänkö liikaa? Nykyisellään mol:n sivuilla ainakin on vaikka kuinka paljon työpaikkoja, joiden palkalla on mahdoton elää. Olen itse käynyt muutamaa sellaista kokeilemassa mutta yksikin sinänsä kiva ja ok työ oli pakko lopettaa koska palkka oli niin olematon, ettei työmatkan ja syömisen jälkeen riittänyt enää mitään ylimääräistä.
No tässä olikin kyseessä 1800e palkka. Sillä kyllä pärjää erittäin hyvin ja ylimääräistäkin jää, mikäli on valinnut tuloihin sopivan asumismuodon ja elämisen, kuten kuuluisi järkevän ihmisen tehdä.
Puhut nyt ihan YKSITTÄISTAPAUKSESTA.
Mun kokeilemieni töiden tuntipalkka oli 8 euron paikkeilla. 4 tuntia työtä päivässä. Ei mitään järkeä lähteä tuollaiseen.
Enkä nyt väitä että kaikkien kannattaa mennä 200e/kk töihin, mutta jos palkka on vaikka sen Yli tonnin kuussa niin todellakin töihin mars!
Ihme että meilläkin siivoojan paikkoja ja vahtimestarin, mutta ei kelepaa ihmisille.
Pitäisi olla jotain hienoo ja superpalkkaista. Niin, yhteiskunnan vika varmasti ettei kouluttamattomien työstä aina saa 2500e+. :D
-ap
Jotain on pielessä, jos työpaikasta kieltäydytään kun "sossu maksaa melkein yhtä hyvin".
Oletkos tullut ajatelleeksi että ne matalimmat palkat ovat nyky-yhteiskunnassa todellisia riistopalkkoja. Että voisiko niitä nostaa?
No olen alalla jolle ei tarvitse koulutusta, silti tienaan 1800e ja olen siitä tyytyväinen. Miten voin valittaa jos en itse ole kouluttanut itseäni parempipalkkaiselle työlle? Ne on niitä valintoja. Ihminen joka on sairas, ei pysty työskentelemään tai opiskelemaan, ansaitsee minusta kunnon tuet. Vanhuksille ja lapsille enemmän varoja! Uskomatonta, että joku voi puostustaa tuollaista kuin kertomani ihmiset. Kertoo aika paljon...
Niin siis se pointtini.... ei kelvannut 1800e palkka. -ap
lisäksi paljonko miehesi
Pk-seutu kyllä.
mutta pakko mennä töihin. Yöllä sitten töiden jälkeen omalla ajalla palataan, eiks jee?
t.vasemmistoradikaali
Kokoomus on yritysjohtajien ja ex-poliitikkojen oma puolue, joka pitää tavallisen kansan tiukassa veronmaksu/lypsy otteessa.
Palkat poljetaan KOK/EK:n toimesta kehitysmaiden tasolle, ja sitten heristellään sormella kun et ota vastaan "hyvää työpaikkaa", joka sinulle on "hyvää hyvyyttä" KOK puolelta osoitettu.
Sori pöljät kokoomuslaiset, mutta teidän propaganda ei mene läpi.
Ajattelen ihan omilla aivoillani ja kouluttaudun itse hyväpalkkaiseen työhön SUOMESSA.
Enkä tule ikinä äänestämään KOKOOMUSTA.
Luuserien puolue kuten RKP.
Noilla ihmisillä oli varmaan joku muu syy mitä eivät sulle sanoneet ja joka tapauksessa kahden tapauksen perusteella on hyvin typerää tehdä yleistyksiä. Mistäs tiedät vaikka ne sitten tappaisivat omat perheensä jos käyt ottamassa niiltä rahat pois? Mistäs tiedät millaisten taustojen ja syiden takia nämä perhesurmat ovat oikeasti tapahtuneet. Niitä ei lehdissä kerrota eikä niitä saa todella koskaan tietääkään kun asianosaiset ovat kuolleet.
