Taas yksi syy äänestää kokoomusta
Olen tässä huolissani kuunnellut kahden ystävän talouden romahtamista kun määräaikaiset työt meni ja parjaavat yhteiskuntaa kohtalostaan kun luottotiedot menossa pian.
Minua haukkuivat kun kokoomusta äänestän, kun en kuulemma ajattele "yhteistä hyvää" vaan pelkästään itseäni ja rahojani.
Haukuista huolimatta olen heidän vuoksi monet kyyneleet vuodattanut ja yrittänyt auttaa mm rahallisesti. Nyt ilokseni viimein löysin ihmisen jolla olisi kaksi työpaikkaa vapaana ja innoissani kerroin molemmille ystäville, että saavat työpaikat tämän kautta!
Toinen sanoi ettei halua "sellaista työtä todellakaan tehdä hyi"(samaa työtä kuin itse teen) ja toisen syy oli, etä sossu maksaa melkein saman verran.
Kysyin sitten, että onhan se yhteiskunnalle aika iso taakka vain elää tuilla ja jos kerran niin paha tilanne niin eikö työ joka maksaa pari sataa enemmän kuin sossu olisi kuitenkin järkevää. Muutenkin pääsisi työelämään kiinni ja nousisi omille jaloilleen taas ja etenisi. Työssäkäynti on sitä "yhteistä hyvää" yhteiskunnalle, kun se vasurille oli niin kovin tärkeä kerran.
Eipä taida tämä vasuri sittenkään ajatella sitä parjaamansa "yhteistä hyvää". Ilmeisesti vain hyvätuloisten on tätä ajateltava ja laiskoille lisää tukia vaan.
Tässä yksi syy taas, että pysyn ehdottomasti kokoomuksen kannalla. Jotain on pielessä, jos työpaikasta kieltäydytään kun "sossu maksaa melkein yhtä hyvin".
Enää en tunne sympatiaa noita kohtaan, itse ovat kuoppansa kaivaneet, menkööt luottotietonsa. En välitä enää. Omaa tyhmyyttä ja laiskuutta. Jatkakoot vasureiden äänestämistä isompien tukien toivossa ja toisten taskuista viemisellä. Phtyi.
Kommentit (57)
Olen lopen kyllästynyt ja pettynyt sdp:hen, vasemmistoon, keskustaan ja kokoomukseen
Kyllä se "ilmainen" raha kelpaa kokkareillekin tai siis ihan kaikille.
- En tiedä yhtään tositarinaa, jossa potkut saanut esim. nokian insinööri olisi ideologisista syistä kieltäytynyt ansiosidonnaisesta
- Jokavuotinen ihmettely siitä, kun opettajat palaavat äitiys/kodinhoitolomalta kesäksi töihin.
- sitten se paradoksi, että kun palkkaa on monikymmenkertaisesti verrattuna keskivertopalkansaajaan niin pitää maksaa bonuksia siitä, että työnteko kiinnostaisi
Ollut jo pidempään.
Suurin osa suomalaisista siis kannattaa kokoomusta. Lapsia ei käsittääkseni näissä mielpidemittauksissa ole mukana,joten tuo 2,5 miljoonaa suomalaista on osoitus ajattelemattomuudestasi.
toimineet toimareina ja ennen uutta työtä ovat eläneet omilla säästöillään. Kyllä niitä löytyy. Ja Nokiasta jos puhutaan, niin tunnen parikin lakimiestä, jotka pitivät välivuoden töiden loputtua Nokialta, ja ihan omaan laskuunsa.
Lisäksi se että on Nokian insinööri, ei kerro puoluetaustasta yhtään mitään.
Ja ne arvon opettajat. Vihreitä ja demareita aikas moni.
Ollut jo pidempään.
Suurin osa suomalaisista siis kannattaa kokoomusta. Lapsia ei käsittääkseni näissä mielpidemittauksissa ole mukana,joten tuo 2,5 miljoonaa suomalaista on osoitus ajattelemattomuudestasi.
mulla ei ole kummonenkaan matikkapää mutta sen saan kyllä laskettua, että koska muita puolueita on useita ja vaikka kokoomus on suurin, se ei silti tarkoita sitä että suurin osa suomalaisista kannattaisi kokoomusta vaan kannatus hajaantuu monelle muullekin puolueelle.
työtä on tehtävä ja sillä pärjättävä.
Mutta sinun rakas kokoomuksesi on ajamassa alas näitä tukia, jotka ottaisivat kopin kun sinä tai minä sairastumme tai muuten jäämme työkyvyttömiksi, kokoomus kesäkuun puoluekokouksessa oikein ilmoitti että eivät pyrikään tasa-arvoiseen tulonjakoon.
Mitä se tarkoittaa, rikkaat muuttavat aitojen taakse pakoon meitä köyhiä, jotka osa ollaan jopa kouluja käyty, hassu kyllä se ei ole taannut minulle paljon parempaa tulotasoa kuin sinulle, vaikka peruskoulun jälkeen olen käynyt kouluja 10 vuotta. Kiitos tasa-arvoisen koululaitoksen, jota sitäkin ollaan iloisesti eriarvottamassa jo heti alakoulusta asti.
Tai terveydenhoito, pitäisikö se sinun mielestäsi saada kokonaan yksityisbisnekseksi, joista rahat menevät ulkomaille esim Mehiläinen?
Ymmärrän kyllä että kokoomuksen suosio on korkeaa kun näitä syön- vaikka-puiston heiniä tai vaihtoehtoisesti haluan- heti- kolmensadan- neliön- omakotitalon- merenrannalta- ja- vaalean punaisen- Hilfigerin- pikeepaidan, maailmassa riittää.
Suurin osa suomalaisista kannattaa kokoomusta, eikö se kerro, että puolueen sanoma on otettu vastaan ja kuitenkin hyvin moni ajattelee samalla tavalla.
Kun kokoomuksen kannatus on 20,38 % se ei tarkoita että suurin osa suomalaisista kannattaa, siitä huolimatta että eniten ääniä saikin.
Kokoomus on yritysjohtajien ja ex-poliitikkojen oma puolue, joka pitää tavallisen kansan tiukassa veronmaksu/lypsy otteessa. Palkat poljetaan KOK/EK:n toimesta kehitysmaiden tasolle, ja sitten heristellään sormella kun et ota vastaan "hyvää työpaikkaa", joka sinulle on "hyvää hyvyyttä" KOK puolelta osoitettu. Sori pöljät kokoomuslaiset, mutta teidän propaganda ei mene läpi. Ajattelen ihan omilla aivoillani ja kouluttaudun itse hyväpalkkaiseen työhön SUOMESSA. Enkä tule ikinä äänestämään KOKOOMUSTA. Luuserien puolue kuten RKP.
aapeekin esitti että tyypit olis saanu palkkaa 1800 e ja nyt sanoi että jos palkka on yli tonnin sen on kelvattava. Yli tonnihan voi olla vaikka 1001 €, kúka sillä pärjää? Eri asia kuin 1800 €!
Minä kyllä pärjäsin kun tuloni heittelivät 1000-1150e välillä. Asuin pienesti ja niukasti, mutta omapahan oli valintani. Haluan opettaa lapselle, että työtä tehdään ja niin se vaan on. Näin me kaikki kannamme kortemme kekoon tässä yhteisessä maassa. Haluan, että tuet mitä en hae menevät mieluummin niitä tarvitseville ja jos olen joskus oikeasti niitä tarvitseva, voin hyvällä omatunnolla niitä nostaa. Mistäs tiedän sairastunko tai jäänkö vaikka auton alle joskus.
Tietysti isomman palkan toivossa pyrin löytämään toisen työpaikan ja löysinkin sitten. :)
Tosiaan, sairastuminen tai auton alle jääminen...
Osaatko sanoa AP miksi Kokoomus ajaa suomeen vieläkin helpompaa irtisanomispolitiikkaa mitä nyt on?
Täällä suomessa on tällä hetkellä jo kaikkein löysimpää irtisanomispolitiikkaa koko EU:ssa, ja EK käyttää sitä surutta hyväkseen.
Ja halutaan vieläkin löysemmät säännöt vuokratyön yms. toimesta ??
Miksi ??
huomatakaa, että hallituksessa on myös demarit, joilla on ihan samanlaisia tavoitteita.
toimineet toimareina ja ennen uutta työtä ovat eläneet omilla säästöillään. Kyllä niitä löytyy. Ja Nokiasta jos puhutaan, niin tunnen parikin lakimiestä, jotka pitivät välivuoden töiden loputtua Nokialta, ja ihan omaan laskuunsa.
Lisäksi se että on Nokian insinööri, ei kerro puoluetaustasta yhtään mitään.
Ja ne arvon opettajat. Vihreitä ja demareita aikas moni.
Tämä on hyvä, moraalisena mittapuuna pidetään toimaria.
Siis kaverisi ovat olleet täysiä idiootteja, kun eivät ole toimarisopparia tehneet? Tämä on oikeasti hyvä heitto ja kertoo kirjoittajan aatteellisesta "sielunmaisemasta".
Ja vielä tyhmempiä lakimiehiä, kun eivät ole tajunneet Nokian normi-irtisanomispakettia pyytää.
Kyllä se kokoomuksen kannatus romahtaisi, jos keskiluokan etuuksiin puututtaisiin.
vaatii 100.000 eur. palkkansa lisäksi lähes samanlaiset bonukset/vuosi?
Eikö pelkästään jo noilla bonuksilla saisi palkattua yksi tai kaksi työntekijää, jotka tekevät _oikeita_ töitä, eivätkä vain istu palavereissa niinkuin johtajat delegoimassa jo valmiiksi helppoja töitänsä näille muille?
En ymmärrä miksi kokoomusta kannattaisi äänestää. Onhan se jo nähty moneen kertaan mitä he ovat saaneet aikaiseksi SDP:n johdolla, eli ovat ajamassa Suomea alas ja kutsuvat sitä vastuunotoksi. Perussuomalaiset ovat koko ajan tarjonneet toista vaihtoehtoa kokoomuslaisen politiikan tilalle ja ne vaihtoehdot eivät ole lainkaan huonoja. Suosittelen tutustumaan Perussuomalaisten ajamiin asioihin koska siellä on oikeasti järkeviä vaihtoehtoja. Nykyhallitus nimenomaan ei halua nähdä vaihtoehtoja ja Katainenkin lienee tyytyväinen kun pääsee rahoittamaan ulkomaisia pankkeja suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
Perussuomalaiset ajavat vain keskituloisia alas...
huomatakaa, että hallituksessa on myös demarit, joilla on ihan samanlaisia tavoitteita.
Kokoomus on ajamassa alas nimenomaan tukia. Olethan kuunnellut eduskunnan istuntoja?
En ymmärrä miksi kokoomusta kannattaisi äänestää. Onhan se jo nähty moneen kertaan mitä he ovat saaneet aikaiseksi SDP:n johdolla, eli ovat ajamassa Suomea alas ja kutsuvat sitä vastuunotoksi. Perussuomalaiset ovat koko ajan tarjonneet toista vaihtoehtoa kokoomuslaisen politiikan tilalle ja ne vaihtoehdot eivät ole lainkaan huonoja. Suosittelen tutustumaan Perussuomalaisten ajamiin asioihin koska siellä on oikeasti järkeviä vaihtoehtoja. Nykyhallitus nimenomaan ei halua nähdä vaihtoehtoja ja Katainenkin lienee tyytyväinen kun pääsee rahoittamaan ulkomaisia pankkeja suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
Perussuomalaiset ajavat vain keskituloisia alas...
pitää huolen omistaan, eikös niin?
Eli johtajat saavat pitää bonuksensa ja ökyeläkkeensä - ovathan he ne ansainneet :D
(kysyn vain, miten?)
Kokoomus äänesti eduskunnassa harmaantalouden tutkimuksen lisärahoitusta vastaan.
Onko taustalla syy ettei haluta harmaan talouden kuprujen tulevan selville niin helposti kuin ennen?
Osan tuista voisin lakkauttaa, tai MUUTTAA.
Vähentää osaa ja osaa nostaa. Sitä osaa joka sitä todella tarvitsee.
Mua ei pure tippaakaan se, että joku johtaja joka maksaa muutenkin vitun isoa veroa meille muille ja myös minun hyväksi koska maksan pienempää veroa. Saa isoja bonuksia. Ehkä se onkin suotavaa. Suurituloisethan ne on isoimpia hyväntekijöitä, joten paremman elintason ansaitseekin. Mua puree se, että tukia nostelevat sellaiset ihmiset jotka ovat vain laisoja ja ylpeitä. Vievät sitä tarvitsevilta sitäkin vähää pois mitä saavat.
Kaikesta en ole kokoomuksenkaan kanssa samaa mieltä, joten ei tarvitse minulle vinkua jostain terveyskeskuksesta. Mutta kyllä se on lähinnä oikeudenmukaisuutta.
Harvoin sillä omalla puolueella on kaikki tismaallee sitä mieltä mitä kannattaja on. Ikävä kyllä.
Minusta ei myöskään ole yhtään ihmeellistä, että joku työttömäksi joutuessaan joutuu nostelemaan hetken tukia, mutta siitä sanoinkin jo. Sillon sitä saattaa todella tarvita. Väliaikainen hätäratkaisu.
Suurin osa suomalaisista ei todellakaan kannata kokoomusta. Jos suurin osa kannattaisi sitä puoluetta, tarkoittaisi se kahta yli kahta ja puolta miljoonaa suomalaista. Niin se ei tosiaankaan ole.