piknik risteilylle taaperon kanssa 1v 10kk
sitä kysyisin että kun ottaa matkarattaat mukaan niin miten se laivan vaihto siinä tungoksessa ja kiireessä mahtaa onnistua? Joutuuko toinen vanhempi kantaa rattaat ja toinen vahtimaan lapset (sen vajaa kaksi vee ja sitte 5 veen)Vai onko jossain joku hissi tai samppi millä pääsee sinne alas.?
toivottavasti joku nyt sai selvää
Kommentit (8)
Ei siellä mihinkään alas mennä. Ihan rauhassa tapahtuu laivan vaihto, lapset rattaisiin tai kävelemään. Ei ongelmaa
mä muistasin et kun joskus vuonna papu olin työporukalla sellasella risteilyllä niin mentiin jotain rappusia alas ja sitte vaihdettiin... Tää on eka kerta kun muksujen kans oltas menossa ja sitten toinen asia mitä oon miettiny, et takasi tulomatkalle varmaankin kannattas ottaa toi hytti?
Kannattaa jäädä kotiin jos on noin vaikeeta. Meillä 1v5kk lapsi ja ollut mukana kahdesti tukholman risteilyllä, kreikassa ja thaimaassa. Että menkää nyt ihmeessä ja lopeta turha stressaaminen!
mä muistasin et kun joskus vuonna papu olin työporukalla sellasella risteilyllä niin mentiin jotain rappusia alas ja sitte vaihdettiin... Tää on eka kerta kun muksujen kans oltas menossa ja sitten toinen asia mitä oon miettiny, et takasi tulomatkalle varmaankin kannattas ottaa toi hytti?
Siinä on helppo työntää rattaita ja kulke lastenkin kanssa. Ei ole mitään rappusia. No ihan kuinka tykkäätte (siis ton hytin kanssa). Jos ollaan aikuisten kesken niin istutaan ravintolassa koko reissu, ei tartte hyttiä. Mutta sehän on ainoastaan ja vain makuasia. Ehkä helpompaa lasten kanssa tosiaan. Tallelokeroihin saa tavaraa, jos ei ole hyttiä.
Ainkaan 2v sitten. Hytti on vähän niin ja näin. Malttaako 5v nukkua? Pienempi varmaan simahtaa rattaisiin jos on väsynyt. Ostokset kannattaa ostaa vasta paluumatkalla niin ei oo kauheaa kantamista. Livastakin saa hytin ostettua mikäli niitä on vielä vapaana. Yleensä kyllä on ainakin niitä halpoja.
muuten ajattelut että sen hytin voisi varata laivalla, aina oon varannu etukäteen. 5 vuotias ei varmaankaan nuku kun ei muutenkaan nuku päikkäreitä, voi tietty olla et vois uni tullakkin ku aamulla olisi aikainen herätys reissuun. Ostokset kyllä hommataan takasintulo matkalla ettei tarvii kanniskella turhaan. Hytti ainakin takasin tulo matkalla olis kätevä niin saa siellä käydä vessas ja säilyttää tavaroita. Ja kun en ole lapsien kanssa käyny laivalla niin onko siellä esim jotain lapsien vessaa missä saa vaippaa vaihdettuu, ettei tarvii mennä sellaseen yleiseen vessaan?
muuten ajattelut että sen hytin voisi varata laivalla, aina oon varannu etukäteen. 5 vuotias ei varmaankaan nuku kun ei muutenkaan nuku päikkäreitä, voi tietty olla et vois uni tullakkin ku aamulla olisi aikainen herätys reissuun. Ostokset kyllä hommataan takasintulo matkalla ettei tarvii kanniskella turhaan. Hytti ainakin takasin tulo matkalla olis kätevä niin saa siellä käydä vessas ja säilyttää tavaroita. Ja kun en ole lapsien kanssa käyny laivalla niin onko siellä esim jotain lapsien vessaa missä saa vaippaa vaihdettuu, ettei tarvii mennä sellaseen yleiseen vessaan?
etteikö vaihto onnistuisi ihan normaalisti. Ei niiden rattaiden kanssa tarvitse koittaa ekana pihalle... kyllä se laiva sen aikaa on Maarianhaminassa, että viimeinenkin viahtaja ehtii kyytiin.