Eli mun kannattaa maksaa loisimesta tai muuten kuolee ihmisiä??? ööö...miten olis töihin potkiminen. Asenteiden pitäisi muuttua. Ei pidä olla niin ylpis. Ja kuten sanoin, lapset pois sellaisilta. Miten voi olla hyviä vanehmpia lapsilleen tuollaisen esimerkin näyttäminen?
Jos itsensä tappaa niin se on oma ongelma, mutta lapset turvaan!
mutta pakko mennä töihin. Yöllä sitten töiden jälkeen omalla ajalla palataan, eiks jee?
t.vasemmistoradikaali
ja toisekseen ei tää oo tasokasta nähnytkään. Ja lisäksi vasemmisto on nykyään syvältä. Aikoinaan ne sentään oli köyhänkin asialla nykyään eivät.
lisäksi paljonko miehesi
Pk-seutu kyllä.
tienaa ihan mukavasti?
Noilla ihmisillä oli varmaan joku muu syy mitä eivät sulle sanoneet ja joka tapauksessa kahden tapauksen perusteella on hyvin typerää tehdä yleistyksiä. Mistäs tiedät vaikka ne sitten tappaisivat omat perheensä jos käyt ottamassa niiltä rahat pois? Mistäs tiedät millaisten taustojen ja syiden takia nämä perhesurmat ovat oikeasti tapahtuneet. Niitä ei lehdissä kerrota eikä niitä saa todella koskaan tietääkään kun asianosaiset ovat kuolleet.
Eli mun kannattaa maksaa loisimesta tai muuten kuolee ihmisiä??? ööö...miten olis töihin potkiminen. Asenteiden pitäisi muuttua. Ei pidä olla niin ylpis. Ja kuten sanoin, lapset pois sellaisilta. Miten voi olla hyviä vanehmpia lapsilleen tuollaisen esimerkin näyttäminen?
Jos itsensä tappaa niin se on oma ongelma, mutta lapset turvaan!
Ilmeisesti joidenkin teidän mielestä on ihan ok olla työkykyisen ottamatta 1800e palkkaa kun "sossu maksaa"?
Teidän mielestä tämä kertoo jotain hyvää Suomen tukijärjestelmästä?
Ei haittaa vaikka vanhuksilta, lapsilta ja sairailta säästetään minkä keretään ja tuollaisten tukia tungetaan eteen, että vaan ei tarvitsisi mitään tehdä?
Ja vielä kehtaavat mulle niiden tukia makselevalle valittaa ja jopa arvostella! Vaikka yritin kaikkeni auttaa heitä?!
Oletteko tosissanne?
Kokomus rohkaisee yrittämään pienessä ja isossa mittakaavassa. Elämässä pitää yrittää, sinnitellä, kokeilla, ottaa riskejä jne.. Omasta elämästä pitää ottaa vastuu, hätätilanteessa toisilta/yhteiskunnalta saa tukea. Mutta maahan ei voi jäädä makaamaan. Se on kokoomuksen viesti mielestäni.
Suurin osa suomalaisista kannattaa kokoomusta, eikö se kerro, että puolueen sanoma on otettu vastaan ja kuitenkin hyvin moni ajattelee samalla tavalla.
lisäksi paljonko miehesi
Pk-seutu kyllä.
tienaa ihan mukavasti?
Mikä mies?
Kokomus rohkaisee yrittämään pienessä ja isossa mittakaavassa. Elämässä pitää yrittää, sinnitellä, kokeilla, ottaa riskejä jne.. Omasta elämästä pitää ottaa vastuu, hätätilanteessa toisilta/yhteiskunnalta saa tukea. Mutta maahan ei voi jäädä makaamaan. Se on kokoomuksen viesti mielestäni. Suurin osa suomalaisista kannattaa kokoomusta, eikö se kerro, että puolueen sanoma on otettu vastaan ja kuitenkin hyvin moni ajattelee samalla tavalla.
Onneksi näin!
Kokoomus on yritysjohtajien ja ex-poliitikkojen oma puolue, joka pitää tavallisen kansan tiukassa veronmaksu/lypsy otteessa.
