Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni 25-vuotias ei todellakaan ole kypsä tekemään päätöstä sterilisaatiosta.

Vierailija
26.06.2012 |

25-vuotias on vielä todella nuori mieleltään. On paljon ihmisiä, jotka vasta lähestyessään neljääkymmentä saavat valtavan vauvakuumeen.

Vaikka olisivat siihen saakka vannoneet etteivät halua lasta.

On niin paljon muita hyviä ehkäisykeinoja, että todellakaan en suosittelisi sterilisaatiota kenellekään alle 35-vuotiaalle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole vielä lopullisempaa?

Vierailija
2/22 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin niin iso päätös ettei sitä onneksi kevein perustein saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olet oikeassa tavallaan, kaikki eivät ole kypsiä vanhemmiksikaan.

Mutta sitä nyt ei voi verrata tähän.

Miksi tehdä toimenpide yhteiskunnan varoilla ja sitten muutaman vuoden päästä puratuttaa se taas yhteiskunnan varoilla...

Vierailija
4/22 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana odotin jo toista lastani. Eli periaatteessa olin kypsä hankkimaan lapsia mutta en päättämään sterilisaatiosta?

Minä laskisin ikärajan mielelläni tuohon 25v. Kyllä, haluaisin itsekin sterilisaation mutta ikä ei vieläkään riitä =/ Kunhan 30v. tulee täyteen, hakemukset eteenpäin. Vihaan pillereitä, kortsuja sun muita ehkäisyjuttuja ja lapsia en todellakaan halua lisää.

Sen verran kuitenkin muuttaisin tuota lakia, että purkamisen joutuisi itse maksamaan.

Vierailija
5/22 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yhteiskunta varmasti enemmän niihin lapsosiin tuhlaa varoja, jos se sua niin huolestuttaa.

Vierailija
6/22 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne Kanta-Hämeeseen. Täällä ei strerilisoida ollenkaan, eikä mistään syystä. Ei auta vaikka on nelikymppinen kolmen lapsen äiti jolle ei hormonit sovi. Strerilisaatioita ei vain tehdä.

Vierailija
7/22 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne Kanta-Hämeeseen. Täällä ei strerilisoida ollenkaan, eikä mistään syystä. Ei auta vaikka on nelikymppinen kolmen lapsen äiti jolle ei hormonit sovi. Strerilisaatioita ei vain tehdä.

..mitenkäs tää on selitettävissä? Kai se sama Suomen laki pätee sielläkin?

Vierailija
8/22 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 v:llä oikeus päättää, mutta purkamisen joutuisi itse maksamaan.

Vierailija
9/22 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan silloin olisi maksuton, jos kaikki ehkäisyt on käyty läpi tai raskaus vaarntaisi oikeasti äidin hengen. Kyllähän muutkin itse maksaa ehkäisynsä... Ja lääketieteellisesti kyseessä tarpeeton leikkaus.

Vierailija
10/22 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisenä. Sterilisaatio tehtiin minulle minun ollessa 28 v. Olen nyt 31 v. enkä kadu. Enkä tule katumaan.

Päätökseen painoivat tietyt asiat, niitä en ala nyt tässä luettelemaan.

Vierailija
11/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 25-vuotias ei todellakaan ole kypsä tekemään päätöstä sterilisaatiosta.

Jos sä itse tai ne "monet ihmiset" ei ole kypsiä tekemään tuollaista päätöstä, ei se tarkoita sitä etteikö kukaan olisi.

Vierailija
12/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli kolmannes steriloiduista katuu päätöstään. Jos ikärajaa lasketaan, katujia olisi vielä enemmän.

Vierailija
13/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää sterilisaation purku kai useimmiten tulee ajankohtaiseksi niille joilla on jo ennestään lapsia? Sterin ja eron jälkeen halutaan uuden miehen kanssa vielä uudet lapset. Tai ihan muuten vaan vaikka sen vanhankin ukon kanssa iltatähti.

Ne jotka ei lapsia halua ollenkaan, ovat kyllä jo tuossa iässä hyvinkin varmoja.

Vierailija
14/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että näitä on muutenkin melko vähissä jotka tekee sterilisaation ja tekee sen nimenomaanniin hätäisesti että katuu tekoa ja tahtookin lapsen myöhemmin.

Tosin, jokin tapahtumakin saattaa aiheuttaa sen että tahtookin lapsen myöhemmin, vaikka miten vannoisi ettei enempää lapsia. Itselläni lapsen kuolema teki näin. Onneksi ei ollut silloin sterilaatiota tehty ja vauva sai alkunsa ilman hoitoja.

En vaan usko että moni nainen kovin kevytkenkäisesti silti lähtisi tekemään sterilaatiota vaan koska sen saa aikasemmin ja mielipide jotenkin muuttuisi muutaman vuoden aikana toiseksi. Eikö tuollaiseen kuuluisi puuttua lähinnä vaikka sukupuolivalistuksessa kuin siinä että rajoitetaan yksilönvapautta?

Koska uskon että nämä naiset on sellaista ryhmää jotka sitten pysyy siinä päätöksessään olla ilman lasta kuin että se mielipide äkkiä jotenkin kypsysi toisenlaiseksi. Eikä sitä taas sitten tiedä kuka muuttaa päätöksensä 15 vuoden kuluttua vaikka miten vannoo päätöksensä oikeuteen.

Vierailija
15/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on viisi lasta, ja minusta on ihan hyvä että hän sai lähetteen. Kyllä suuri perhe vie voimia, ja on koko perheen kannalta parasta että pimahtamisen partaalla oleva vanhempi saa sterilisaation nuoresta iästään huolimatta.

Vierailija
16/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä 25-vuotias saa vapaasti tehtailla niin paljon lapsia kuin haluaa, mutta ei sterilisoida itseään? Kummastakohan tulee yhteiskunnalle enemmän kuluja, purettavista sterilisaatioista vai ei-toivotuista ja huonostikohdelluista lapsista?

Sterilisaatio ei sentään haittaa muita kuin sen tekijää, mutta ei-toivotut lapset kärsivät ihan itse. Mieti nyt vähän mielipiteitäsi.

Vierailija
17/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on viisi lasta, ja minusta on ihan hyvä että hän sai lähetteen. Kyllä suuri perhe vie voimia, ja on koko perheen kannalta parasta että pimahtamisen partaalla oleva vanhempi saa sterilisaation nuoresta iästään huolimatta.

sillä tulikin lainpykälä 'kolme lasta tai enemmän' täyteen.

Vierailija
18/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä toimenpide yhteiskunnan varoilla ja sitten muutaman vuoden päästä puratuttaa se taas yhteiskunnan varoilla...

Ainakin mulle sanottiin, että jos alan katumaan, niin itse pitää maksaa purku/hedelmöitys ja se tehdään yksityisellä.

En ole mistään tarkistanut, että valehteliko kirurgi.

Vierailija
19/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsyydestä vaan siitä, että mieli voi muuttua ajan kuluessa. Kun ihminen vanhenee voivat mielipiteetkin muuttua. Itse arvotan nyt 35v:nä eri asioita kuin 25v:nä.

Vierailija
20/22 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsyydestä vaan siitä, että mieli voi muuttua ajan kuluessa. Kun ihminen vanhenee voivat mielipiteetkin muuttua. Itse arvotan nyt 35v:nä eri asioita kuin 25v:nä.

Miksi niitä lapsia saa sitten tehdä alle kolmekymppisenä? Ei siinäkään kysellä muuttuuko mahdollisesti mieli myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan