Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilointi naiselle vai miehelle?

Vierailija
26.06.2012 |

Lapset on tehty ja kierukka alkaa olla vaihtamisen tarpeessa. Olen alkanut miettiä mahdollisuutta sterilointiin. Millaisia kokemuksia teillä on? Onko mahdollisesti jonkun miehelle tehty vasektomia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat että on miehelle helpompi tehdä.

Minä tosin haluaisin ennemin sterilisaation itselle, sillä olen varma että en halua enää lisää lapsia, en vaikka mies kuolisi/tulisi ero ja löytäisin uuden. Mies ehkä vastaavassa tilanteessa haluaisi.

Vierailija
2/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naiselle suosittelen Essurea, joka ei vaadi nukutusta ja varmuudeltaan lähellä miehen vasektomiaa. Itselleni teetin Essuren pari vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo toimenpide.

Tero

Vierailija
4/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katottiin Youtubesta vasektomiavideoita. Eli älä näytä niitä sille.

Vierailija
5/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänkin sanoi miehelle tehtävän steriloinnin olevan huomattavasti helpompi. Se on päiväkirurginen toimenpide. Kaikille naisille helppo klipsitys (se lienee tuo mainittu Essure) ei onnistu. Tällöin naisen sterilisaatio tarkoittaa nukutusta, joka on etenkin ylipainoisille lääkärini mukaan riskialttiimpaa puuhaa.

Meillä todennäköisesti operaation kohteena on siis mies ihan lääketieteellisistä syistä.

Vierailija
6/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eri toimenpide. Essuressa uitetaan munanjohtimiin "vieterit", pienet implantit, jotka aikaansaavat 3 kk:ssa munanjohtimien arpeutumisen ja pysyvän tukkeutumisen. Sekin voi kyllä pettää, jos naiselta löytyykin ylimääräinen munanjohdin tms.

Vierailija
7/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutonen kiittää korjauksesta. Essure oli mulle vieras termi, ja luulin sen olevan lääkärin kuvaama 'kevyttoimenpide'. Seison korjattuna :)

Vierailija
8/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten. Aika helppo toimenpide-meni seuraavana päivänä töihinkin vaikka olisi saanutkin pari päivää saikkua. Särkylääkkeillä pärjäsi.

Vierailija
9/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä uskon lääkärisi tarkoittaneen juuri Essurea mutta siinä ei laiteta klipsejä, ne laitetaan nukutuksessa tai esim sektion yhteydessä, siis avoleikkauksessa. Sitä meinasin : )

Vierailija
10/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa. Olen erittäin tyytyväinen! Mies odottaa myös pääsyä sterilointiin.

Vierailija
11/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut minkäänlaisia ongelmia.

Vierailija
12/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole likipitäen idioottivarma ehkäisykeino?

Vierailija
13/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei edes kannata miettiä, tehdäkö miehelle vai naiselle. Kummankin on mietittävä itsekseen, haluaako joskus tulevaisuudessa lapsia (ikinä tai kenenkään kanssa), ja jos vastaus on takuuvarma EI, silloin steriin on järkeä mennä. Riippumatta siitä, mitä puoliso tekee. Essure on naiselle helppo toimenpide, itse olen käynyt siinä ja suosittelen. Ei tullut edes mieleen kysyä mieheltäni mitään, koska nimenomaisesti itse tiedän, että en halua lapsia tulevaisuudessa. Mies päättäkööt omasta lisääntymiskyvystään itse.

Vierailija
14/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä jonossa yksityiselle kestää?

Eihän lääkäri pysty lääketieteellisin perustein perustelemaan kahden keskenään touhuavan sterilointia. Se olisi yhteisten voimavarojen kusetusta, kun oikeastikin sairaiden hoidon resursseja vähennetään.

Vierailija
15/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolle "Tasapuolisuuden vuoksi." kommentille.

Vierailija
16/28 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapset, ja siinä ronkittiin jo ihan tarpeeksi. Aika hyvin meni, vaikka mies sitä jännittikin. Meillä kun ei ole sitä vaaraa että kumpikaan missään tilanteessa enää lapsia haluaisi, ja kaikki muut ehkäisykeinot huonoja. Niin mikäs sen kätevämpää.

Vierailija
17/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähete on vetämässä, arviolta puolenvuoden jono.

Keskustelimme asioista ensin perusteellisesti kotona ja sitten kävimme yhdessä vielä perheneuvolassa. Kun me molemmat olemme varmoja ettemme mahdollisen avioeron tai puolison kuoleman jälkeenkään halua enää lapsia, toimenpide päätettiin tehdä miehelle. Kriteerit meillä täyttyvät, lapsia on kolme ja miehellä ikää yli 35v.

Vierailija
18/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan kohtuullista, kun nainen yleensä huolehtii siitä ehkäisystä sen ekat 20 vuotta ( n 15-35 v iän), synnyttää jne. että mieskin jossain kohtaa vähän näkee vaivaa yhteisen seksielämän eteen.

Se oli myös hyvin pieni operaatio, meillä mies ei edes ottanut mitään esilääkitystä, koska halusi lähteä toimenpiteestä suoraan omalla autolla töihin, ja niin tekikin. Tämä ei tietysti ole kovin tavallista, ja miehelläni on myös todella korkea kipukynnys.

Vierailija
19/28 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole likipitäen idioottivarma ehkäisykeino?

Tasapuolisuuden vuoksi. Ja myös siksi, että varmasti ei perheeseemme tule enää lapsia (minulla kokemusta esim. katumuspillereistä huolimatta raskaaksi tulosta)

Vierailija
20/28 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miten on terveytesi laita tänä päivänä? Katsoin juuri dokumentin aiheesta ja aloin tutkia asiaa Suomesta. Olisi kiinnostava kuulla näkemysesi.