Palkat poljetaan KOK/EK:n toimesta kehitysmaiden tasolle, ja sitten heristellään sormella kun et ota vastaan "hyvää työpaikkaa", joka sinulle on "hyvää hyvyyttä" KOK puolelta osoitettu.
Sori pöljät kokoomuslaiset, mutta teidän propaganda ei mene läpi.
Ajattelen ihan omilla aivoillani ja kouluttaudun itse hyväpalkkaiseen työhön SUOMESSA.
Enkä tule ikinä äänestämään KOKOOMUSTA.
Luuserien puolue kuten RKP.
aapeekin esitti että tyypit olis saanu palkkaa 1800 e ja nyt sanoi että jos palkka on yli tonnin sen on kelvattava. Yli tonnihan voi olla vaikka 1001 €, kúka sillä pärjää? Eri asia kuin 1800 €!
mutta pakko mennä töihin. Yöllä sitten töiden jälkeen omalla ajalla palataan, eiks jee? t.vasemmistoradikaali
ja toisekseen ei tää oo tasokasta nähnytkään. Ja lisäksi vasemmisto on nykyään syvältä. Aikoinaan ne sentään oli köyhänkin asialla nykyään eivät.
Niin, yöllä kannattaisi kyllä nukkua. Mutta joskus menee töissä myöhään ja ajatukset pyörii liikaa päässä. Silloin tämän palstan taso kyllä yleensä nukuttaa :). Joogakin auttaa. Iloista kesää kaikille!
Kokoomus on yritysjohtajien ja ex-poliitikkojen oma puolue, joka pitää tavallisen kansan tiukassa veronmaksu/lypsy otteessa. Palkat poljetaan KOK/EK:n toimesta kehitysmaiden tasolle, ja sitten heristellään sormella kun et ota vastaan "hyvää työpaikkaa", joka sinulle on "hyvää hyvyyttä" KOK puolelta osoitettu. Sori pöljät kokoomuslaiset, mutta teidän propaganda ei mene läpi. Ajattelen ihan omilla aivoillani ja kouluttaudun itse hyväpalkkaiseen työhön SUOMESSA. Enkä tule ikinä äänestämään KOKOOMUSTA. Luuserien puolue kuten RKP.
aapeekin esitti että tyypit olis saanu palkkaa 1800 e ja nyt sanoi että jos palkka on yli tonnin sen on kelvattava. Yli tonnihan voi olla vaikka 1001 €, kúka sillä pärjää? Eri asia kuin 1800 €!
Minä kyllä pärjäsin kun tuloni heittelivät 1000-1150e välillä. Asuin pienesti ja niukasti, mutta omapahan oli valintani. Haluan opettaa lapselle, että työtä tehdään ja niin se vaan on. Näin me kaikki kannamme kortemme kekoon tässä yhteisessä maassa. Haluan, että tuet mitä en hae menevät mieluummin niitä tarvitseville ja jos olen joskus oikeasti niitä tarvitseva, voin hyvällä omatunnolla niitä nostaa. Mistäs tiedän sairastunko tai jäänkö vaikka auton alle joskus.
Tietysti isomman palkan toivossa pyrin löytämään toisen työpaikan ja löysinkin sitten. :)
En ymmärrä miksi kokoomusta kannattaisi äänestää. Onhan se jo nähty moneen kertaan mitä he ovat saaneet aikaiseksi SDP:n johdolla, eli ovat ajamassa Suomea alas ja kutsuvat sitä vastuunotoksi. Perussuomalaiset ovat koko ajan tarjonneet toista vaihtoehtoa kokoomuslaisen politiikan tilalle ja ne vaihtoehdot eivät ole lainkaan huonoja. Suosittelen tutustumaan Perussuomalaisten ajamiin asioihin koska siellä on oikeasti järkeviä vaihtoehtoja. Nykyhallitus nimenomaan ei halua nähdä vaihtoehtoja ja Katainenkin lienee tyytyväinen kun pääsee rahoittamaan ulkomaisia pankkeja suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
lisäksi paljonko miehesi tienaa?